اخبار داغ

از سوی جمعیت هلال احمر جوانرود؛

طرح احیای جنگلهای اورامانات با کاشت نهالهای مثمر ارائه شد

طرح احیای جنگلهای اورامانات با کاشت نهالهای مثمر ارائه شد
طرح جمعیت هلال احمر جوانرود برای احیای جنگلهای اورامانات بخصوص جنگلهای قربانی حریق، با کاشت نهالهای مثمر در جلسه ای با مسئولین منابع طبیعی این منطقه ارائه گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از جوانرود هه وال، مدیر و کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان جوانرود، طی  جلسه ای با روسا و کارشناسان منابع طبیعی اورامانات که در محل اداره منابع طبیعی شهرستان جوانرود طرح پیشنهادی یکی از مربیان این جمعیت خانم هلاله امامی مبنی بر کاشت گسترده نهال مثمردر جنگلهای منطقه اورامانات بخصوص جنگلهایی که دچار حریق شده اند ارائه گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جوانرود هه وال,

 

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوانرود د راین زمینه به خبرنگار جوانرود هه وال گفت: طی جلسه ای با حضور مدیران منابع طبیعی شهرستانهای اورامانات و جمعیت هلال احمر شهرستان جوانرود، احیای جنگلهای اورامانات بخصوص جنگلهای قربانی حریق، با کاشت نهالهای مثمر که از سوی خانم هلاله امامی یکی از مربیان فعال این جمعیت پیشنهاد گردید مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این طرح جهت تایید نهایی به مراجع استانی ارسال گردید.

, جوانرود هه وال,

 

,

رحیم سبحانی تبار افزود: در این طرح  که قرار است در جنگلهای نیازمند احیا و مناطقی که بر اثر حریق مقداری از جنگلهای خود را از دست داه اند اجرا شود، کاشت نهال درختانی همچون ون، گلابی کوهی، چغاله بادام،زالزالک و ... با تاکید بر درختان ون که از نظر اقتصادی نیز می تواند در آینده مثمر ثمر باشد در اولویت این طرح قرار دارد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در صورت تایید نهایی طرح از سوی مراجع استانی ،این طرح  با تامین نهال و ابزار کاشت نهال  از سوی منابع طبیعی ، حمعیت هلال احمر تامین نیرو برای انجام این کار با استفاده از نیروهای داوطلب این جمعیت ، نیروهای مردمی و سمنهای فعال محیط زیست و هزینه های جانبی را برعهده خواهد گرفت.

,

 

,

سبحانی تبار  یاد آور شد: این طرح می تواند با کاشت درختان مثمر، زمینه های لازم را برای احیای جنگلهای منطقه اورامانات فراهم نموده و نوعی فرهنگ سازی در راستای توجه بیشتر مردم منطقه به منابع طبیعی که سرمایه آینده فرزندان ما است ، باشد.

,

 

,

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جوانرود در پایان اظهار داشت: نظر به اهمیت حفظ و احیای جنکلها ، حفظ و حراست و احیای جنگل های منطقه اورامانات نیز یکی از مهمترین دغدغه ها و مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی این منطقه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه