اخبار داغ

یادداشتی به قلم مهدی اصحابی :

حادثه پلاسکو؛ فرصت یا تهدید

حادثه پلاسکو؛ فرصت یا تهدید
هفته گذشته هفته ای پر التهاب و خبرساز بود .خبر اینکه ساختمان 56 ساله پلاسکو در پی آتش سوزی شدید طبقات فوقانی و درپی عملیان اطفاء حریق فرو ریخت .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ اصحابی یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی طی مطلبی در خصوص حادثه پلاسکو نوشت : حادثه ای که در آن جمع زیادی از آتش نشانان فداکار و عده ای از مردم در این حادثه محبوس و جان خود را از دست دادند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

به محض وقوع حادثه سیل تحلیلها ، بررسی ها ، اما و اگرها و هشتگ ها و پیامهای ابراز همدردی و همچنین انتقادهای سازنده و انتقادهای مغرضانه و مخرب آغاز شد.
نکته هائز اهمیت اینکه وقوع این حادثه از یک منظر بعنوان فرصت و از منظردیگر بعنوان تهدید استفاده میشود .

,
,

افراد به نوع برداشت و اندازه اطلاعاتی کهاز حادثه دارند مسائل را تحلیل میکنند اما این وظیفه دستگاهای مسئول است  که ذهن مردم را به مسیر برداشت مناسب سوق دهند .

,

حادثه پلاسکو در زمانی اتفاق افتاد که مسئولین شورای شهر و شهرداری تهران  اعلام نمودند که بارها به مدیران این ساختمان در خصوص عدم ایمنی  این ساختمان اخطار داده اند و هیچ توجهی از سوی مسئولین  این پاساژ به اخطارها نشده است تا جایی که شهردار تهران در سال 93 در جلسه شوری شهر تهران رسما نام پاساژ پلاسکو را میبرد و میگوید این پاساژ باید تعطیل شود .

,

و در ادامه میگوید اگر این پاساژ را تعطیل کنم در این شرایط اقتصادی شاید بگویند این کار سیاسی هست و شهرداری دارد چوب لای چرخ تولید میگذارد واگر هم تعطیل نکنم به وظیه خود عمل نکرده ام.

,

حالا نمیدانم که این کار را انجام بدهم یا نه نتیجه این که همه چیز در این جریان لحاظ شده و شهردار محترم هم میداند که حادثه ای در کمین است اما چون بازی های سیاسی آنقدر در این جامعه نهادینه شده که شهردار در اجرای وظایف خود مردد میماند و در نهایت باز هم مردم و آتش نشانان قربانی این بازی سیاسی میشوند .

,

از نگاهی دیگر قوه قضائیه باید آنچنان بر اجرای قانون پافشاری کند که امنیت و رفاه مردم تحت هیچ شرایطی معامله نشود

,

بی شک اذهان مردم ،کسبه و مسئولین در حال حاضر آماده اجرای قانون های سخت ایمن سازی شده اند پس فرصت بدست آمده را باید غنیمت شمرد و قبل از سرد شدن تنور حادثه و فرصت بوجود آمده و قبل از شروع مجدد بازی های سیاسی ساختمانهای غیر ایمن را  پلمپ و از بوجود آمدن اینچنین حوادث ناگوار جلوگیری نمایند .

,

نگاه تهدید آمیز به این حادثه این که در صورت بوجود آمدن حوادث این چنینی در کلان شهری مانند تهران چه فاجعه انسانی پیش خواهد آمد آیا همزمان چنین حادثه ای در چندین نقطه ا ز شهر تهران رخ بدهد آیا پتانسیل بحران زدایی اینچنینی را خواهیم داشت یا همچون زلزله بم نیاز به یک بسیج کشوری پیدا خواهیم کرد .

,

فصل الخطاب تمامی این گیر و دار ها فرمایش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای است که در پیام خود در پی این حادثه فرمودند .. در حال حاضر همه ی تلاش‌ها باید برای نجات جان گرفتارشدگان جهت دهی شود. رسیدگی به علل حادثه مسأله ی بعدی است.

,

از همه مسئولان میخواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده اند کار مجاهدانه ی خود را ادامه دهند و وظیفه ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.

,

این پیام نشانگر این موضوع است که حفظ جان مردم بر هر چیزی مقدم است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه