اخبار داغ

در جلسه امور آب و کشاورزی مطرح شد؛

نماینده بناب: ضرورت حمایت از کشاورزان در تغییر الگوی کشت

نماینده بناب: ضرورت حمایت از کشاورزان در تغییر الگوی کشت
نماینده بناب با تاکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان در تغییر الگوی کشت، گفت: به مردم می گوییم گلخانه راه بیاندازید ولی خودمان از آنها حمایت نمی کنیم!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، صبح امروز ضیاءالله اعزازی ملکی در جلسه امور  آب و کشاورزی با اشاره به پرت آبی که از سد علویان به طریق نهر آب ها به وجود می آید، گفت: متاسفانه به دلیل بتنی نبودن نهر آبها، مقداری از آب که از این سد برای مصرف به باغات کشاوری میرسد در راه پرت و اصراف میشود.
نماینده بناب گفت: حق آبه بناب باید به این شهر تعلق بگیرد در غیر اینصورت باید از مقامات بالاتر استانی و کشوری پیگیر این موضوع باشیم.
اعزازی ملکی در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان در تغییر الگوی کشت، گفت: به مردم میگوییم گلخانه راه بیاندازید ولی خودمان از آنها حمایت نمیکنیم!
وی افزود: همه چیز قرار نیست به تصویب مجلس برسد، بعضی از مسائل باید به دست خود ما حل شود، مقداری هم باید خودمان از این عزیزان حمایت کنیم.
اعزازی با انتقاد از پر کردن چاه های آب باغات شهرستان، گفت: واقعا متاسفم از مسئولی که بخواهد مشکلات جامعه را با پر کردن چاهای آب و خشکاندن باغات کشاورزی حل کند.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، گفت: از مردم تقاضا کردیم که پیاز نکارند چرا که با بحران آب مواجه هستیم، در مقابل ما مسئولان برای کشاورزان چه کرده ایم؟ مردم به وعده های خود عمل کرده اند، آیا شما هم عمل کرده اید؟
وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید چاره اندیشی کنند، گفت: امیدوارم با تدبیری مناسب بتوانیم هم مردم را راضی نگهداریم و هم مشکلات آبی را حل نماییم.
عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تاکید کرد: از سد قلعه چای هم حق آبه خود را میخواهیم، که باید توسط امور آب و سایر عزیزان پیگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب,
,
,
,
,
,
,
,

رئیس جهاد کشاورزی نیز در ادامه با اشاره به حق آبه کشاورزی بناب، گفت: برای ما تعیین تکلیف شده است که حق آبه خود را بگیریم و این وظیفه جهاد کشاورزی است که به صرفه جویی و مصرف آب در کشاورزی رسیدگی کند.
وی افزود: مهندسین و مسئولین سدهای همجوار باید حق آبه ما را معین کنند، تا ما بتوانیم استفاده از این آب را برنامه ریزی کرده و به باغات کشاورزی برسانیم.
فتحی در خاتمه با اشاره به نیاز صرفه جویی آب، و احیاء دریاچه ارومیه، گفت: بارها گفته ایم و باز هم میگوییم، باید فعالیت های باغ های سنتی را به سمت گلخانه سوق دهیم، تا هم در آب صرفه جویی کرده باشیم و هم الگوی کشت را اصلاح کنیم.

,
,
,

امین چالاکی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه