اخبار داغ

ولایتی؛ دوست دیروز و دشمن امروز اصلاح طلبان!

ولایتی؛ دوست دیروز و دشمن امروز اصلاح طلبان!
اصلاح‌طلبانی که تا دیروز ولایتی را مهم‌ترین عامل شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر می‌دانستند اکنون از حضورش در راس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی احساس خطر می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،در نگاهی گذرا به حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ شاید یکی از مهم ترین اتفاقات آن روزها اختلافی بود که در اردوگاه اصول گرایان قابل لمس بود و اغلب گروه های اصول گرا، ولایتی را مهم ترین عامل اختلاف افکنی و در نتیجه شکست اصول گرایان در آن سال میپنداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

این موضوع بعداز انتخابات تا جایی پیش رفت که برخی اصولگراها ولایتی را عامل و مهره هاشمی رفسنجانی جهت جذب رای اصولگرایان سنتی و در نتیجه تکه تکه شدن رای های اصولگرایان در انتخابات مهم آن سال معرفی کردند.

,

البته که رفتار ولایتی در آن مقطع و به‌خصوص پاس گل‌هایی که در مناظرات آن سال به حسن روحانی داد و حتی انتصاب و جایگزینی او بلافاصله بعداز انتخابات با پست قبلی حسن روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمامی حرف و حدیث‌ها و شایعات در مورد همکاری پشت پرده او و هاشمی را تایید کرد و بر همگان اثبات شد که ولایتی در انتخابات آن سال نه به دنبال موفقیت در انتخابات که بخاطر انجام ماموریتی مهم تر وارد این ماراتن نفس گیر شده بود.

,

این بود که ولایتی بعداز آن انتخابات سرنوشت ساز مردود اصولگرایی نام گرفت و جایگاه قبلی خود را میان بسیاری از هم‌طیفی‌های خود از دست داد.

,

مرحوم هاشمی بعد از انتخابات سال ۹۲ جهت جبران خوشخدمتی تاریخی که ولایتی در حق او انجام داده بود تلاش زیادی کرد که این اخراجی اصول گرایی را در سر سفره اصلاح طلبان جای دهد اما ولایتی به خاطر سوابقی که داشت مقبولیتی در اردوگاه اصلاح طلبان پیدانکرد و آنها فقط به خاطر احترام به هاشمی در جمع های عمومی از او پذیرایی میکردند ولی همچنان به چشم یک نامحرم و غریبه به ولایتی نگاه میکردند.

,

با فوت هاشمی بزرگترین حامی او میان اصلاح‌طلبان از دست رفت و جایگاه نداشته او در این اردوگاه متزلزل‌تر از گذشته میشد اما با تصمیم هوشمندانه رهبری در انتصاب ولایتی به‌عنوان رئیس جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد اصلاح‌طلبان به دو دلیل کینه و عداوت همیشگی خود را نسبت به این شخص ابراز و علنی تر خواهند نمود؛

,

دلیل اول اینکه آن‌ها ولایتی را هیچ‌وقت هم‌فکر خود نمیدانند و سوابق و موضع‌گیری‌های او را در مقابل حزب منحله مشارکت فراموش نخواهند کرد و دوم اینکه اصلاح‌طلبانی که در چند سال اخیر به هزار مکافات در کرسی‌های اصلی و مهم دانشگاه آزاد نفوذ پیدا کرده‌اند محال است به سادگی از کیف پول همیشگی خود صرف‌نظر کنند و سکان این کشتی مملو از ذخایر عظیم ثروت و قدرت را به کسی که اعتماد کاملی به او ندارند بسپارند.

,

این جماعت بخاطر ترسی که از آینده تاریک خود احساس می‌کنند ممکن است دست به هر اقدام نامعقولی در چند روز آینده بزنند که شاید شوراندن برخی تشکل‌های دانشجویی یک بار مصرفی که جهت سوءاستفاده‌های انتخاباتی مهیا و تجهیز شده بودند بر علیه تصمیم و حکم قانونی رهبری اولین راه حل خروج از این کابوس تلخ اصلاح‌طلبان خواهد بود.

,

اما آنچه که از این بلبشو بیرون خواهد آمد متنبه شدن علی‌اکبر ولایتی وشناخت بیشتر نسبت به دوست و دشمن واقعی خود خواهد بود و امکان اینکه در انتخابات پیشرو اشتباهات خود را در مقابل دوستان قدیمی خود یعنی اصول گرایان با حمایت از تنها کاندید اصولگرایی جبران کند وجود دارد.

,

 

,

اما ولایتی اگر واقعا قصد جبران گذشته را دارد بهترین کار ممکن تصفیه سیستم دانشگاه آزاد از وجود برخی عناصری است که زمینه سوءاستفاده جریان ضدانقلاب را از این محیط علمی هموار کرده‌اند.

,

شاید مهم‌ترین پیام رهبری از این انتصاب هوشمندانه هم همین موضوع بسیار حیاتی بوده باشد.

,

* مهدی فلاح

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه