اخبار داغ

حسن عباسی؛

شهدا قیمت ندارند / اقتصاد آمریکا با ترامپ نابود می شود

شهدا قیمت ندارند / اقتصاد آمریکا با ترامپ نابود می شود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: در مقابل از خود گذشتگی ها و بهاء اشخاص، کسانی در جامعه صاحب درآمدها، عافیت طلبی ها، رفاه، پورشه سواری ها و فیش های نجومی آنچنانی هستند که بوی تعفن و زندگی و حیات آن ها ، هر انسان آزاده ای را آزار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم، دکتر حسن عباسی شامگاه دوشنبه 4بهمن طی سخنرانی در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان  اظهار داشت: در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی باید بدانیم که این دوره استثنایی آسان به دست نیامده است بلکه حاصل خون شهدای بسیار ، ائمه و انبیاء بوده و اگر ما قدردان این میراث گران بها نباشیم خداوند این نعمت را از ما خواهد گرفت و ملت سوریه، عراق، یمن و تونس ادامه حرکت انقلاب اسلامی تا زمینه سازی ظهور را مدیریت خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی افزود: در ماه های گذشته بنیاد شهید اعلام کرد تا کنون هزار شهید از سوی ایران برای دفاع از حرم در سوریه و عراق به شهادت رسیدند که این عدد کم و کوچکی نیست ، همچنین سوریه سیصد و بیست هزار نفر شهید دادند و زیر ساخت کشورشان نابود شد و هفتاد سال به عقب برگشتند و بسیاری از امکاناتشان از بین رفت اما درس خوبی گرفتند که چگونه باید ایستادگی کنند.

,

عباسی گفت: وقتی جریان انقلابی از فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون عراق،، حزب الله لبنان و رزمندگان دلاور ایرانی در کنار مردم ایستادگی را رقم زدند، امروز مردم سوریه می دانند که مردم عراق که تا پشت موصل رسیدند و تروریست های تکفیری را دور کردند این روح آزادگی را یافتند و آن ها هم جریانی به نام حشدالشعبی دارند که شبیه بسیج است و موفق شده اند چهره جدیدی از عراق امروز را ارائه کنند.

,

وی یاد و خاطره شهدای گرانقدر بخصوص شهید علی اکبر عربی را گرامی دانست و افزود: امیدواریم خداوند ما را پیرو صدیقی برای شهدا و مدافع مناسبی برای دستاوردهای خون شهدا قرار دهد.

,

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز افزود: سرمایه گرایی همه چیز مانند سلامت، عشق، عینک و ... را کالا می پندارد و هر چیزی که کالا بود قیمتی دارد و سرمایه گرایی به حساب می آید.

,

وی اضافه کرد: نظام سرمایه گرایی ضربه بسیار شدیدی به حیثیت انسانی انسان زد و انسان را در نوع بهره برداری جدید، کالا به حساب آورد اما در قرآن مفهوم دیگری به نام بهاء وجود دارد و اسم اعظم خدا بهاءالله است که مصداق آن امام حسین (ع) می باشد که بهاء خود را خدا گرفت.

,

عباسی افزود: وقتی سخن از شهید یا شهدای مدافع حرم به میان می آید می فهمیم که شهدا قیمت ندارند بلکه بها دارند و این یک ویژگی است.

,

وی ادامه داد: عشق والدین به یکدیگر یا به فرزندانشان یا قضاوت یک وکیل و حکمت یک حکیم هیچ کدام قیمت ندارند، بنابراین اگر نتوانیم قیمت و بهاء خود را تفکیک کنیم در گرداب متعفن سرمایه گرایی می افتیم.

,

عباسی گفت: هنگامی که ذکر و خیری از شهدا به میان می آید، درباره کسی صحبت می کنیم که قیمت نداشته است و بهاء خود را از خدا گرفته و این در جامعه امروزی بشری وجود دارد و بشر، امروز خود را به سطح  حیوانی تنزل داده است و قیمت دارد.

,

 وی با یادآوری این روزها که عزادار تعدادی از آتشنشان های تهران در پلاسکو هستیم، گفت: حس همدلی که در اثر شهادت آتش نشانان در تمام مردم بوجود آمد باعث شد که در تمام شهرستان ها مردم به سمت سازمان های آتش نشانی برای ابراز همدردی رفتند و آنچه که فطرت این انسان ها را تحت تأثیر قرار داد و آن ها را یکپارچه کرد فقط یک نکته بود و آن هم جوهر انسانی کسی که انتخاب می کند مسیر،راه و کاری را که در آتش بسوزد تا بتواند دیگران را نجات دهد و برای این کار قیمتی تصور نمی کند و چنین آدمی دارای بهاء می شود.

,

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در مقابل از خود گذشتگی ها و بهاء اشخاص، کسانی در جامعه صاحب درآمدها، عافیت طلبی ها، رفاه، پورشه سواری ها و فیش های نجومی آنچنانی هستند که بوی تعفن و زندگی و حیات آن ها ، هر انسان آزاده ای را آزار می دهد اما هیچ کس نمی تواند نسبت به عظمت کسی که به خاطر نجات دیگران زیر آتش و آوار می ماند یا به خاطر امنیت دیگران بیش از هزار کیلومتر آن سوی مرزها به استقبال خطر می رود و تهدید و ناآرامی را از جامعه خود و دیگری دور می کند بی اهمیت باشد و کسی نمی تواند نسبت به این افراد سر تعظیم فرو نیاورد.

,

وی با بیان اینکه عمل شهدا بها دارد، افزود: نباید یاد شهدا به گونه ای باشد که ما به خود نیاییم که شهدا قیمت نداشته اند بلکه بها دارند و خدا مشتری و خریدار مال و نفس انسان است.

,

عباسی خاطر نشان کرد: انسان ها یا خودشان را به خود می فروشند یا به دیگران و یا به خدا می فروشند و هنر شهیدان این است که خود را به خدا فروخته اند.

,

وی با اشاره به اینکه سرنوشت آقای ترامپ نامعلوم است، گفت: یک روزی اُبهت ایالات متحده در ماجرای 11 سبتامبر با فرو ریختن دو برج آن فرو ریخت و امروز سیاست، فرهنگ و از همه مهمتر اقتصاد آمریکا با آقای ترامپ فرو می ریزد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه لیبرالیزم آمریکا و جهانی دارند نفس های آخر خود را می کشند، افزود: روزی که امام (ره) در نامه خود به گورباچف فرمود: به جنگ بیهوده با خدا در شوروی پایان دهید، در سال 67 بعضی ها سرهایشان را پایین انداخته بودند و به نامه امام (ره) می خندیدند اما 3 سال بعد شوروی بدون شلیک یک گلوله به هم پاشید و ابر قدرت شرق فرو ریخت و امروزه نیروهای آن ابر قدرت زیر نظر قاسم سلیمانی در سوریه می جنگند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه