اخبار داغ

جشن موسیقی میزبان شهروندان کامیارانی/

نمایش اعجاز هنر با نوای اسطوره های موسیقی فولکلور کُردی

نمایش اعجاز هنر با نوای اسطوره های موسیقی فولکلور کُردی
نوای سرنا و دوزله «میرزا مراد عزیزی» آوازهای سرزمین مادری را نوازش می کند و «عزت حق شناس» چنان نت ها را به هم می آمیزد که جان را نوش می دهد و نیش را کیش می نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشاهوخبر؛ جشنواره موسیقی فرصت مغتمی است که بار دیگر بزرگان موسیقی و آواز این دیار گرد هم آیند و شاهکارهای ردیف آواز و کلیدهای تنظیم شده موسیقی فولکلوریک این سرزمین را در گوش جان خاطرخواهان بنوازند و یادمانی از نوای گذشتگان را به تصویر کشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

جشن موسیقی «یادی جاران» بر آن است تا بار دیگر نوای سرنا و دوزله «میرزا مراد عزیزی» - این اسطوره موسیقی فولک- آوازهای سرزمین مادری را نوازش کند و «عزت حق شناس» - گردآورنده اصالت موسیقی دشت کامیاران- چنان نت ها را به هم بیامیزد که جان را نوش دهد و نیش را کیش نماید.

,

جشنواره موسیقی می تواند غنیمتی دست یافتنی برای شهروندان کامیارانی باشد تا همزمان که نوای دوزله و تمبک را می شوند، سیاچمانه ای عاشقانه را با صدای گرم «نصرالله مرادی» و «نصرالدین رحیمی» تجربه کنند.

,

در این جشنواره «کیهان شیخی» به یاد گذشته و بار دیگر ستاره ای در آسمان می بیند و آوازی خوش بر وی تقدیم می دارد و «محمد محمدی» فولکلورهای موسیقی ناب را با فوتک حنجره لعاب می بخشد.

,

«ابراهیم عزیزی»، «عطا حق شناس» و «حسن عزیزی» چنان بر طبل و دهل و دنبک می کوبند که هر بیننده را به اوج برده و در میان سازهای کوبه ای دیار کردستان به سماع و سمع می کشانند.

,

باید در جشن موسیقی «هوره»، این نوای اهورایی و اورارتویی کُردان باستان را شنید تا گستره نواهای سرزمین صداهای ناب را تجربه کرد؛ «کیهان شیخی» و «عبدالحسن یوسفی» به انتظار ما پایان داده و بار دیگر هوره را سر می دهند تا گوش های ما بزم « دو هویی » را مزمزه نماید.

,

استاد مسلم هنرهای محجوب و معطوف، اسطوره تصویر و وصال رنگ ها، «غلامعلی باجلانی» - شاهکار سخنوری و بداهه گویی- اجرای جشن موسیقی کامیاران را بر عهده دارد تا بار دیگر افتخاری دهد و طنازانه نغزها را از هم بگشاید، بزم ها را جوانه زند و شنونده را به تماشای سال های دور و نزدیک هنر این دیار میهمان نماید.

,

شهروندکامیارانی هنر را خوب می شناسد و برای هنرمندان این دیار احترامی به عظمت و اقتدار تاریخ قائل است و هر شب ساعت 21 میهمان تالار فرهنگسرای ارشاد کامیاران می شود تا میزبانی فهیم برای آواز و نوای سرزمینش باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه