اخبار داغ

پشت پرده تعطیلی دو شبکه تلویزیونی شیعی توسط اردوغان

پشت پرده تعطیلی دو شبکه تلویزیونی شیعی توسط اردوغان
دولت اردوغان اقدام به تعطیلی و مصادره اموال دو کانال شیعی به نام های اون دورد (on4) و 12 در ترکیه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ارومیه،طی روزهای گذشته خبر تعطیلی دو شبکه تلویزیونی شیعی توسط دولت ترکیه و مصادره اموالشان، روی خروجی پایگاه های خبری قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ارومیه,

اون دورد (on4) و 12نام هایی آشنا برای کسانی است که اخبار و تحولات جهان اسلام را پیگیری می کنند. کانال هایی که محور فعالیتشان بر پایه آموزه های شیعی صاحب جایگاه در ترکیه بود اما حالا بدون این که کوچکترین حمله یا نقدی را متوجه حاکمیت ترکیه کرده باشند و علی رغم حمایت هایشان از اردوغان و حزبش، قربانی سیاست های جدید او شده اند.

,

بخش قابل توجهی از جامعه ترکیه را افراطیون به خود اختصاص داده اند که محور و مبنای تفکر و فعالیتشان نفرت پراکنی و دست گذاشتن روی گسل های فکری و عقیدی با سایر فرق و مذاهب مسلمین است.

,

شیعیان ترکیه اما همواره از ورود به زمین بازی این تفرقه افکنان اجتناب کرده و سعی کرده اند وارد فضای منازعه و جنجالی نشوند. روند حاکمیت اردوغان نیز تا کنون مشکلی برای آنان ایجاد نکرده بود و ترجیح جامعه شیعی ترکیه به اردوغان را می توان از خوشحالی آنان از شکست کودتای نافرجام اخیر در این کشور متوجه شد.

,

حالا اما خیز بلند اردوغان برای تبدیل شدن به یک شاه عثمانی او را در مسیری قرار داده که به جلب حمایت طیف های سنتی و تندروی جامعه خود نیاز مبرم دارد. یافتن جایگزین برای پست های متعددی که پس از کودتای نافرجام اخیر از وجود گولنی ها خالی شده نیز این نیاز را دو چندان می کند. لذا در ماه های پیش رو امتیازات متعددی را به طیف مذکور خواهد داد و تعطیلی دو کانال معروف و به طور کلی حقوق شیعیان از مواردی است که برای این جلب اعتماد مورد معامله قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه