اخبار داغ

افشاگری بیمه‌مرکزی از لایی‌کشیدن خودروسازان

افشاگری بیمه‌مرکزی از لایی‌کشیدن خودروسازان
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: خودروسازان بیمه را به صورت نقد از مشتری دریافت می‌کنند اما آن را به صورت قسطی به شرکت بیمه تحویل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایسنا نوشت: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: خودروسازان بیمه را به صورت نقد از مشتری دریافت می‌کنند اما آن را به صورت قسطی به شرکت بیمه تحویل می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


زورمان به خودروسازان نرسیده است
عبدالناصر همتی در نشست خبری در رابطه با بیمه‌ای که خودروسازان هنگام فروش خودرو دریافت می‌کنند، گفت: خودروسازان بیمه را به صورت نقد از مشتری دریافت می‌کنند اما آن را به صورت قسطی به شرکت بیمه تحویل می‌دهند. اگر این گونه است چرا از منافع پرداخت قسطی حق بیمه خود مشتری مرتفع نشود؟ اما تاکنون زورمان به خودروسازان نرسیده است زیرا اختیار با فروشنده خودرو است اما نظارت خود را در شرکت‌های بیمه‌ای افزایش داده‌ایم به طوری که حق بیمه‌ای که قبلاً ۱۷.۵ درصد آن به خودروسازان پرداخت می‌شد، دیگر پرداخت نمی‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به بیمه خودروهای لوکس گفت: در قانون مشخص شده است که شرکت بیمه و مقصر حادثه در برخورد با خودروهای لوکس مسئولیتی بیش از پرداخت نصف دیه را ندارد و مبلغ نصف دیه به معنای آسیب کلی به خودرو است. در غیر این صورت قیمت متناظر نرخ دیه کاهش می‌یابد. برای مثال در صورت آسیب دیدن یک کاپوت ۴۰ میلیون تومانی قیمت متناظر ۱۰ میلیون تومان است و صاحبان این خودروهای لوکس می‌توانند بیمه‌نامه بدنه دریافت کنند. در غیر آن صورت مقصر حادثه و شرکت بیمه تعهدی در مقابل پرداخت خسارت بیش از آنچه بیان شد، ندارد.

چرا باید بیمه ها واحد های ساختمانی با این ضریب ریسک و حجم نا امنی را بیمه کنند؟
در ابتدای این نشست همتی با اشاره به این که تعداد واحدهای بیمه شده در ساختمان پلاسکو بیش از ۱۶۰ واحد اعلام شده بود ادامه داد: پس از اطلاعات کامل‌تری که از واحدهای پلاسکو بدست آمد مشخص شد، حدود ۲۱۰ واحد دارای بیمه نامه بوده‌اند و این بیمه نامه ها از ۱۴ شرکت دریافت شده بود که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده و در کل ۴۹ میلیارد تومان خسارت برآورد شده است.

همتی با اشاره به این که برای بیمه کردن ساختمان‌ها باید ارزیابی ریسک را مدنظر قرار داد گفت: در این شرایط عاطفی کشور نمی توانم با شرکت‌های بیمه برای پرداخت کردن خسارت واحد های پلاسکو برخورد کنم، اما در شرایط عادی چرا باید بیمه ها واحد های ساختمانی با این ضریب ریسک و حجم نا امنی را بیمه کنند؟

رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با اجباری کردن بیمه آتش سوزی گفت: بیمه نمی‌تواند این بیمه را اجباری کند و طرحی در این رابطه نیز ندارد. موافقت نکردن شورای نگهبان با بیمه زلزله می‌تواند به خاطر اجباری بودن آن باشد. از نظر منطقی نیز هر کس می‌تواند بگوید مال خودم است می خواهم از بین برود و به همین خاطر نمی توانیم آن را اجبار کنیم، اما به دنبال پیشنهاد هستیم که هیئت مدیره ساختمان‌های اداری و تجاری کل ساختمان را بیمه کنند و جزو الزامات داخلی ساختمان‌ها شود، زیرا در حادثه پلاسکو نیز آتش سوزی از یک واحد شروع شد و به بقیه سرایت کرد در واقع هر واحد در برابر بقیه واحدها مسئول است.

وی در رابطه با بیمه آتش‌نشانان نیز که در حادثه پلاسکو جانفشانی کردند، گفت: از این نظر نگاه کردن به این حادثه در شرایط فعلی صحیح نیست، اما این قهرمانان ملی از پوشش بیمه‌ای لازم مانند بیمه مسئولیت برخوردارند که منوط به محرز شدن مسئولیت آتش‌نشانی در مقابل کارکنان است.وی در رابطه با اقدامات بیمه مرکزی از زمان آغاز به کار دولت گفت: با گذشت چهار سال از عمر این دولت حدود ۱۰ اقدام مهم از جانب بیمه مرکزی صورت گرفت که می‌توان مهم‌ترین آن را توسعه سامانه سنهاب در نظر گرفت که توانست کنترل نظارتی بیمه را افزایش دهد و این سامانه در حال تکمیل است و توانسته پاسخگوی خوبی برای فعالین صنعت، مردم و نمایندگان باشد.

در حادثه پلاسکو مغازه‌داران خوشحال بودند که حق بیمه پرداخت نکرده‌اند
همتی با اشاره به اهمیت بیمه افزود: در حادثه پلاسکو مغازه‌داران خوشحال بودند که حق بیمه پرداخت نکرده‌اند، اما اگر در طول ۱۰ سال حق بیمه آنها ۲۰ میلیون تومان می‌شد، اکنون می‌توانستند ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون خسارت دریافت کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه