اخبار داغ

کشته شدن 13 داعشی؛

عملیات مشترک هوایی ترکیه-روسیه علیه داعش/ عدم حمایت ائتلاف آمریکایی از ترکیه

عملیات مشترک هوایی ترکیه-روسیه علیه داعش/ عدم حمایت ائتلاف آمریکایی از ترکیه
وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در 21 ژانویه ارتش ترکیه و روسیه در عملیات مشترک مواضع گروه تروریستی داعش را مورد هدف قرار داده‌اند، همچنین 13 داعشی امروز در حمله جنگنده‌های ترکیه کشته شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، ارتش ترکیه در حوزه عملیات "سپر فرات" که در 24 آگوست با بهانه حفظ امنیت مرزی، جلوگیری از نفوذ گروه‌های مسلح کُرد و مبارزه با داعش آغاز کرده بود، عملیات آزادسازی الباب از داعش را با همراهی تروریست‌های معارض سوری 3 ماه است که پیش می‌برد لکن تا به این لحظه عملیات الباب موفقیت آمیز شمرده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این میان آمریکا و دیگر کشورهای متفق ترکیه و عضو ائتلاف جهانی که به بهانه مبارزه با داعش در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه حاضر شده‌اند تا به این لحظه غیر از 2 عملیات ناموفق حمایتی از ترکیه در الباب نکرده‌اند.

,

حکومت ترکیه که از عدم حمایت ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا ناخشنود است، بارها خبر از احتمال بسته شدن پایگاه هوایی اینجرلیک به روی نیروهای ائتلاف داد و این تهدید حکومت ترکیه موجبات اجرای 2 عملیات هر چند ناموفق جنگنده‌های ائتلاف در الباب را فراهم کرد.

,

به گزارش وزارت دفاع روسیه، جنگنده‌های این کشور در 21 ژانویه 2017 عملیات مشترکی با جنگنده‌های ارتش ترکیه علیه گروه تروریستی داعش در الباب به انجام رسانده‌اند.

,

در عملیات مشترکی که 4 جنگنده تُرکی و 3 جنگنده روسی حضور داشت، 22 مورد از مواضع گروه تروریستی داعش بمباران شد.

,

این اقدام روسیه تلنگری شد تا جنگنده‌های ائتلاف در 22 ژانویه مواضع داعش در الباب را مورد هدف قرار دهند.

,

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جنگنده‌های ترکیه امروز (24 ژانویه) مواضع گروه تروریستی داعش در الباب را مورد هدف قرار داده‌اند که در این عملیات 13 داعشی به هلاکت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه