اخبار داغ

در جلسه ستاد دهه فجر آذربایجان‌شرقی عنوان شد؛

8 هزار مدرسه به استقبال دهه فجر می‌روند/ از برگزاری مراسم ویژه مهمانی لاله‌ها تا افتتاح یادمان 4 شهید گمنام

8 هزار مدرسه به استقبال دهه فجر می‌روند/ از برگزاری مراسم ویژه مهمانی لاله‌ها تا افتتاح یادمان 4 شهید گمنام
معاون آموزشی پرورشی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: هشت هزار مدرسه در استان از روز پنجم بهمن به استقبال دهه‌ی فجر خواهند رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، طاهر علمی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته‌های دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی در رابطه با برنامه‌های آموزش‌و پروش استان اظهار کرد: در دهه فجر امسال نزدیک 2000 برنامه در استان احصاء شده است که ازاین تعداد 340 برنامه شاخص بر اساس روزشمار انقلاب اجراء می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

8 هزار مدرسه به استقبال دهه فجر می‌روند

,

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برنامه‌های سال جاری بهره‌مندی از ابتکارات و ایده‌‌های دانش‌آموزان است، زیرا مدرسه مبدا و نقطه اصلی برنامه‌های دهه فجرآموزش و پرورش محسوب می‌‌شود.

,

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم زمینه اجرای این برنامه‌ها به صورت خودجوش در مدارس فراهم شود، تصریح کرد: هشت هزار مدرسه در استان از روز پنجم بهمن به استقبال دهه‌ی فجر خواهند رفت و در تمام نقاط شهری و روستایی زنگ گلبانگ همزمان با ساعت ورود امام خمینی(ره) به ایران نواخته خواهد شد.

,

وی حضور دانش‌آموزان و معلمان را در نماز جمعه، غبارروبی مزار شهدا و بانگ تکبیر الله اکبر توسط دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

,

جشن بهار انقلاب در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود/ کودکان قصه‌های انقلاب را می‌شنوند

,

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان در این نشست بیان کرد: بیش از 32 عنوان برنامه به جهت تبین اهداف انقلاب اسلامی برای کودکان در قالب های فرهنگی ادبی و هنری در استان در نظر گرفته شده است.

,

وی تجلیل از کودکان و نوجوانان فعال در راستای ترویج فرهنگ نماز، تجلیل از برگزیدگان فراخوان ولایت، ویژه برنامه استقبال از آفتاب، دیدار با خانواده‌ی شهدای نوجوان استان، برگزاری جشن‌های ویژه در تمامی شهرهای استان با عنوان بهار انقلاب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، روایت‌ها و قصه‌های انقلاب در طول دهه را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فرهنگی عنوان کرد.

,

علی بینش یادآور شد: تمام کودکان و نوجوانان در این دهه به صورت رایگان به مدت یک سال به عضویت کانون پرورش فکری در خواهند آمد و ایستگاه های هنری و ادبی همچون سال‌های قبل در راهپیمایی دایر خواهد بود.

,

از برگزاری مراسم ویژه مهمانی لاله‌ها تا افتتاح یادمان 4 شهید گمنام

,

در ادامه حلاج با بیان اینکه بنیاد شهید استان در این دهه به تعویض پرچم کلیه‌ی مزار شهدا در آستانه دهه‌ی فجر اقدام خواهد کرد، گفت: مراسم ویژه مهمانی لاله‌ها در 1166 نقطه گلزار شهدای شهری و روستایی صورت خواهد گرفت.

,

وی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، بهره برداری از طرح‌های ساماندهی مزار شهدا، افتتاح یادمان چهار شهید گمنام، بازدید از موزه‌ی شهدا، جشنواره بزرگ و سراسری یک نامه به شهید که در دهه فجر، همایش ترویج ایثار و شهادت و حضور ایثارگان به ویژه ایثارگران ویلچری در راهپیمایی پرشکوه دهه فجر را از جمله مهم ترین برنامه‌های کمیته ایثارگران برشمرد.

,

برگزاری جشنواره عکس سراسری ارسباران در تمامی شهرستان‌ها

,

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر نیز در رابطه با برنامه‌های کمیته‌فرهنگی‌هنری ستاد دهه‌ی فجر گفت: بالغ بر یک هزار و پانصد برنامه شاخص استانی فرهنگی هنری در نظرگرفته شده است.

,

وی برگزاری فیلم‌های جشنواره فجر در مجتنع سینمایی 22 بهمن، جشنواره استانی افلاکیان، نمایشگاه عکس، جشنواره عکس سراسری ارس باران و برگزاری محافل ادبی در تمامی شهرستان‌ها را از جمله مهم‌ترین برنامه ها عنوان کرد.

,

ولی‌پور با بیان اینکه محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت در مرکز استان و تمامی شهرستان‌ها در دهه فجر برگزار می‌شود، تاکید کرد: همایش‌ و یادوارهای شهدای مدافعان حرم، سبک زندگی اسلامی، نمایشگاه‌‌های فرهنگی هنری، جُنگ شادی و جشن فجر در 220 کانون فرهنگی هنری مساجد، افتتاح کانون‌‌های فرهنگی و هنری جدید، ورکشاپ‌های کاریکاتور  و نقاشی‌ اجراهای عمومی موسیقی و سرود، برگزاری مسابقات فرهنگی از وصیت نامه امام خمینی در شهرستان‌ها و تبریز و رونمایی از کتاب از دیگر برنامه‌های این کمیته خواهد بود.

,

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر نیز در این نشست، اظهار کرد: حضور فرمانداران استان از دوم بهمن در برنامه‌های رادیویی و تلوزیونی جهت گزارش عملکرد و تشریح دستاوردهای انقلابآغاز شده و تاپایان دهه فجر ادامه خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: در راستای ایجاد خلاقیت و نوآوری  و تبلیغات محیطی ارشاد اسلامی با استفاده از ظرفیت کانون های تبلیغاتی اقدام به فراخوان "طرح نو" با موضوع فجر انقلاب برگزار خواهد نمود که طرح‌های برتر در سطح شهر نصب خواهد گردید.

,

فروغی متذکر شد: کلیه‌ی فعالیت‌های خلاق محور رسانه های استانی در قالب‌های گوناگون با هدف ایجاد رقابت بین رسانه های مجازی و مکتوب در بخش‌های مختلف پرداخت شده و رسانه موفق و برتر تجلیل خواهد شد.

,

وی تاکید کرد: میزگرد استقلال اقتصادی و خودباوری، کارآفرین نمونه، حضور گسترده بانوان در عرصه‌های اجتماعی، زنان موفق و کار آفرین، توسعه فرهنگ پایداری پس از انقلاب، هنر پس از انقلاب و نقش سپاه به عنوان مولود پی از انقلاب در عرصه های مختلف برگزار خواهد شد.

,

طنین انداختن نوای الله اکبر در آستانه امامزاده سیدمحمدکججانی

,

مسئول کمیته طلاب و روحانیون نواخته شدن زنگ انقلاب در تمام حوزه‌های علمیه در روز دوازدهم بهمن‌ماه، حضور در ویژه برنامه میثاق با ولایت، برگزرای کرسی های آزاد اندیشی و تبین اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی،برگزاری محفل قرآنی و تجلیل ازقاریان و حافظان طلبه و خانواده‌ایشان در امامزاده سیدحمزه، همایش طلاب و روحانیان در نوزدهم بهمن و نهایتا برگزاری جشن انقلاب در امامزاده سیدمحمد کججانی ، پیاده روی ، مسابقاب ویژه کودکان و سخنرانی و ندای تکبیر الله اکبر در 21 بهمن را از جمله مهم ترین برنامه حوزه‌های علمیه استان در ایام الله دهه فجر، بیان کرد.

,

گلریزان خواستگاه انقلاب اسلامی

,

مسئول کمیته اصناف و بازاریان نیز مهم ترین عناوین برنامه‌های ایام الله دهه‌ی فجر را فضاسازی بزرگ ترین بازار مسقف جهان،  فضاسازی پاساژها و مجتمع‌های تجاری، همایش بسیج امنیت و اصناف در اتاق اصناف استان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در طول دهه فجر، جشن ویژه خواهران و خانواده، کوهپیمایی،شرکت در نماز‌ جمعه، برگزاری همایش بصیرتی ویژه خواهران، دیدار از آسایشگاه جانبازان، دیدار با علما و روحانیون بازار، جُنگ شادی ویژه اصناف و خانواده های انها در سینما ناجی و غبارروبی گلزار شهدا برشمرد.

,

گفتنی است برگزاری یادواره شهدای اصناف در سال جاری به شهدای صنف کفاشان خواهد پرداخت و  در روز بیست‌ونهم بهمن ماه سجد قزلی به عنوان خواستگاه انقلاب اسلامی گلریزان خواهد شد.

,

ویزیت رایگان مراکز درمانی سپاه در دهه فجر

,

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه عاشورا در رابطه با برنامه های پیش‌بینی شده در یوم الله دهه فجر تصریح کرد: برگزاری نشست روشنگری با رویکرد گفتمان سازی و انقلابی گری با بیش از ده هزار مخاطب، رژه کاروان موتوری  در روز دوازدهم بهمن‌ماه از فرودگاه تبریز تا مزار شهدای گمنام، دیدار با ائمه جمعه، ویزیت رایگان در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سپاه در دهه فجر، اعزام اکیپ درمانی به مناطق محروم و کم برخوردار، همایش های ائمه جماعات با فرماندهان پایگاه‌ها و هیئت امنای مساجد، برگزاری نشست‌‌های منتظران ظهور، طرح جمع آوری کمک‌های مردمی به جبهه های مقاومت اسلامی، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، سالمندان و معلولین و مسابقات کتابخوانی در این دهه اجرا خواهد گردید.

,

توکل فرهادی با تاکید ویژه به برگزاری مراسم در روستاهای بزرگ و پر جمعیت اظهار کرد: مهم ترین رویکرد ما در برنامه های امسال در مواجه با آسیب های اجتماعی همچون طلاق و ناهنجاری های رفتاری و فضای مجاری است.

,

دیوار نویسی شعارهای انقلابی

,

خسرو خیری قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز مهم ترین برنامه‌های ستاد دهه فجر شهرداری را انتخاب دیوار شاخص در هر منطقه و دیوار نویسی دوران انقلاب و درج شعارهای انقلابی، افتتاح پروژه های عمرانی، دیدار با جانبازان اعصاب و روان، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نواختن زنگ انقلاب در مدارس، مشارکت در فضاسازی شهری و برگزاری جشن‌های انقلاب توسط مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات، برگزرای و مشارکت در یادواره‌های شهدا، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در وادی رحمت، برگزای بزرگ ترین نقاشی کودکان با موضوع انقلاب برگزرای نمایشگاه و تئاتر خیابانی، برگزاری همایش های ورزشی و عمومی، برزگزاری شب شعر عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه