اخبار داغ

آشنایی با شهدای 20 بهمن 57

به یاد بهمن خونین در گنبد منتشر شد؛ زندگینامۀشهید حسین طایفه حیدری

به یاد بهمن خونین در گنبد منتشر شد؛ زندگینامۀشهید حسین طایفه حیدری
حسین طایفه حیدری اولین شهید حماسه 20 بهمن گنبدکاووس می باشد. او در سال 1307 در شهر مقدس مشهد و در جوار حضرت رضا علیه السلام و در خانواده ای زحمتکش و با تقوا پا به عرصۀ وجود گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه،حسین به خاطر فقر مالی خانواده  قادر به ادامه تحصیل نبود  و پس از گذراندن سنین کودکی در ایام جوانی به اقتضای موقعیت مالی راهی شهر بجنورد شد و با حرفه مقدس کارگری هزینه معاش خود را تامین می کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

وی روحیه ای مبارز علیه سرمایه داران بزرگ و فئودالهای مرتجع داشت که دو پایگاه مهم آن زمان ، امپریالیزم و رژیم منفور پهلوی بودند.

,

از خصوصیات بارز وی می توان به مذهبی بودن، اعتقاد راسخ به ادای فرایض دینی ، تدارک هیئت های عزاداری ، تشکیل کانون های امداد و تعاون و کمک به مستمندان اشاره کرد.

,

نزدیکانش می گویند حسین کسی بود که هیچوقت زیر بار زور نمی رفت و همیشه از حق دفاع می کرد و هر گاه کاری از دستش بر نمی آمد از شدت ناراحتی اشک در چشمانش جمع می شد.

,

حسین طایفه حیدری از سال 1330 وارد فعالیت های سیاسی می شود و با اوج گرفتن مبارزات ملت ایران در جریان ملی شدن صنعت نفت فعالیت خود را کسترش می دهد و در محیط های مختلفی که شرایطی سخت و خفقان بر آن حاکم بود سخنرانی می کرد.

,

وی پس از  وقوع کودتای ننگین آمریکائی 28 مرداد تحت تعقیب قرار گرفت و به قم رفت تا ازاین پایگاه علمی و اسلامی به فعالیت خود ادامه دهد و فرایض مذهبی خود را نیز در کنار حرم مطهر حضرت معصومه علیهم السلام پی گیرد.

,

شهید طایفه حیدری در قم توسط عمال مزدور ساواک شناسایی شد و برای ادامه مبارزات خود علیه رژیم ، از قم عازم دهات و قصبات سبزوار شد.

,

وی در طول جریان انقلاب نیز همچنان به ایفای نقش  خود به عنوان یک  انقلابی  ادامه داد و پس از مدتی به شمیران تهران نقل مکان  کرد و در آنجا مقیم شد و در مبارزات خیابانی نیز حاضر می شود.

,

دیدار خانواده حلقۀ وصل حسین برای پیوستن به حق

,

سال 57 و در همان روزهای پایانی رژیم منحوس پهلوی حسین طایفه حیدری برای دیدار برادران و خواهرانش به گنبد آمد و دیدار خانواده حلقۀ وصل حسین برای پیوستن ابدی او به حق شد گویی سرنوشت هم از پیش ، شهادت را در این سفر برایش رقم زده بود.

,

سفر او به گنبد با روز20 بهمن و یورش بی رحمانه و ددمنشانه مزدوران و ایادی رژیم که به هیچکس و به هیچ چیز رحم نداشتند همزمان شده بود و حسین که همواره نقش خدمت و خدمتگزاری به امت اسلام ،حفظ رسالت اسلامی و انسانیت را مد نظر داشت نتوانست در مقابل این حمله ها ساکت بنشیند و به مقابله نابرابر با مهاجمان پرداخت و با دفاعی دلیرانه بسیاری افراد را از گزند حمله متجاوزان نجات داد.

,

حسین طایفه حیدری سرانجام پس از به نمایش گذاشتن رشادتی ماندنی با ضربات قمه و تبر یاغیان مزدور به شهادت رسید ونام اولین شهید از شهدای روز 20 بهمن 57 گنبد را به نام خود رقم زد. / روحش شاد

,

گزارش از سیدعلی کریمیان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه