اخبار داغ

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو:

آمادگی وزارت ارتباطات برای اعطای وام ۱۵ میلیونی در زمینه IT/ اختصاص اعتبارات برای پروژه راه‌آهن میانه-تبریز

آمادگی وزارت ارتباطات برای اعطای وام ۱۵ میلیونی در زمینه IT/ اختصاص اعتبارات برای پروژه راه‌آهن میانه-تبریز
نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه اعتبارات خوبی به راه‌آهن میانه-تبریز اختصاص‌یافته و پروژه اتوبان تبریز-سهند نیز فعال‌شده است و در مجمع نمایندگان استان نیز اکثریت قریب به‌اتفاق نمایندگان با همدیگر هم‌نظر هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با تبریزبیدار، با اشاره به موضوع کارآفرینی در استان، اظهار داشت: در این مدت‌زمان فعالیت در سمت نمایندگی، منابعی که می‌توان از طریق آن ایجاد اشتغال نمود را شناسایی کرده‌ایم و همچنین با برگزاری دو جلسه در این رابطه در صندوق توسعه ملی، ازنظر وام ارزی در حال حاضر محدودیتی را شاهد نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

وی ادامه داد: منتها کارآفرینان ما و بانک‌ها باید پای‌کار بیایند تا با حضور فعال آنان، در این زمینه پرونده‌های اشتغال‌زایی آنان به‌سرعت تکمیل و ارسال شوند.

,

نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فروش به دومیلیونونهصدهزاربشکه‌ای نفت، گفت: میزان رقم صندوق ذخیره ارزی در هفته گذشته ۱۳میلیاردوپانصدمیلیون دلار بوده که با ارسال مصوبه‌ای به مجلس شورای اسلامی، یکونیممیلیارد دلار برای تخصیص در مناطق روستایی و محروم در نظر گرفته‌اند.

,

وی با اشاره به اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بخش‌های IT و ICT، گفت: جلساتی با وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برگزار کردیم که بر اساس آن، به موضوع سرمایه‌گذاری در این بخش و کمک به کارآفرینی ورود پیداکرده و می توانیم گامی در جهت اشتغال‌زایی برداریم.

,

بیمقدار، خاطرنشان کرد: در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات علاقه‌مند است که تا سقف ۱۵میلیون تومان به کارآفرینان وام  اعطا کند و امیدواریم از طریق معاونت روستایی نیز اعتباراتی برای این بخش در مناطق روستایی اختصاص دهیم.

,

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا در استان ما نسبت به اشتغال‌زایی در مناطق روستایی علاقه‌مند نیستند؛ چراکه مثلاً برای هر ۲۵ خانواریکمیلیارد تومان و برای ۵۰ خانوار دومیلیارد تومان پرداخت می‌شود و در این رابطه تابه‌حال چند گروه از روستاهای شهرستان اسکو اعلام  آمادگی کرده‌اند.

,

این نماینده تبریز در مجلس، با اشاره به اینکه امیدواریم در بخش گردشگری اعتباراتی نیز جذب نماییم، خاطرنشان کرد: امیدواریم سمن‌های فعال در بخش ورزش و جوانان، ارتباطاتشان با ما برای اشتغال‌زایی برقرار سازند و از طریق صندوق توسعه ملی امکاناتی در اختیار بانک‌های کشور قرارگرفته که متأسفانه از این میزان اعتبارات در استان ما استفاده‌نشده است

,

وی افزود: ازجمله اعتبارات ارزی بانک‌ها، بانک صنعت و معدن ۳میلیارد دلار، بانک سپه یکمیلیارد دلار، بانک تجارت ۳میلیارد دلار، بانک ملی ۳میلیارد دلار، بانک پاسارگاردیکمیلیاردوپانصدمیلیون دلار است که وام‌های ریالی این بانک‌ها نیز مابین ۱۴-۱۶ درصد است و درخواست کرده‌ام که چه میزان این مقدار اعتبارات به آذربایجان شرقی تزریق‌شده است.

,

بیمقدار با اشاره به وضعیت تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در استان گفت: بنده از مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تشکر می‌کنم که این  کنسرسیوم‌های صادراتی را پیگیر هستند که تشکیل یابد و فروش کالاهای تولیدی استان بسیار مهم بوده و این‌ها بستر کارآفرینی است.

,

 وی با اشاره بهاتفاق‌نظر در میان مجمع نمایندگان استان، افزود: خوشبختانه اعتبارات خوبی به راه‌آهن میانه-تبریز اختصاص‌یافته و پروژه اتوبان تبریز-سهند نیز فعال‌شده است و در مجمع نمایندگان استان نیز اکثریت قریب به‌اتفاق نمایندگان با همدیگر هم‌نظر هستند.

,

این نماینده مجلس همچنین درباره مراجعات نیروهای مربی قراردادی شهرداری، گفت: بسیاری از نیروهای قرارداد مربی شهرداری تبریز به بنده مراجعه کرده و خواستار رفع مشکلات مربوطه هستند و  از شورای شهر و شهرداری میخواهم تا حق‌وحقوق در نظر گرفته‌شده و  رسیدگی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه