اخبار داغ

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان:

طلای خارجی در بازار سمنان وجود ندارد/خرید و فروش طلای دست دو منعی ندارد

طلای خارجی در بازار سمنان وجود ندارد/خرید و فروش طلای دست دو منعی ندارد
رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان گفت: وجود طلای خارجی در طلافروشی ها قاچاق محسوب می شود و جریمه های سنگینی را دربردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از مرات، فروش طلای خارجی در بازار از سال 90 توسط مجلس شورای اسلامی ممنوع شد که با ممنوعیت این کالا دیگر طلافروشان حق خرید و فروش آن را نداشتند و اگر هم در مغازه ای کشف می شد تخلف و جریمه دربرداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرات,

این ممنوعیت ها در جهت حمایت از طلاسازان و تولیدکنندگان داخلی بود اما اخبارهای روزهای اخیر حاکی از این است که قاچاق و ورود طلاهای خارجی به طلافروشی های سطح کشور هنوز ادامه دارد.

,

واردات غیر قانونی طلا به داخل کشور به علت کاهش تولیدات داخلی در حوزه مصنوعات طلا صورت گرفته است که مسئولان مربوطه "مبارزه با کالاهای قاچاق" پیگیری و برخوردهای لازم را داشته باشند تا شاهد رشد آن در کشور نباشیم.

,

طلای خارجی در بازار سمنان وجود ندارد

, طلای خارجی در بازار سمنان وجود ندارد,

در همین خصوص؛ حسن اخلاقی رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات با اشاره به اینکه واردات طلاهای خارجی ممنوع شده است، گفت: گشت های مشترکی که توسط تعزیرات، اداره استاندارد و سازمان صنعت و معدن در سطح شهر انجام شده است نشان می دهد که طلای خارجی در سمنان وجود ندارد.

, مرات,

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان با بیان اینکه طلاهای خارجی قاچاق محسوب می شوند، افزود: طلا که جزء کالای گران قیمت محسوب می شود به عنوان قاچاق ضبط شود خسارت سنگینی برای طلافروشان دربرخواهد داشت.

,

وی با اشاره به اینکه طلای خارجی عملا نباید در ویترین طلافروشی ها  باشد، بیان کرد: گاها برخی از طلافروشان قبل از طرح مبارزه با قاچاق کالا از ایتالیا و ترکیه واردات داشته اند و نتوانسته اند آن را به فروش برسانند.

,

اخلاقی همچنین تصریح کرد: اگر طلاهای خارجی که از قبل به فروش نرسیده است، در بازرسی ها دیده شود آن ضبط می شود و طلافروش به خاطر تخلف صورت گرفته جریمه خواهند شد.

,

به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان، در حال حاضر هیچ طلای خارجی به سمنان وارد نمی شود چراکه این کار تخلف محسوب می شود

,

وی با بیان اینکه سمنان شهر کم تخلف است، گفت: در واحدهای صنفی طلا و جواهر تاکنون تخلفی صورت نگرفته است.

,

این زرگر سمنانی با اشاره به اینکه اداره استاندارد در بحث کنترل عیار طلا ورود پیدا کرده است، گفت: طلاهایی که در سمنان در چند سال اخیر عیار سنجی شده است بالاترین عیار را داشته و در نمونه برداری ها عیار پایین یافت نشده است.

,

خرید و فروش طلای دست دو منعی ندارد

, خرید و فروش طلای دست دو منعی ندارد,

اخلاقی درخصوص خرید و فروش طلای دست دوم در طلافروشی های سمنان افزود: خرید و فروش طلای دست دوم  نیز در برخی واحدها صورت می گیرد و منعی در این خصوص وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: اخیرا یک رسته ای به نام خرده فروشی طلای دست دوم در سایت اصناف کشور ایجاد شده است که می توانند به واحدهای صنفی پروانه کسب داده شود.

,

رییس اتحادیه طلا و جواهر سمنان با اشاره به اینکه اگر طلافروشان طلای دست دو را به عنوان نو به فروش برسانند تخلف است، بیان کرد: طلای دست دوم اجرت ساخته گرفته نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه