اخبار داغ

حادثه پلاسکو و تقصیر ما در انتخابات شورای شهر

حادثه پلاسکو و تقصیر ما در انتخابات شورای شهر
نمی خواهیم درست هنگامی که عزیزان مان زیر انبوهی از آهن و سیمان و آتش مدفون شده اند، بحث پلاسکو را سیاسی کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا ساختمان پلاسکو واقع در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح روز پنجشنبه 3 دیماه ، طعمه حریق شد و فرو ریزی آن ساختمان نیز مصدومیت تعدادی از هموطنان را در پی داشت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

در این حادثه جمعی از آتش نشانان، کارکنان و فروشندگان این ساختمان در زیر آور محبوس شدند و تاکنون نیز عملیات آور برداری ادامه دارد.

,

حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز تهران که منجر به از بین رفتن جمعی از آتش نشانان غیور کشورمان که برای نجات جان هموطنان خود، ایثارگرانه پای در میدان گذاشته بودند، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

,

این قشر فداکار و از جان گذشته، با کمترین ادعا، بالاترین مراتب انسانی یعنی 'ایثار' را به نمایش گذاشته و با نثار جان خود در قبال نجات جان هموطنان 'عمل مجاهدانه' را بار دیگر معنی کردند. 

,

بی تردید فداکاری و ایثار آتش نشانان قهرمان که در صحنه های مختلف با شراره های نوع دوستی به مصاف دود و آتش رفته و صحنه های زیبایی از انسانیت را خلق کرده اند در حافظه ملت ایران باقی خواهد ماند. 

,

ضمن عرض تسلیت آرزوی صبر و اجر برای خانواده های این بزرگمردان عرصه ایثار و مجاهدت داریم.

,

رجاء واثق داریم فروریختن ساختمان پلاسکو، محصول یک سلسله کاستی ها در همه بخش های جامعه و نظام مدیریتی حاکم بر ادارات است.

,

نمی خواهیم درست هنگامی که عزیزان مان زیر انبوهی از آهن و سیمان و آتش مدفون شده اند، بحث پلاسکو را سیاسی کنم بلکه می خواهم بگوییم هر کدام از ما که در انتخابات شورای شهر، به افراد ناوارد در امور شهری رأی داده ایم، مقصریم.

,

این فاجعه در شورای شهر تهران رخ داده است و بی هیچ تعارفی اکثریت انتخاب کنندگان در شکل دادن به آن مقصر هستند.

,

مهم نیست که به چه کسانی رای داده ایم. مهم این است که خیلی از ما، به افرادی رأی داده ایم که هیچ دانش و تجربه ای در امور شهری نداشته اند.

,

قبلاً اشاره گردیددر موقعیت کنونی در اکثر شهرهای کشور فقدان دید راهبردی و چشم‌انداز مشخص برای شهر و روزمرگی ازجمله نتایج فقدان تخصص گرایی در شوراهای شهر کشورمان است.
 
موضوع تخصص گرایی در انتخابات شوراهای اسلامی برای اکثریت شهروندان با یک اشتباه محاسباتی همراه است که در انتخاب افراد برای شوراهای اسلامی شهر که یک کار کاملاً تخصصی است، افراد غیرمتخصص را انتخاب می‌کنند و زمانی که مردم، شورای شهر را یک شورای شهر تخصص محور ندانند وضعیت همین‌گونه خواهد بود که مشاهده می‌کنیم. به امید روزی که شایسته سالاری، تخصص گرایی و توانمندی گسترش و همه گیر شود. این آرزو دور از دسترس نیست.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه