اخبار داغ

در مراسم افتتاح مجمع خیرین مدرسه ساز مطرح شد؛

تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز روزنه ای برای احیای مدارس فرسوده فردیس/ کمبود ۸۰۰ کلاس آموزشی اولویت خاص شهرستان فردیس

تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز روزنه ای برای احیای مدارس فرسوده فردیس/ کمبود ۸۰۰ کلاس آموزشی اولویت خاص شهرستان فردیس
دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز صبح امروز با حضور فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس و معاون مشارکت نوسازی اداره کل آموزش و پرورش افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فردیسان، دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز صبح امروز (سه شنبه) با حضور فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس و معاون مشارکت نوسازی اداره کل آموزش و پرورش افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

فرماندار شهرستان فردیس در این مراسم با بیان این موضوع که تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت یکی از دغدغه های اصلی فرمانداری می باشد گفت: عقب ماندگی های فراوانی در حوزه های اداری شهرستان فردیس در سطوح مختلف وجود دارد و ارگانها و نهادهایی که بتوانند مشکلات شهرستان را رفع کنند  یا شکل نگرفته و یا به اندازه کافی قوی نیستند.

,

وی درادامه ضمن تاکید بر استفاده از پتانسیل مردمی در جهت پیشرفت و آبادانی شهرستان فردیس گفت: توانایی دولت در احیای عقب ماندگی ها بسیار کم است و با توجه به این که شهرستان فردیس در زمینه های مختلف از جمله سرانه ورزشی، سرانه فضای سبز و سرانه  آموزشی عقب افتادگی های مفرطی دارد استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند در رفع این مشکلات نقش به سزایی داشته باشد.

,

احدی با تاکید بر رسالت مهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده ،کمک به ساخت و احیای فضای آموزشی را از اولویت های نخست هر نهادی برشمرد و افزود: امیدواریم تا با تشکیل این مجمع و حضور خیرین مدرسه ساز مشکلات آموزشی شهرستان فردیس مرتفع شود.

,

فرماندار شهرستان فردیس در پایان خاطر نشان کرد: ارتقا اندیشه تعلیم و تربیت نسل آینده و تقویت نهاد آموزش و پرورش برای پیشرفت و ابادانی کشور از وظایف مدیران و معلمان می باشد و نوسازی ، تامین سرمایش و گرمایش و تعمیر و تجهیز بافت های  فرسوده  مدارس نباید  دغدغه اصلی مدیران و مسئولین آموزش و پرورش باشد اما متاسفانه تمام سعی و تلاش مدیران و مسئولین صرف حل مشکلات جاریه می شود و این وظیفه نهاد آموزشی نیست.

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس در این مراسم ضمن اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان فردیس گفت: با توجه به این که شهرستان فردیس ۷۱ هزار جمعیت دانش آموزی و ۳۹۰ مدرسه  را در خود جای داده است با کمبودها و مشکلات آموزشی بسیاری رو به رو است.

,

وی درادامه افزود: ۳۰ مدرسه در سطح شهرستان دارای قدمت ۳۰ ساله هستند و علاوه براین بیشتر مدارس سطح شهرستان نیز دارای بافت فرسوده هستند که نیاز به نوسازی ، تعمیر و تجهیز دارند.

,

فهمیده تصریح کرد:هرساله در پروژه مهر سعی در برطرف نمودن مشکلات عمده و بهسازی مدارس داریم تا با شروع سال تحصیلی جدید دانش آموزان در فضای مناسبتری به تحصیل علم و دانش مشغول شوند

,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس ضمن بیان این موضوع که تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز گام مهمی در رفع نیازها و کمبودهای آموزشی شهرستان می باشد اظهار داشت: با توجه به تراکم دانش آموزی مدارس شهرستان فردیس که در هر کلاس ۴۰ نفر می باشد و مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطقی مانند شهرک وحدت ، شهرک ارم ، شهرک ۱۱۰ تشکیل این مجمع می تواند مشکلات عمده ی فضای آموزشی را حل نماید.

,

آهنگر معاون مشارکت نوسازی اداره کل آموزش و پرورش  گفت:مجمع خیرین مدرسه ساز در استان البرز در کنار مجمع خیرین در مناطق مختلف حضور دارد  و امروز هشتمین مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز افتتاح شد و امیدواریم تا با کمک مجمع خیرین مدرسه ساز بسیاری از مشکلات و تنگناهای آموزشی برطرف شود.

,

وی در ادامه افزود: تحقق ۳۵ میلیارد تومان در سال جاری از محل خیرین مدرسه ساز حاکی از نگاه مردم فرهنگ دوست استان البرز دارد.

,

معاون مشارکت نوسازی اداره کل آموزش وپرورش در پایان تصریح کرد:  ۶۸ خیر مدرسه ساز در شهرستان فردیس حضور دارند ودر حال حاضر کمبود ۸۰۰ کلاس آموزشی اولویت خاص درشهرستان فردیس است که با کمک مجمع خیرین مدرسه ساز انجام خواهد شد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه