اخبار داغ

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام به پلمب مراکز تجاری فاقد ایمنی کند / تعطیلی تبعات بیکاری دارد

شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام به پلمب مراکز تجاری فاقد ایمنی کند / تعطیلی تبعات بیکاری دارد
خدادادی با تاکید بر اینکه بر شهرداری باید درگام اول اقدام به پلمب ساختمان‌های فاقد ایمنی لازم از جمله پلاسکو می کرد، گفت: اینکه گفته می شود که شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام به پلمب مراکز تجاری فاقد ایمنی کند شاید تا حدودی درست باشد زیرا تعطیلی این مراکز دارای تبعات اجتماعی ازجمله بیکاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار ، سلمان خدادادی، درخصوص اقدامات کمیسیون اجتماعی در راستای ماموریت رییس مجلس به بررسی حادثه پلاسکو، گفت: در راستای دستورات رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون اجتماعی، در جهت بررسی این حادثه از همان ابتدا درارتباط با مسائل کار، بیمه و تبعات اجتماعی ناشی از تعطیلی این مرکز تجاری و حادثه پیش آمده جلسات بسیاری برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ،,

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، از برگزاری جلسه امروز دوشنبه ( ۴بهمن) کمیسیون اجتماعی با سایر دستگاه های مرتبط درجهت بررسی این حادثه خبر داد و افزود: پس از دستور رییس مجلس جلسه‌ای با حضور وزیر کار ومسئولانی از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای بررسی مشکلات افراد بیکار شده در این حادثه برگزار و مقرر شد برای این افراد بیمه کاری درنظر گرفته شود؛ هر چند که متاسفانه برخی کاسبان و فعالان دراین مرکز برای از دست ندادن شغل و حرفه خود باکارفرما توافق کرده بودند که از بیمه استفاده نکنند.

وی با انتقاد از برخی توافقات میان کارگر و کارفرما برای فرار از پرداخت حق بیمه و یا عقد قرارداد، تصریح کرد: درجلسه ای که با حضور وزیر کار برگزار شد دراین خصوص هم رایزنی های صورت گرفت، ضمن اینکه جلسه ای هم با رییس اتحادیه پوشاک برگزار شد و مقرر شد که لیست افراد فعال دراین مرکز توسط مسئولان اتحادیه پوشاک تهیه شود.

بانک رفاه یا توسعه تعاون تسهیلاتی در اختیار افراد زیان دیده قرار دهد

رئیس کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، گفت: همچنین تاکید شد پس از تهیه آمارها و جمع‌آوری اطلاعات لازم و کافی، بسته حمایتی وزارت کار برای این افراد تهیه شود البته پیشنهاد شد که از طریق بانک رفاه یا توسعه تعاون امکانات تسهیلاتی در اختیار افراد زیان دیده قرار گیرد.

خدادادی با تاکید براینکه وزارت کار به طورمشخص به دلیل نبود قوانین خاص مسئولیتی در این حادثه ندارد، گفت: تنها در این صورت می توان مسئولیتی را متوجه وزارت کار دانست که کارگران از کارفرمایان شکایت کنند.

شهرداری و وزارت تعاون برای اسکان کارگران و کاسبان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند

وی با بیان اینکه وزات کار درصدد کمک به کارگاه های زیان دیده است، افزود: طبق تصمیمات گرفته شده قرار است این افراد در مکان دیگری اسکان داده شود، هرچند که این موضوع هم باید مشخص شود که اسکان کارگران و کاسبان تا چه زمانی خواهد بود بنابراین شهرداری و وزارت تعاون نیز باید دراین خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

تلاش مجلس برای افزایش بودجه دستگاه‌های امدادرسان برای خرید تجهیزات لازم

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه بازدیدها از منطقه حادثه دیده ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: متاسفانه بحران در منطقه هنوز حل نشده و آواربرداری پس از چند روز از وقوع حادثه ادامه دارد، از سوی دیگر پیشنهاد شد که کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس در جهت افزایش بودجه دستگاه‌های امدادرسان برای خرید تجهیزات لازم جلساتی را برگزار کنند زیرا ضعف‌هایی درحوزه امداد رسانی وجود دارد.

خدادادی با تاکید بر اینکه بر شهرداری باید درگام اول اقدام به پلمب ساختمان‌های فاقد ایمنی لازم از جمله پلاسکو می کرد، گفت: اینکه گفته می شود که شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدام به پلمب مراکز تجاری فاقد ایمنی کند شاید تا حدودی درست باشد زیرا تعطیلی این مراکز دارای تبعات اجتماعی ازجمله بیکاری است؛ بنابراین درعدم تعطیلی این مراکز شاید ملاحظاتی ازسوی برخی مسئولان درنظرگرفته می شود بنابراین این شهرداری است که طبق قانون باید ورود کند.

وی با بیان اینکه پس از تعطیلی توسط شهرداری می توان از کمک سایر دستگاه ها از جمله استانداری و وزارت کار برای کاهش تبعات و هزینه ها استفاده کرد، افزود: هر حکومت در تصمیم‌گیری‌ها باید ملاحظاتی را درنظر بگیرد زیرا در پلمب برخی مراکز بیکاری هایی به وجود می آید که باید به این موضوعات هم توجه کرد؛ اما شهرداری موظف است که درگام اول برای جلوگیری از خطرات احتمالی ورود کند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مسئول اصلی پلمب مراکز فاقد ایمنی شهرداری است، تصریح کرد: پس از اجرای مواد قانونی توسط شهرداری درپلمب و تخریب ساختمان های فاقد ایمنی لازم است دستگاه ها و نهادهای دیگر هم ورود می کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه