اخبار داغ

فرماندار بناب؛

کاهش کشت پیاز از ۳ هزار هکتار به ۳۰۰ هکتار در شهرستان بناب

کاهش کشت پیاز از ۳ هزار هکتار به ۳۰۰ هکتار در شهرستان بناب
فرماندار بناب با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی در بناب از سد علویان تأمین می‌شود، گفت: حق آبه این شهرستان باید با توجه به موجودی سد علویان با برنامه‌ریزی دقیق تخصیص یابد، تا کشاورزان بنابی با مشکل مواجه نشوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی صبح امروز در جلسه امور آب و کشاورزی شهرستان بناب در محل فرمانداری با اشاره به منابع تأمین آب‌ کشت مورد نیاز این شهرستان، گفت: سه منبع سد علویان، چاه‌های کشاورزی و رودخانه‌ها تنها منابعی هستند که برای کشاورزی، شرب و صنعتی استفاده نمی‌شود که باید با برنامه‌ریزی دقیق از این منابع بهینه استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب,

فرماندار بناب بابیان اینکه با مصرف بدون برنامه‌ریزی، سرمایه‌های آینده را نابود می‌کنیم، گفت: تمام تلاش خود را برای کاهش کاشت پیاز در بناب به کاربستیم ، با تفنگ هم نمی‌توانستیم جلوی کشت این محصول را بگیریم اما مردم و همه مسئولان به‌صورت خودجوش عملاً کاشت پیاز را از ۳۰۰۰ هکتار به ۳۰۰ هکتار کاهش دادند.

,

وی با اشاره به آب‌های زیرزمینی در شهرستان بناب، گفت: با تغییر الگوی کشت در این شهرستان میزان آب‌های زیرزمینی یک متر افزایش‌یافته است.

,

فرج‌اللهی با اشاره به‌ ضرورت توجه به امرار معاش کشاورزان، افزود : محصولات کم‌مصرف ازجمله رده ، هویج، سیفی جات و محصولات دیگری که به آب کمتری نیاز دارند به‌عنوان تغییر الگوی کشت معرفی‌شده‌اند، که کشاورزان واقعاً در این زمینه همکاری خوب با مسئولان داشته‌اند.

,

مقام عالی دولت در شهرستان بناب بابیان اینکه کشاورزان استقبال خوبی در زمینهٔ تغییر الگوی کشت داشته‌اند، گفت: سال گذشته روستای قره چپق که بیشترین کشت پیاز را داشته امروز کاملاً حذف‌ شده و به‌ جای آن هویج و گندم کاشت می‌شود.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی در بناب از سد علویان تأمین می‌شود، گفت: حق آبه این شهرستان باید با توجه به موجودی سد علویان با برنامه‌ریزی دقیق تخصیص یابد، تا کشاورزان بنابی با مشکل مواجه نشوند.

,

فرماندار بناب در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تأمین و توزیع بذر اصلاح‌ شده در شهرستان بناب، گفت: امروز نه‌ تنها بذر اصلاح‌شده برای شهرستان قابل تامین است، بلکه بذر اصلاحی مورد نیاز استان را نیز تأمین می‌کنیم.

,

وی درعین‌حال افزود: ۷۵ درصد باز اصلاح‌شده برای آبی و ۳۰ درصد نیز برای دیمی توزیع می‌شود.

,

رئیس امور آب بناب نیز در این جلسه با اشاره به میزان بارندگی در سال جاری در بناب ، گفت : از اول مهرماه میزان بارندگی در بناب ۸۵ میلی‌متر گزارش‌شده است که۳۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

,

وی میزان حق آب بناب و مراغه از سد علویان را ۵۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

,

امین چالاکی/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه