اخبار داغ

مدیر کل تکریم بنیاد ملی نخبگان در جمع استعدادهای برتر گلستان:

بدون نظر الهی هیچ موفقیتی حاصل نمی شود/کمک به محرومان و پیشرفت کشور زکات علم نخبگان است

بدون نظر الهی هیچ موفقیتی حاصل نمی شود/کمک به محرومان و پیشرفت کشور زکات علم نخبگان است
ارتباط بین بنیاد ملی نخبگان و اعضا باید دو طرفه باشد و همانگونه که این سازمان در قبال آنها وظایفی دارد استعدادهای برتر نیز دارای وظایفی در این زمینه می باشند. و استعدادهای برتر نیز باید بدانند که این موفقیتها با لطف و نظر الهی حاصل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دانشجو سلام» شاه رضایی، مدیرکل تکریم و الگو سازی بنیاد ملی نخبگان در مراسم  تجلیل از رتبه های برتر کنکور استان گلستان که  امروز در تالار شهید مطهری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد گفت: خوشبختانه  استان گلستان  با داشتن مفاخر بزرگی همچون میرداد و میر فندرسکی و سایر بزرگان،که جزو ریشه های  علمی این استان به شمار می آیند از ظرفیت های علمی بالایی برخوردار می باشد، و جوانان و استعدادهای برتر در این استان باید با شناخت این مفاخر در همان مسیر گام بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «دانشجو سلام»,

وی با توجه به فعالیت بنیاد ملی نخبگان در کشور گفت: از نظر بنیاد تفاوت زیادی بین سطح  علمی  رتبه های پایین  و نزدیک به هم در  کنکور سراسری وجود ندارد از اینرو تمام  افرادی که در کنکور رتبه زیر 500 را بیاورند، اگر  بتوانند در دانشگاههای خود خوب درس بخوانند و امتیازهای علمی مناسبی کسب نمایند می توانند زیر چتر حمایتی بنیاد نخبگان قرار گیرند.

,

وی گفت: بخشی از وظایف بنیاد کمک هزینه مادی و مالی به نخبگان است که در حد مقدور انجام می گیرد ولی مهمترین وظیفه بنیاد را می توان در برنامه های فرهنگی که شامل برگزاری اردو های جهادی، و اعزام نخبگان به سفرهای زیارتی و برگزاری مراسمات تقدیری است دانست.

,

شاه رضایی ، مهمترین برنامه های فرهنگی را در حوزه نخبگان برگزاری اردوهای جهادی،  مراسمات تقدیری از نخبگان و اعزام به سفرهای زیارتی دانست و افزود: ارتباط بین بنیاد ملی نخبگان و اعضا باید دو طرفه باشد و همانگونه که این سازمان در قبال آنها وظایفی دارد استعدادهای برتر نیز  دارای وظایفی در این زمینه می باشند.

,

مدیر کل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: دانشجویانی که رتبه برتر را کنکور کسب کردند جزو استعدادهای برتر  به شمار می روند و بین استعداد برتر و نخبه به لحاظ علمی ومفهومی فرق است که باید واژه ها درست و در جای خود استفاده شود.

,

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: همانطور که در قرآن آمده است، یوسف پیامبر رسیدن به جایگاه بالای خود را منت خدا برخود دانست و شما به عنوان استعدادهای برتر نیز باید بدانید که این موفقیتها با لطف و نظر الهی حاصل شده است.

,

شاه رضایی خطاب به استعدادهای برتر در توجه  آنان به حل مشکلات جامعه بیان داشت: با وجود پیشرفتهای علمی در کشور ولی متاسفانه نقاط ضعف بسیاری از جمله در حوزه محیط زیست، نداشتن الگوی صحیح مصرف و همچنین مشکلات اجتماعی  گوناگون در کشور وجود دارد که باید با همکاری شما حل گردد.

,

وی گفت: امروز جوانان ما بیشتر وقت خود را صرف پرداختن به فضای مجازی می کنند که این مسئله اگر در موارد صحیح و درست  استفاده شود می تواند مفید وسازنده باشد و دانشجویان و مهمتر از آن استعدادهای برتر باید از فرصت زمان به بهترین وجه مطلوب استفاده نمایند و وقت خود را صرف مسائل علمی نمایند.

,

شاه رضایی گفت: از تمامی استعدادهای برتر استانها این انتظار وجود دارد اگر می خواهند در رشد علمی و فرهنگی جامعه تاثیر گذار باشند می بایستی  در بخشهای مهم این بنیاد که شامل رفتن به نقاط محروم و انجام کار جهادی ، توجه به ریشه های علمی استان و  برگزاری جلسات مشورتی، می باشد، مشارکت نمایند و نخبه هر استانی  باید بتواند توانمندیهای خود را در اختیار مردم استان خود قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه