اخبار داغ

بلومبرگ تشریح کرد:

یک زن؛ اولین رهبر اروپایی که با ترامپ دیدار کرد/ معمای دیپلماتیک نخست وزیر انگلیس چطور حل می‌شود؟

یک زن؛ اولین رهبر اروپایی که با ترامپ دیدار کرد/ معمای دیپلماتیک نخست وزیر انگلیس چطور حل می‌شود؟
دعوت ترامپ از ترزا مِی برای بازدید از کاخ سفید یک معمای دیپلماتیک برای نخست وزیر انگلیس به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلومبرگ اولین رهبر اروپایی بود که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، درهای کاخ سفید به روی او باز می شود، افتخاری است که نخست وزیر انگلیس برای به دست آوردن آن بسیار تلاش کرد. اما به هر حال چالش های دلهره آوری نیز با این اول بودن همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

نخست وزیر انگلیس در 27 ماه ژانویه، هفت روز بعد از به قدرت رسیدن ترامپ، با او در واشنگتن دیدار می کند. هدف اعلام شده و تصریح شده ترزا می این است که با رئیس جمهور جدید درباره آینده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و جنگ داخلی در سوریه بحث و گفتگو کند. مهمترین وظیفه او این است که جزئیات یک توافق تجاری میان آمریکا و انگلیس را نهایی کند.

,

 

,

ولی سؤال این است که چه نقطه اشتراکی میان نخست وزیری که خودش را قهرمان تجارت آزاد جهانی می داند و رئیس جمهوری که دیدگاهش درباره روابط تجاری این است که کشورهای دیگر محصولات ما را می سازند، شرکت های ما را می دزدند و مشاغل ما را ویران می کنند، وجود دارد؟ آیا خانمی که در کابینه اش یک مسلمان حضور دارد، می تواند با مردی که زمانی گفته بود ورود همه مسلمانان به خاک آمریکا را ممنوع می کند، تعامل داشته باشد؟

,

 

,

تراز می در مصاحبه ای که روز یکشنبه داشت، بر این مواضع خود تأکید کرد. وی در مصاحبه با بی بی سی گفت: ترامپ به من گفته است که می خواهم در آینده روابط بسیار مستحکمی میان آمریکا و انگلیس برقرار شود.

,

 

,

وی در ادامه گفت: من هر گاه احساس کنم که ترامپ مسئله غیرقابل قبولی را مطرح می کند، واهمه ای ندارم که آن را به دونالد ترامپ بگویم.

,

 

,

رویکرد معمول نخست وزیر انگلیس این است که با وجود اختلافات دیدگاه تا حد امکان به رئیس جمهوری آمریکا نزدیک شود. ایدئولوژی مشترک زمانی مارگارت تاچر و رونالد ریگان را به هم نزدیک کرد. تونی بلر اجازه نداده بود که اختلافات حزبی او را از جورج دبلیو بوش جدا کند، به طوری که حتی برخی این جُک را ساخته بودند که این دو از خمیر دندان مشترک استفاده می کردند.

,

 

,

دیوید کامرون و باراک اوباما هم از همکاری با یکدیگر راضی به نظر می رسیدند و هر زمان که لازم بود همکاری متقابل سیاسی داشتند. البته قضیه ترامپ متفاوت است.

,

 

,

او در زمان تبلیغات انتخاباتی خود از سوی انگلیس به عنوان یک نامزد نامقبول در نظر گرفته شد و حتی برخی از سیاستمداران محدودیت های دیپلماتیک را رها کردند و به انتقاد علنی از ترامپ پرداختند.

,

 

,

زنان در شهرهای مختلف انگلیس همانند زنان آمریکا علیه ترامپ تظاهرات کردند. پنج درصد جمعیت انگلیس را مسلمانان تشکیل می دهند.

,

 

,

با توجه به این شرایط به طور کلی روابط بسیار نزدیک میان ترامپ و ترزا مِی می تواند برای نخست وزیر انگلیس در کشورش مایه دردسر شود. او البته کارت هایی هم برای بازی دارد. ترامپ از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تمجید کرده است.

,

 

,

اگر او بریگزیت را بخشی از همان جنبشی می داند که ترامپ را در آمریکا به قدرت رساند، ممکن است این انگیزه بتواند ترامپ را وادار کند تا با وجود همه لفاظی ها، از مذاکرات تجاری پرسود با انگلیس حمایت کند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه