اخبار داغ

واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد:

اظهارت متناقض سران آمریکایی درباره همکاری با روسیه در سوریه/ وزارت دفاع آمریکا بیانیه کاخ سفید را زیر سؤال برد

اظهارت متناقض سران آمریکایی درباره همکاری با روسیه در سوریه/ وزارت دفاع آمریکا بیانیه کاخ سفید را زیر سؤال برد
کاخ سفید و پنتاگون روز گذشته از همکاری نظامی بالقوه آمریکا با روسیه در سوریه خبر دادند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا هر گونه همکاری با روسیه را مایه بی‌شرمی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، کاخ سفید و پنتاگون روز گذشته از همکاری نظامی بالقوه آمریکا با روسیه در سوریه صحبت کردند. مسکو نیز مدعی شد که فرماندهان آمریکایی اطلاعات میدانی در جنگ سوریه را به نیروهای روسیه داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

 

,

در همین راستا، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه در نخستین نشست مطبوعاتی خود اظهار داشت: فکر می‌کنم، رییس‌جمهوری آمریکا (دونالد ترامپ) گفته است که او با هر کشوری که در شکست دادن داعش با ما منافع مشترک داشته باشد، همکاری خواهد کرد.

,

 

,

سخنگوی کاخ سفید افزود: اگر راهی وجود داشته باشد که بتوان با کشور دیگری علیه داعش جنگید، روسیه یا هر کشور دیگری و ما منافع مشترکی داشته باشیم، البته ما چنین خواهیم کرد.

,

 

,

اما صحبت‌های سخنگوی کاخ سفید توسط وزارت دفاع آمریکا انکار شد و این سازمان هر گونه همکاری با روسیه در سوریه را مایه بی‌شرمی دانست.

,

 

,

دولت روسیه نیز که سعی در بهتر کردن روابط با دولت جدید آمریکا دارد، با این ادعا که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم به نیروهای روس در مبارزه با داعش در سوریه کمک کردند، تمایز در بیانیه‌های مقامات آمریکایی را پررنگ‌تر کرده است.

,

 

,

البته پنتاگون این ادعای روسیه را رد کرده است و اعلام می‌دارد که هرگونه همکاری نیروهای آمریکایی در سوریه برای کمک به حملات هوایی روسیه، 100 درصد دروغ و اشتباه است.

,

 

,

نیروهای ارتش ترکیه در عملیات سپر فرات در خاک سوریه تحت پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا قرار دارند. از طرف دیگر، ترکیه با روسیه در حال همکاری برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه هستند؛ بنابراین، احتمال دارد این‌گونه فرض شود که همکاری آمریکا با ترکیه به طور غیر مستقیم منجر به همکاری اطلاعاتی با روسیه شده باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه