اخبار داغ

عدم رعایت استاندارد خیابان مهمترین عامل آب گرفتگی معابر

عدم رعایت استاندارد خیابان مهمترین عامل آب گرفتگی معابر
بدون شک ساختار قدیمی شهرستان هیرمند و همچنین ، بارش اندکی که باعث آبگرفتگی معابر در برخی از خیابان های مرکز شهرستان می شود نشان می دهد که این شهرستان با بارش های شدید میانه خوبی ندارد و در اولین فرصت به زیر آب فرو خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ شهرستان هیرمند به مرکزیت شهر دوست محمد در مرز ایران و افغانستان قرار دارد و همواره ساختار قدیمی شهری و همچنین کانال ها و آب راه های فرسوده به  یکی از بزرگترین دغدغه های مسئولین برای مواقع اضطرای همانند سیل و خسارات بعد از آن تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

در بهار سال گذشته بود که با جاری شدن آب از کوه های افغانستان به سمت شهرستان هیرمند، مسئولین در اولین نگاه، آن را به سیل مینگریستند، آبی که می توانست با کنترل و مدیریت صحیح به مزارع و یا دریاچه ریخته شود مسئولین را با ترس رو به رو کرده بود.

,

این ترس نشان از آن دارد که زیر ساخت های شهری آنچنان که باید در مقابل بلاهای طبیعی همانند سیل محکم نیست و نمی تواند با آن مقابله کند.

,

در روزهای اخیر شاهد بارندگی هایی در برخی از شهرهای استانمان هستیم، بارش های شدید که باعث آبگرفتگی بیش از حد خیابان ها و در برخی از معابر به سیل تبدیل شده است، شهرستان هیرمند چقدر در برابر این بارش ها می تواند استقامت کند؟

,

بدون شک ساختار قدیمی هیرمند و همچنین ، بارش اندکی که باعث آبگرفتگی معابر در برخی از خیابان های مرکز شهرستان می شود نشان می دهد که این شهرستان با بارش های شدید میانه خوبی ندارد و در اولین فرصت به زیر آب خواهد رفت.

,

بارها معابر مرکز شهر دچار آبگرفتگی شدید توسط بارش های اندک شده است، تصور کنید اگر بارشهای چند روز اخیر شهرهای بلوچستان در هیرمند گزارش شود چه اتفاقی رخ خواهد داد.

,

پودینه از ریش سفیدان شهرستان هیرمند می گوید: خیابان های شهرستان استاندارد نیست و بر خلاف آنچه مردم تصور می کنند، با اولین بارش های شدید در خیابان های شهرستان سیل به راه خواهد شد.

,

وی افزود: اگر چه می توان گفت که سالهاست زمین های سیستان آبیاری نشده اند و تشنه محسوب می شوند اما بارش های شدیدی که امروزه در بلوچستان رخ داده است حکایت از موضوعی دیگر خواهد داشت، مثلا عدم لایروبی انهار در بهار سال گذشته می توانست موجب به یک سیل عظیم شود.

,

پودینه خاطرنشان کرد: لایروبی انهار در سال جاری تا کنون محقق نشده است و این عدم لایروبی می تواند در بروز حوادثی همانند سیل تاثیرگذار باشد.

,

وی تصریح کرد: اکثر خانه ها در روستاهای سیستان با خشت و گل ساخته شده اند که با نفوذ آب های سیل آسا و یا بارندگی های متعدد می تواند ریزش های گسترده ای را به وجود آورد.

,

پودینه ابراز داشت: انهار در سیستان مهمترین سد برای جلوگیری از نفوذ آب های باران و یا آب های جاری از کشور افغانستان هستند که تا کنون این انهار لایروبی نشده اند.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه