اخبار داغ

نا امیدی از برخورد دولت با نجومی بگیران/ غباری بنفش بر روی ماجرای فیش های عجیب و غریب

نا امیدی از برخورد دولت با نجومی بگیران/ غباری بنفش بر روی ماجرای فیش های عجیب و غریب
در حالی روحانی پس از ماجرای افشای حقوق های نجومی اعلام کرده بود که با کسی عقد اخوت نبسته است اما تاکنون اقدام مناسبی در این خصوص از سوی دولت انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، ماه ها از افشای حقوق های نجومی مدیران دولت یازدهم می گذرد و در این مدت هم بحث ها  و صحبت هایی در این خصوص مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

 

,

در روزهای ابتدایی حسن روحانی پس از بالاگرفتن انتقاد ها در سطح جامعه بیانیه ای صادر کرد و در بخشی از آن نوشت: از وزراء خواسته­ ام تا در خصوص هرگونه پرداخت، به ویژه حقوق و مزایا، از بیت ­المال که شامل بودجه کل کشور و همه منابع عمومی است، حداکثر دقت را صورت دهند، تا خدای ناکرده دوباره ریشه ­های تعمیق شده بی ­انضباطی مالی و رانت­ خواری مجدداً از گوشه ­ای سر برنیاورد، و تخلّف، توجیه نشود. همه مسئولان دولتی و مدیران بنگاه­های عمومی غیردولتی و نهادهای نظارتی در اجرای این امر در رابطه با حیطه کار خود مسئولند.(1)

,

 

,

اما این بیانیه روحانی طولی نکشید که با اظهار نظرهای دولتی ها در خصوص نجومی بگیرها تحت الشعاع قرار گرفت و به نوعی از اساس بی اعتبار شد. نوبخت از صفدر حسینی یکی از نجومی بگیران تعریف هایی کرد که پس از ماجرای حقوق های نجومی قابل توجه بود.

,

 

,

, ,

 

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از سید صفدر حسینی به عنوان یکی از ذخیره های نظام یاد کرد و افزود: گذشته از ارادت شخصی بنده به حسینی، سایر  اعضاء هیأت عامل سابق صندوق توسعه ملی نیز از بزرگان اقتصاد کشور هستند و الحق در دوران مسئولیت خود امانتداران بزرگی برای کشور بودند(2).

, (2).,

 

,

به نظر می رسید که با مطرح شدن اظهارات نوبخت رویکرد واقعی دولت در قبال حقوق های نجومی مدیران مشخص شد و پس از آن اقدام مناسبی از سوی دولت صورت نگرفت.

,

 

,

با این وجود امروز ماه هاست که از قضایای رونمایی از اعداد عجیب و غریب داخل فیش های نجومی مدیران دولت یازدهم می گذرد و هنوز هم دولت رویکرد خود یعنی انجام ندادن اقدام مناسب را در دستور کار دارد.

,

 

,

در این خصوص اکبر ترکی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه‌نگاری کمیسیون متبوع خود با دیوان محاسبات مجلس درباره آخرین وضعیت حقوق‌های نجومی، گفت: اخیراً رئیس کمیسیون اصل نود نامه‌ای به آقای عادل آذر ارسال کرده بود تا گزارشی از آخرین وضعیت حقوق‌های نجومی را ارائه کند.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارشی از آخرین وضعیت حقوق‌های نجومی به کمیسیون ارائه کرده است، ادامه داد: در این گزارش ذکر شده تاکنون دولت پرونده‌ای در این‌ باره به قوه قضائیه ارائه نکرده است.

, شده تاکنون دولت پرونده‌ای در این‌ باره به قوه قضائیه ارائه نکرده است,

 

,

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه تاکنون 399 پرونده در دیوان عدالت اداری درباره حقوق‌های نجومی بررسی شده است، تصریح کرد: پس از بررسی این پرونده‌ها تعدادی از آنها به قوه قضائیه ارجاع شده است(3).

, (3), .,

 

,

مراجع:

,

1- بیانیه رییس جمهور درباره گزارش حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران

, بیانیه رییس جمهور درباره گزارش حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران,

 

,

2- نوبخت: صفدر حسینی از ذخایر نظام است

, نوبخت: صفدر حسینی از ذخایر نظام است,

 

,

3- دولت هنوز پرونده‌ای به قوه‌ قضائیه نداده است

, دولت هنوز پرونده‌ای به قوه‌ قضائیه نداده است ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه