اخبار داغ

گفتگو با خواهر شهید مدافع حرم "مهدی عزیزی"؛

درس شهادت را از سفرهای راهیان نور آموخت

درس شهادت را از سفرهای راهیان نور آموخت
خواهر شهید مدافع حرم عزیزی گفت: برادرم سفرهای راهیان نور را با عشق و علاقه خاصی دوست داشت و درس شهادت را از حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و شهدا آموخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ شهید مدافع حرم مهدی عزیزی به دلیل شناخت نسبت به اوضاع منطقه و شناخت دقیق از مسائل سوریه حتی قبل از این که به صورت کامل مسئله بحران سوریه و اعزام مدافعان حرم به این کشور  رسانه ای شود،اقدام به رفتن به سوریه جهت دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها نمود. گفتگوی کوله بار با خواهر این شهید مدافع حرم را در ادامه می خوانیم.

,  شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کوله بار, کوله بار, کوله بار,
 
,
خواهر شهید مدافع حرم عزیزی در ابتدای سخنان خود، به اعزام های اولیه مدافعان حرم و عدم شناخت مردم نسبت به واژه "مدافع حرم" اشاره کرد و گفت: در سال 1392 به شکل امروزی موضوع سوریه مطرح نبود  حتی عده ای واژه مدافعان حرم را نشنیده بودند و اگر هم شنیده بودند به شکل امروزی عمومیت پیدا نکرده بود. وی در این سال اقدام به رفتن به دفاع از حرم زینب س نمود البته چند نفر از دوستان صمیمی مهدی قبل از وی در سوریه به شهادت رسیده بودند همین موضوع  تصمیم مهدی را برای رفتن مصمم تر می کرد .
,
 
,
وی در ادامه عنوان کرد: زمانی پی به عظمت شهدا میبریم که نبود آنها را حس کنیم؛چون مادامی که در قید حیاتند به دلیل  انجام بیش از حد اقدامات خوب آنها این کارها برای ما عادی تلقی می شود در صورتی که شهید به دلیل داشتن روحیه ایثار، مستعد داشتن این ویژگیهای رفتاری  است  که عمومیت زیادی ندارد و فقط یک شهید و ایثارگراست  که این همه خوبی و محبت را به این اندازه و مقدار خلوص از خود به جا می گذارد.
,
 
,
خواهر شهید مدافع حرم عزیزی افزود: برادرم  علی رغم اینکه تشکیل خانواده نداده بود و نیاز  داشت برای آینده خود تلاش بیشتری نماید با این وجود در مواقع لزوم یاری گر مستمندان می شد و آن را یک وظیفه دینی و انسانی می دانست و زمانی که این عمل را انجام می داد یک حال وصف نشدنی  پیدا می کرد .
,
 
,
تاکید به پرداختن خمس
,
وی در ادامه خاطر نشان کرد: زمانی که ازدواج کردم این تاکید را به من داشت که: «خواهرم، پرداختن خمس را در زندگی فراموش نکن  که این اقدام زندگی شما را به سمتی سوق خواهد داد که هم فرآوانی  و برکت با خود  خواهد داشت و هم اینکه شکری است به درگاه پرودگار متعال  وقطعا خداوند نیز این اقدام خشنود خواهد شد که این از برترین کار ها است.»
,
 
,
خواهر این شهید مدافع حرم تاکید کرد: برادرم اهتمام ویژه ای به  حفظ و ختم قرآن داشت  و قرآن خواندن را  جزئی از کارهای روزانه اش می دانست و سعی می کرد خود را از قران جدا نکند.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به علاقه برادرش به سفرهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، گفت: راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان های شهدا  را با عشق و علاقه خاصی، دوست داشت  به همراه سایر دوستانش در این سفرها شرکت می کرد و سرانجام با شهادتش، خود نیز راهی نور شد و درس شهادت را از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و شهدا آموخت.
,
 
,
خواهر شهید مدافع حرم مهدی عزیزی در پایان ابراز داشت: در مجموع همه این  اقدامات مثل معنویت راهیان نور و عشق به سالارشهیدان(ع) و حضرت زینب(س) به شکلی در برادرم تاثیر گذاشت که وی به جمع دوستان شهیدش  پیوست؛ اعتقاد من این است برای  شهید شدن الزاماتی  و جود دارد و انجام کارهایی از قبل برای خود سازی نیاز است تا به واسطه آن افتخار شهادت را پیدا کنی.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه