اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان یزد خبر داد

قطب بندی شهرستان های یزد بر اساس ظرفیت ها/ حمایت از تولید مربای زعفران

قطب بندی شهرستان های یزد بر اساس ظرفیت ها/ حمایت از تولید مربای زعفران
مسئول بسیج سازندگی استان یزد از برنامه ریزی این نهاد برای توانمندسازی شهرستان های مختلف استان یزد با توجه به ظرفیت های هر منطقه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول بسیج سازندگی استان یزد در مصاحبه با یزدرسا با اشاره به برنامه های این نهاد برای توانمند سازی شهرستان های استان یزد در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج سازندگی استان یزد از امسال برنامه قطب بندی مناطق مختلف استان در زمینه تولید محصولات شاخص را با توجه به ظرفیت های موجود در هر منطقه و به منظور تبدیل به قطب آن محصول در دستور کار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سید محمد میر قانعی افزود: در خصوص شهرستان بهاباد با توجه به کشت بالای زعفران، پیشنهاد ما گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کوچک مرتبط با زعفران بوده است و همواره از اهالی بهاباد این مطالبه را داشته ایم که چرا با وجود ظرفیت های موجود روی مسائلی نظیر بسته بندی زعفران کار نمی شود.

,

وی گفت: همچنین ما پیشنهاد داشتیم که روی مربای گل زعفران کار شود. چون گل زعفران تا کنون بدون استفاده خاصی رها می شد. شاید برای ساخت  اسانس از آن بهره برداری محدودی می شد، ولی استفاده خاص دیگری نداشت. در نهایت، چند نفر روی این طرح کار کردند و یکی از این عزیزان موفق به تولید مربای زعفران شد.

,

میرقانعی با اشاره به زمانبر بودن تبدیل یک منطقه به قطب تولید یک محصول، تاکید کرد: در بحث قطب بندی که به نمونه از آن برای بهاباد اشاره شد، قرار نیست که قطبی که برای یک منطقه تعریف می شود در یک سال نتیجه بدهد. مثلاً وقتی می گوییم اردکان قطب تولید حلوا ارده و محصولات کنجدی شده این فرآیند چند ده سال زمان برده است، یا صنایع سفال میبد و زیلو قدمت چند صد ساله دارد.

,

مسئول بسیج سازندگی استان یزد اضافه کرد: چه مربای گل زعفران و چه مسائل دیگری که در سایر شهرستان های استان مطرح شده باید در سال های  آینده هم معرفی و کار شود تا به قطب محصولی تبدیل شود.

,

این مقام مسئول بیان داشت: حمایت ها و طرح های ما غالباً بر اساس کمک به معرفی بهتر و بیشتر این نوع قطب ها و همچنین ارائه تسهیلات و پشتیبانی های مورد نظر است تا از این طریق افراد به پشتوانه یک سری مشوق ها و پشتیبانی های اینچنینی بتوانند اقدامی جهت توانمند سازی خود و همشهریان خود انجام دهند.

,

وی گفت: از طرفی بسته بندی مناسب زعفران از قدیم دغدغه ما بوده است. در این راستا هم یک سری کارهایی انجام و بعضی از جشنواره ها برای معرفی زعفران بهاباد برگزار شد.

,

میرقانعی در پایان با تقدیر از تولید مربای زعفران گفت: باید برای تولید مربای گل زعفران حتما کار شود چون مشابه آن در کشور وجود ندارد. البته تولیدکنندگان ابتدا باید در مقیاس های کوچک تر این کار را انجام بدهند و در صورت اقبال مردمی به صورت نهایی به معرفی محصول در رسانه ها و سایت ها کمک می کنیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه