اخبار داغ

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تربت حیدریه:

تجهیزات آتش نشانی تربت حیدریه برای ساختمانهای بیش از ۳ طبقه جوابگو نیست

تجهیزات آتش نشانی تربت حیدریه برای ساختمانهای بیش از ۳ طبقه جوابگو نیست
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تربت حیدریه گفت: در صورت بروز هر گونه اتفاق برای ساختمانهای مرتفع و 7 طبقه این شهر، تجهیزات آتش نشانی بیش از سه طبقه را جوابگو نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهسا رمضانپور رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تربت حیدریه  در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت، اذعان داشت: در لایحه در امدی شهرداری تربت حیدریه تا 19 طبقه برای ساخت و ساز یش بینی شده اما به جهت رعایت ضوابط و حقوق شهروندی مجوز تا 7 طبقه برای ساختمانهای مرتفع صادر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت،,

وی تصریح کرد: در حال حاضر و در صورت بروز هر گونه اتفاق برای ساختمانهای مرتفع و  7 طبقه این شهر، تجهیزات آتش نشانی بیش از سه طبقه را جوابگو نیست اما به لحظا نیروی انسانی مشکل خاصی وجود ندارد، و این در شرایطی است که تربت حیدریه ساختمانهای مرتفع 7 طبقه متعددی  دارد.

,

رمضانپور خطاب  به سازندگان ساختمانهای مرتفع گفت: مالکان ساختمانهای مرتفع باید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی را در ساختمانهای خود بر اساس ضوابط و مقررات قرار دهند تا از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.

,

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تربت حیدریه ادامه داد: تربت حیدریه بعنوان اولین شهرستان خراسان رضوی پس از مشهد کمیته ایمنی و آتش نشانی را با حضور کارشناسان نظام مهندسی و آتش نشانی تشکیل داده و نخستین اولویت خود را برای ساختمانهای مرتفع بنا نهاده تا به لحاظ استانداردهای ایمنی مورد ارزیابی قرار گیرد.

,

وی افزود: هنوز آماری از اینکه چه تعداد ساختمان در این شهر به لحاظ ایمنی مقررات را رعایت کرده اند در دسترس نیست و کمیته ایمنی و آتش نشانی پس از شناسائی تذکرات و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ خواهد کرد.

,

رمضانپور با بیان اینکه مشکلات تنها به مسایل مالی محدود نمی شود، گفت: متاسفانه هنوز اداره استاندارد در شهر ما فعال نشده و در حال حاضر تربت حیدریه تحت پوشش اداره استاندارد جنوب خراسان به مرکزیت گناباد است.

,

عضو شورای اسلامی شهر تربت حیدریه افزود: از این روی مباحث مربوط به آسانسور و استاندارد مصالح و خیلی موارد دیگر نیاز به حضور دایمی اداره استاندارد و ارایه آموزش های لازم از سوی متخصصان این حوزه در شهر ما را دارد.

,

رمضانپور از تهیه طرح اطلس جامع سرمایه گذاری خبر داد و افزود: تفاهم نامه ای با دانشگاه تربت حیدریه به امضا رسیده تا سرمایه گذاری که می تواند با مشارکت شهرداری اقدام به سرمایه گذاری کند با استناد به این طرح کار خود را دنبال کند.

,

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر عدم مجوز ساخت و ساز به زمین های بولوار باهنر گفت: زمین های بولوار باهنر مشا و قولنامه ای هستند و نمی توان برای آنها مجوز صادر کرد، از طرفی ممکن است در آینده فردی مدعی مالکیت و یا شراکت در این زمین ها باشد، لذا چناچه مالکییت و تقسیم بندی زمین برای فردی مشخص و قابل احراز شود و از طریق ماده 147 مجوز ساختمان را دریافت کند می تواند در این منطقه ساخت و ساز داشته باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه