اخبار داغ

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز:

از وزیر میلیاردی نمی‌شود انتظار محرومیت‌زدایی داشت/ تبدیل واحد پول از ریال به تومان تنها در جو روانی جامعه تأثیر می‌گذارد

از وزیر میلیاردی نمی‌شود انتظار محرومیت‌زدایی داشت/ تبدیل واحد پول از ریال به تومان تنها در جو روانی جامعه تأثیر می‌گذارد
اقتصاددان دانشگاه شیراز با بیان اینکه از وزیر میلیاردی نمی‌شود انتظار محرومیت‌زدایی داشت، گفت: به فرموده حضرت امام تنها کسانی با ما تا آخر می‌ایستند که طمع محرومیت را چشیده باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصر فارس، ابراهیم هادیان در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های شیراز در سازمان بسیج اساتید فارس با تشریح اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در طرح این مقوله این موضوع مطرح می‌شود که آیا اصولاً در اسلام مقوله‌ای به نام اقتصاد داریم یا خیر و آیا علم اقتصاد در نظام اسلامی مبنای علمی دارد یا خیر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر فارس,

وی با بیان اینکه هدف از خلقت تحقق بندگی خداست، گفت: عدالت اجتماعی مقدمه بندگی خداست و عدالت اجتماعی اجزای مختلفی دارد که در رأس آن عدالت اقتصادی است و اگر عدالت اقتصادی نباشد، عدالت اجتماعی و درنتیجه آن بندگی خدا محقق نمی‌شود.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز با اشاره به روایات دینی و احادیث معتبر نسبت به وضعیت معیشت گفت: نمی‌توان قبول کرد نظام اسلامی با چنین پیشینه و نظام فکری فاقد اقتصاد و نظام فکری- معیشتی باشد.

,

هادیان با تصریح بر تفاوت بین نظام اسلامی و دیگر نظام‌های سرمایه‌داری گفت: در نظام‌های سرمایه‌داری اقتصاد هدف است؛ درحالی‌که در اسلام اقتصاد یک ابزار برای رسیدن به بندگی خدا است که در غیر این صورت به انحراف رسیده‌ایم.

,

وی بیان داشت: این نظام اسلامی باید در همه شرایط پاسخگوی نیاز مردم باشد.

,

اقتصاددان دانشگاه شیراز افزود: اگر به‌طور خلاصه بگوییم بخش از شرایط به داخل و ضعف مدیریت در منابع انسانی – اسلامی است و نباید انکار کنیم که محدودیت‌های نظام تنها به مدیریت داخلی برمی‌گردد و نقش دشمنان را منکر کنیم.

,

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در راستای حل این مشکل ایده‌ای به نام اقتصاد مقاومتی مطرح فرمودند و گفت: اگر قرار است این نظام در اقتصاد نجات یابد، اقتصاد مقاومتی است باید که تئوریزه و اشاعه شود تا فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی عمومی انجام گیرد و در عمل مورد تبعیت باشد.

,

هادیان با بیان اینکه به فرموده امام اگر استقلال اقتصادی به وجود نیاید، استقلال در دیگر عرصه‌ها هم به وجود نمی‌آید، افزود برای این کار باید رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی پای‌کار آیند و فرهنگ بسیجی را در اقتصاد پیاده کنیم؛ چراکه تبیین اقتصاد مقاومتی نیاز به کاری عمیق دارد و این اقتصاد باید درون‌زا و برون‌نگر باشد.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: مؤلفه درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتی به این معناست که بتوانیم مستقل فکر کنیم نه اینکه منزوی باشیم و باید اقتصادمان بر پایه دانش‌بنیان باشد تا بتوان شکاف بین اقتصاد و صنعت که ضعف محوری در حوزه اقتصاد است را حل کرد و برای این کار قطعاً نیاز به مدیریت جهادی داریم وگرنه در حد شعار و حرف باقی می‌ماند.

,

این اقتصاددان دانشگاه شیراز با بیان اینکه نمی‌شود از وزیر میلیاردی انتظار محرومیت‌زدایی داشت، اضافه کرد: به فرموده حضرت امام تنها کسانی با ما تا آخر می‌ایستند که طمع محرومیت را چشیده باشند.

,

وی در پاسخ به این سؤال که بانک‌ها نقش غیر مولد و دلالی در اقتصاد دارند، گفت: تحت این شرایط رانت جویی و فساد اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است.

,

هادیان به تفاوت نظام اقتصادی و ریاضتی اشاره و بیان کرد: اقتصاد ریاضتی ما را محدود می‌کند ولی اقتصاد مقاومتی محدود نیست و با توجه به درون‌زایی و برون گری اقتصادی فزاینده خواهد بود.

,

وی همچنین بیان کرد: ما باید از اقتصاد نفتی و تک‌محصولی و وابستگی به مبادلات خارجی منفک شویم.

,

اقتصاددان دانشگاه شیراز گفت: تبدیل واحد پول از ریال به تومان اثر چندانی ندارد و تنها جو روانی جامعه را با توجه به انتخابات تأثیر قرار می‌دهد.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه