اخبار داغ

جزئیات اولین روز جلسه با تروریست‌ها؛

اولین روز مذاکرات آستانه به پایان رسید

اولین روز مذاکرات آستانه به پایان رسید
جلسه‌ای که درخواست اصلی همه طرف‌ها در آن حفظ آتش‌بس اعلام شده در 31 دسامبر می‌باشد به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بعد از این که حکومت ترکیه تنهایی خود در حمایت از تروریست‌های معارض سوری را حس کرده و شکست خود در نبرد سوریه را بعد از آزادسازی حلب متوجه شد، بلافاصله و به صورت زیرکانه تغییر جهت داده و برای توافق با روسیه پا پیش گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

جبهه مقاومت که به صورت پُرقدرت و بودن مکس حذف تروریست‌های داعش و معارض سوری را ادامه می‌داد با حیله‌گری ترکیه در میز مذاکره برای آتش‌بس با معارضان نشست.

,

هرچند این آتش‌بس موجبات جلوگیری از ریخته شدن غیرنظامیان را فراهم می‌کند لکن شیطنت معارضان همچنان با آلوده و قطع کردن آب دمشق ادامه دارد.

,

ترکیه به عنوان تنها گارانتور معارضان، ایران و روسیه نیز به عنوان گارانتور دولت سوریه تصمیم به برگزاری جلسه‌ای در آستانه برای حل سیاسی بحران سوریه گرفتند.

,

گفتنی است، گروه‌های تروریستی غیر از معارضان در چارچوب آتش‌بس توافق شده میان روسیه و ترکیه حضور ندارند.

,

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دیروز (23 ژانویه) اولین جلسه مذاکرات آستانه با حضور هیئت‌های تُرک، روس، ایرانی، سوری و هیئت 14 نفره از معارضان سوری تشکیل شد.

,

همه طرف‌ها در این جلسه به لزوم حفظ آتش‌بسی که غرب و آمریکا در مدت 6 سال گذشته توان برقراری آن را نداشتند، اشاره شد.

,

همچنین حل سیاسی بحران سیاسی موضوع اصلی مذاکرات دوشنبه (23 ژانویه) بود.

,

در این میان موضوعی که رسانه‌های ترکیه و غرب بیشترین اشاره را به آن داشتند به این صورت بود: "بشار جعفری رئیس هیئت فرستاده دولت سوریه در این جلسه بار دیگر تروریست بودن معارضان سوری را خاطر نشان کرد."

,

بعد از ایجاد فاصله در جلسه که معارضان و دیگر طرف‌ها به صورت رو در رو برای مذاکره نشسته بودند، مذاکرات به صورت غیر مستقیم ادامه یافت.

,

اولین جلسه بعد از فاصله ایجاد شده میان معارضان و هیئت‌های ترک، روس و نماینده سازمان ملل انجام گرفت.

,

معارضان توقف نقض آتش‌بس از جانب ارتش سوریه و دیگر گروه‌های خارجی طرفدار اسدرا خواستار شده و این درخواست‌ها را نیز مطرح کردند: "اجازه ارسال کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده، خروج ارتش ایران و رزمندگان مورد حمایت تهران از سوریه و آزادی زنان سیاسی محکوم شده."

,

گفتنی است، اولین نقض آتش‌بس از جانب معارضان سوری انجام گرفته است. همچنین در صورت خروج رزمندگان ایرانی از سوریه، احتمال قدرت گرفتن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، فروپاشی دولت سوریه و بازگشت بحران سال‌های گذشته به این کشور ادامه داد.

,

هیئت‌ روسی و نمایندگان سازمان ملل مطالبات معارضان را به هیئت فرستاده دولت سوریه رساندند.

,

هیئت فرستاده دولت سوریه نیز مطالبات خود را توسط روس‌ها و نمایندگان سازمان ملل به معارضان رساندند.

,

بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل که رئیس هیئت فرستاده دولت سوریه می‌باشد، با اشاره به خواست دولت سوریه برای توقف درگیری‌ها در مدت هرچه زودتر، خاطر نشان کرد: "می‌خواهیم امضاء کنندگان توافق آتش بس را در این فرآیند از دیگر گروه‌های تروریستی جدا کنیم."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه