اخبار داغ

ظلمی دیگر به مردم مرزنشین؛

به نام مردم به کام مدیران/درآمد های پنهانی شرکت مرزنشینان هیرمند کجا هزینه می شود؟

به نام مردم به کام مدیران/درآمد های پنهانی شرکت مرزنشینان هیرمند کجا هزینه می شود؟
در سال های گذشته شرکت تعاونی مرزنشینان فعالیت خود را در شهرستان هیرمند آغاز نمود که قرار بود با جمع آوری سهام از مردم مرزنشین به یکی از بزرگترین شرکت های بزرگ در خصوص کسب درآمد تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان از موقعیت جغرافیایی مناسبی جهت تبادل کالا با این کشور قرار دارد، روزانه بسیاری از ترانزیت های سراسر کشور از این مرز عبور می کنند و درآمد هنگفتی را در شهرستان به وجود می آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

جدا از موقعیت جغرافیایی مناسب شهرستان هیرمند، در سال های گذشته شرکت تعاونی مرزنشینان فعالیت خود را در این شهرستان آغاز نمود که قرار بود با جمع آوری سهام از مردم مرزنشین به یکی از بزرگترین شرکت های بزرگ در خصوص کسب درآمد تبدیل شود.

,

سیاری از مردم مرزنشین با اعتماد به این شرکت تعاونی عضو آن شده اند و جزو شرکا این شرکت  محسوب می شوند؛ امروزه درب شرکت مرزنشینان دوست محمد به طرز عجیبی سالهاست بسته مانده و مدیران آن هیچ گاه پاسخگو سهامداران نشده اند.

,

از جمله فعالیت های شرکت مرزنشینان هیرمند را می توان به دستگاه ام آی آری اشاره کرد که در مرکز استان قرار دارد و روزانه درآمد هنگفتی از آن حاصل می آید، این درآمد نه تنها تا کنون به هیچ یک از مرزنشینان تعلق نگرفته است بلکه در برهه ای از زمان مدیران شرکت با توزیع مقدار اندکی اقلام که شامل پنج کیلو برنج و یک قوطی رب بوده است مردم را در سکوت نگه داشته اند.

,

شنیده می شود که شرکت مرزنشینان در بازارچه های مرزی  نیز فعالیت چشمگیری داشته اما مدیران آن همچنان از روشن سازی این درآمدها سر باز می زنند و آن را از مردم پنهان دارند.

,

مدیرانی که به دست خود مردم انتخاب شده اند اکنون گربه سیاه شرکت نام گرفته اند ، تا جایی که شرکت را جزو اموال خصوصی خود دانسته اند و درآمد حاصل از آن را بین سهام داران توزیع نمی کنند.

,

امروزه که اختلاس های میلیاردی با توجه به بی تدبیری دولت رنگ روشنی به خود گرفته است می توان با پیگیری فعالیت های این شرکت درآمد های بزرگی از مدیران شرکت مرزنشینان هیرمند ارائه نمود؛ هزینه هایی که به صورت پنهانی به جیب مدیران می رود تا مردم مرزنشین همچنان در فقر و محرومیت زندگی کنند.

,

, ,

 به  راستی در این  برهه  زمانی که  انواع  تهدیدهای محیطی و سختی شرایط زندگی بر کل منطقه  سایه  انداخته  و زندگی روستائیان  را تحت  الشعاع قرار دارده  است چه کسی باید پاسخگوی حق از دست  رفته  مرز نشینانی  باشد که  به  هر طریق ممکن از احساسات  پاکشان  گرفته  تا آنچه  که  حق مسلم  شان  است  به  جیب تعدادی افراد سود جو می رود؟

,

ضمن اینکه شرکت مرزنشینان بارها اقدام به تمدید کارت های مرزی کرده است، کارتهایی که هیچ سودی برای مردم نداشته اند اما باید با تمدید آن مبلغی بالغ بر 9 هزار تومان پرداخت کنند تا این پرداخت های مردمی نیز بودجه هنگفتی به دارایی های این شرکت اضافه نماید.

,

اگر فرض را بر این گیریم که تنها فعالیت این شرکت که همه ی مردم از آن آگاه هستند دستگاه ام آر آی واقع در مرکز استان باشد درآمد آن چه می شود و به جیب چه کسی وارد می شود؟ آیا مردمی که با خون و دل چشم انتظار تاسیس این شرکت بودند حق ندارند بدانند که درآمد حاصل از فعالیت های شرکت تعاونی مرزنشینان کجا هزینه می شود.

,

ساختمان شرکت مرزنشینان نیز امروز به اداراتی همچون اداره میراث و فرهنگی و همچنین اداره ورزش و جوانان اجاره داده شده است، چرا خود شرکت که نام و آوازه ای بزرگ اما خدمات محدود دارد نباید در بزرگترین ساختمان هیرمند فعالیت داشته باشد و یاد ست کم با درآمد حاصل از این شرکت ایجاد اشتغال نماید.

,

نکته آخر اینکه مدیران این شرکت اکنون کجا هستند و چه پاسخی برای مردم دارند، زیرا مردم خواهان شفاف سازی این شرکت از در صورت داشتن درآمد و عدم توزیع آن بین خانوارها هستند.

,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه