اخبار داغ

دکتر عباسعلی نورا:

خواهان توسعه متوازن باشیم تا شاهد این همه ناهنجاری در سیستان نباشیم

خواهان توسعه متوازن باشیم تا شاهد این همه ناهنجاری در سیستان نباشیم
نماینده اسبق مردم زابل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر خواهان توسعه متوازن در جامعه باشیم به طور حتم دیگر شاهد این همه ناهنجاری در سیستان نخواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی نورا در گفتگو با اوشیدا ابراز داشت: توازن در توسعه جهت تعادل در امور اجتماعی و بر قراری عدالت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت و بهم خوردن بافت های اجتماعی امری کاملا ضروری است ولی ما شاهدیم که دولتی ها به این مقوله تجربه شده جهانی و مورد تایید محققین اجتماعی و بخش های تحقیقاتی بی توجه هستند.

وی افزود: تنها امید مردم نمایندگان هستند تا با توجه به برخوردار بودن از اقتدار قانونی دولت را موظف به اجرای مفاد قانون برنامه توسعه اقتصادی کشور و همچنین توسعه متوازن کنند.

نورا ادامه داد: مصوبه قانونی برنامه توسعه پنجم از جمله نکات بر جسته دیگری که مغفول باقی مانده به شمار می رود چرا که دولت را مکلف به اتخاذ ترتیبی که فاصله شاخص توسعه نیافتگی مناطق توسعه نیافته با مناطق توسعه یافته سالانه را ده درصد کاهش یابد می کند به طوریکه در پایان برنامه این فاصله تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

نماینده اسبق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با کمال تاسف این فاصله به جای کاهش، افزایش یافته است در چنین شرایطی که دولت از وظایف قانونی عدول میکند بر مجلسیون و نمایندگان فرض لازم است که نه تنها دولت را موظف به اجرای قانون بلکه مکلف به پاسخگویی کنند.

نورا در این راستا پایان گفت: تا کنون از جانب نمایندگان در این امر حیاتی که می توانست از هر نظر کار گشای معضلات مناطق محروم از قبیل سیستان باشد عملی انجام نگرفته است و با کمال تاسف بیشتر به امور خرد توجه می کنند که آن هم جنبه پوپولیستی دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه