اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مواضع ترامپ در برابر ایران مشخص نیست/ایران باید با قاطعیت عمل کند

مواضع ترامپ در برابر ایران مشخص نیست/ایران باید با قاطعیت عمل کند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مسلمانان در طی این سال ها ثابت کرده اند که پتانسیل برخورد با قدرت های بزرگ را در مواقع حساس داشته و دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام هادی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار قومس اظهار داشت: دونالد ترامپ بارها در سخنان انتخاباتی خود مخالفت صریح خود با توافق هسته ای ایران را بیان کرده و آن را موضوعی چالشی‌ و پرحاشیه دانسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار قومس,

وی بیان کرد: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و در دوران ریاست جمهوری ترامپ هیچگاه اجازه نخواهد یافت سلاح اتمی داشته باشد. در هر مذاکره‌ای باید برای قطع گفتگو آماده بود. توافق هسته‌ای با ایران، مثل بسیاری از بدترین قراردادهای ما، نتیجه عدم آمادگی برای ترک مذاکرات است.

,

ابراهیمی افزود: با توجه به اینکه شاهدیم ترامپ به هیچگونه اصول اخلاقی پایبند نیست، بی شک قاطعیت و برخور جدی دولت ایران بخصوص پیرامون بدعهدی در نقض برجام در مواجهه با چنین فردی بسیارمنطقی بنظر می رسد.

,

وی تصریح کرد: حتی با درنظرگرفتن این نکته که وی هنوز موضع مشخص و معینی را در برخورد بر دولت ایران بیان نکرده اما سابقه ننگین و اسفبار این دولت در تقابل با کشورمان امری بدیهی است واین درحالیست که تمامی صحبت های انتخاباتی ترامپ دارای موضعی خصمانه علیه ایران می باشد.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دیپلماسی لبخند پاسخگوی یک کابینه بسیار قدرتمند و در عین حال ثروتمندترین کابینه تاریخ آمریکا نمی باشد عنوان کرد: بی تردید این کابینه در عمل به تعهدات خود بسیار بدقول می باشد و تمامی آن را نادیده می گیرد.

,

ابراهیمی با اشاره به عدم پایبندی دولت جدید آمریکا در حوادث اخیر و مواضع تند ترامپ علیه چین  اظهار کرد:  بی شک دولت ایران باید با قاطعیت هر چه تمام تر در سایه فرمایشات  مقام معظم رهبری بر طبق مصالح جمهوری اسلامی عمل کند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ترامپ بارها موضع خود مبنی بر بیرون کردن مسلمانان از آمریکا را تکرار کرده است تصریح کرد: شکی نیست این موضعگیری در برخورد با مسلمانان آمریکا مشکلاتی  را در روند زندگی آنان بوجود می آورد و باعث بروز خلل در مسائل روزمره آنان خواهد شد اما پرواضح است این موضع عملی نخواهد بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی افزود: اخراج مسلمانان در حالیکه آنان سالیان طولانی در کنار ادیان مختلف بصورت کاملا مسالمت آمیز زندگی کرده و حتی در بسیاری موارد با داشتن مدارج تحصیلی بسیار بالا نظیر دکتری و فوق دکتری  در پست های کلیدی و تاثیرگذار و مشاغل مهمی چون مشاور چه در ایالت متحده و چه در کشورهای بزرگ دیگر ایفای نقش کرده اند معقول، عملی و منطقی بنظر نمی رسد و بیشتر به صحبت های انتخاباتی شباهت دارد تا یک حرکت عملی.

,

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه سیاست های ترامپ تقریبا نزدیک به سیاست های اوباما می باشد تصریح کرد: با یک آسیب شناسی سطحی از انتخابات آمریکا و زیر ذره بین قرار دادن وعده ها و سخنان  دو رئیس جمهور ایالت متحده خواهیم دید عامل مهم و اساسی در موفقیت (ترامپ و اوباما) در انتخابات ریاست جمهوری  چیزی به غیر از بیان واژه ی تغییر عملی نمی باشد.

,

وی با اشاره به اینکه اوباما با شعار انتخاباتی (با تغییر آمده ام) وارد کاخ سفید شد بیان کرد: رویکرد و سیاست ترامپنیز بسیار شبیه اوباما می باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: شعارهای انتخاباتی ترامپ در مواردی نظیر، نحوه سرمایه گذاری، مسائل مربوط به ناتو، مرز آمریکا و ... تماما بر تغییر در روند مسائل و وارونگی آن دلالت می کند.

,

ابراهیمی عنوان کرد: هنگامی که ترامپ می گوید " نحوه مواجهه با روسیه کارآمد نیست " با زبان ساده تر از تغییر صحبت می کند، همینطور وقتی از نحوه و شکل گیری ناتو ابراز ناخرسندی می کند نیز در واقع تغییر مواضع آن را خواستار است.

,

وی با بیان اینکه وعده ها و بیانات تمامی رئسای جمهور ایالت متحده آمریکا با رویه های عملی آنان متفاوت است ابراز کرد: مسلمانان با داشتن اتحاد و همبستگی توانایی دفاع را در برابر سیاست های ترامپ دارا و در مقابل در صورت عدم تعامل و اتحاد، بیگانگان به سهولت با به کارگیری سیاست تفرقه افکنی می توانند بین آنان حکمرانی کنند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآور شد؛ خوشبختانه مسلمانان در طی این سال ها ثابت کرده اند که پتانسیل برخورد با قدرت های بزرگ را در مواقع حساس داشته و دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه