اخبار داغ

سعیدی به کمسیون تلفیق بودجه مجلس پیشنهاد داد:

ردیف بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸

ردیف بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای رویداد تبریز ۲۰۱۸
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ردیف بوجه در کمیسیون فرهنگی تصویب و به کمیسیون تلفیق ارسال شده تا در ردیف بودجه برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد در سال ۹۶ به رویداد تبریز ۲۰۱۸ صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریزبیدار؛  محمد اسماعیل سعیدی در نشست هم‌اندیشی تعدادی از مدیران فرهنگی استان که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ، اظهار کرد: ایشان در رابطه با مقوله فرهنگ تذکرات متعددی داده‌اند و در بیاناتشان نیز به مقوله ولنگاری فرهنگی اشاره کرده که این نگرانی که رهبری دارند یک دغدغه واقعی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

وی افزود: ایشان ولنگاری فرهنگی را تشریح نمودند و احساس نگرانی خود در این حوزه را با صراحت اعلام کردند و فرمودند بسیاری از موضوعات فرهنگی ما رها است.

,

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جزئیات آماده سازی برنامه ششم، گفت: ما در کمیسیون فرهنگی مجلس سعی داریم تا مطالبات مردم و مدیران در حوزهِ فرهنگ را برای اصلاح برنامه ی ششم پیگیری نماییم.

,

سعیدی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: با توجه به اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی مطرح است، اهالی فرهنگ و هنر انتظار دارند تا در کنار اقدامات فیزیکی، غالب فعالیت‌های انجام شده در این طرح، مبنای فرهنگی داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه می خواهیم تبریز را در سال ۲۰۱۸ به عنوان شهری توسعه یافته و اسلامی به جهان معرفی کنیم، گفت: در گذشته تبریز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده است که برای رخداد تبریز ۲۰۱۸ باید این ویژگی ها را به روزرسانی کنیم.

,

سعیدی تاکید کرد: تبریز از نظر فرهنگی پتانسیل های بسیاری را در تمامی زمینه ها داراست اما متاسفانه هنوز هماهنگی سازمان یافته برای حرکت و تلاش در این راستا بین دستگاه های ذیربط حاصل نشده است و به یک مطالبه ملی تبدیل نشده است.

,

وی تاکید کرد: باید برای اجرای موفق این طرح یک مجموعه ی ستادی ملی راه اندازی شود و صرفا منابع و اقدامات استانی کارساز نیست.

,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ تبریز باید به عنوان شهر نمونه در جهان معرفی شود به‌گونه‌ای که در تمامی زمینه‌ها در جهان اسلام حرف اول را بزند.

,

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی پیشنهاداتی شده و در کمیسیون تلفیق نیز پیشنهاد ایجاد ردیفی در ردیف بودجه برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد در سال ۹۶ به این رویداد شده که در صورت تصویب اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

,

وی در پایان با تاکید بر لزوم مهندسی فرهنگی در جامعه گفت: متاسفانه اغلب پروژه‌های ما پیوست فرهنگی ندارند، که این مسئله مشکلات فراوانی را به ‌وجود آورده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه