اخبار داغ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ورود تجهیزات آلمانی به بندر چابهار/ اتصال شبکه بزرگراهی ایران به شبکه‌های آسیایی/"دلّال" در دولت روحانی حذف شد

ورود تجهیزات آلمانی به بندر چابهار/ اتصال شبکه بزرگراهی ایران به شبکه‌های آسیایی/"دلّال" در دولت روحانی حذف شد
وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که تمام قراردادهای خرید ۲۰۰ فروند هواپیما امضا شده از ورود تجهیزات آلمانی برای بندر چابهار خبر داد و گفت: هزینه مبادله در کشور کاهش یافته و دیگر نیازی به دلالان نداریم و می‌توانیم چهره به چهره مذاکره کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس آخوندی با بیان اینکه تمایل داریم با سیاست برد-برد زمینه توسعه کشور و منطقه را فراهم کند، اظهار کرد: باور داریم امنیت منطقه وقتی تامین می‌شود که هم ایران توسعه پیدا کند و هم تمام کشورهای منطقه. به همین خاطر تمام مخاطرات مذاکرات برجام را پذیرفتیم و سرافرازیم که مذاکرات برجام با موفقیت به سرانجام رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این‌که از ابتدا در پی تکمیل شبکه ریلی آسیا بودیم، افزود:‌ این چشم‌انداز دور از دسترس نیست، فکر می‌کنم فاصله بندر لاذقیه از مرز ما از آذربایجان کمتر از 500 کیلومتر است و امکان اتصال ریلی ما به این بندر، عراق و از آنجا به اردن کار بسیار ساده‌ای است.

,

وی ادامه داد:‌ یک ایستگاه ریلی در آستارای ایران ایجاد کرده‌ایم که طی چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین راه‌آهن قزوین-رشت-آستارا به نیمه رسیده است.

,

وی بیان کرد: در حال اتصال ریلی به ترکیه هستیم و از اینچه برون به سرخس متصل شده‌ایم. همچنین در حال توسعه و اتصال شبکه بزگراهی و آزادراهی ایران به شبکه‌های اسیایی هستیم.

,

وزیر راه وشهرسازی گفت: وقتی درباره دریا صحبت می‌کنیم، شبکه‌های ریلی و جاده‌ای را می‌تواند دسترسی به دریا را برای کشورهای آسیای میانه هموار کند.

,

آخوندی با بیان این‌که علاوه بر زیرساخت‌های حمل و نقل به زیرساخت بانکی، تجار و... داریم تا بتوانیم از زیرساخت‌ها حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم، اظهار کرد: دو روز پیش اولین محموله‌های تجهیز بندر چابهار با ورود جعبه افزارهای بندری به صورت رسمی از آلمان خریداری شده وارد کشور شد.

,

وی با اشاره به این‌که تمام پول این خرید از مبادی قانونی پرداخت شده است، یادآور شد: هزینه مبادله در کشور کاهش یافته و دیگر نیازی به دلالان نداریم و می‌توانیم چهره به چهره مذاکره کنیم. این شاه کلید اصلی است که لازم است آنرا دوباره بیان کرد.

,

وی با بیان این‌که 17 خط کشتیرانی به صورت مستقیم برنامه روتین به بنادر کشور دارند، افزود: بیش از 60 خط هوایی بین المللی به فرودگاه امام پرواز مستقیم دارند.

,

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که شاهد ورود مشتاقانه سرمایه‌گذاران در حوزه ریلی و دریایی هستیم، تصریح کرد: به زودی فاز 3 سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی اعلام می‌شود.

,

آخوندی با اعلام این‌که تمام قراردادهای خرید 200 فروند هواپیما امضا شده است، گفت: در حوزه جاده‌ای نیز قراردادهایی برای نوسازی ناوگان فرسوده امضا شده و خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در زیرساخت‌های حمل‌ونقل و زیرساخت‌های مالی و قوانین و مقررات روی داده است.

,

وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سخنانش با اعلام این‌که بهترین ارتباطات را چه با کشورهای آسیای میانه و چه با کشورهای جنوب خلیج‌فارس در دوران هاشمی داشتیم، گفت: او -هاشمی- پیشتاز گفت‌وگوهای صلح در منطقه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه