اخبار داغ

به بهانه حادثه پلاسکو و شهادت جانگداز آتشنشانان غیور کشورمان؛

لوکس سازی ناوگان هوایی با دست کردن در جیب ملت/ دلارهایی که صرف خرید ایرباس مرجوعی شد

لوکس سازی ناوگان هوایی با دست کردن در جیب ملت/ دلارهایی که صرف خرید ایرباس مرجوعی شد
بنا به آمار رسمی فقط حدود 2 درصد از 80 میلیون ایرانی دسترسی به ناوگان هوایی دارند و از آن استفاده می کنند و دولت با دست کردن در جیب تمام ملت ایران کمر همت به لوکس سازی مرکب آنها بست. حال نباید از مسئولین محترم دولت تدبیر و امید پرسید: بهتر نبود بجای دلارهایی که صرف خرید ایرباس مرجوعی کردید و با کلی منت و تحقیر تحویلمان دادند کمی بیشتر تدبیر به خرج می دادید و چند فروندی هم بالگرد اطفاء حریق برای آتش نشانی می خریدید؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود شاید برای بعضی ها سوال پیش بیاید: چرا آتش نشانی کشور ما برای مهار آتش در برج های بلند مثل پلاسکو از بالگرد استفاده نمی کند و ماموران آتش نشانی برای مهار آتش باید تا این حد به آن نزدیک شوند؟
وقتی در تیرماه سال جاری بعد از آتش سوزی برج سلمان مشهد این سوال از مدیر عامل آتش نشانی مشهد پرسیده شد به این سوال اینگونه پاسخ داد: "ما در ایران بالگرد اطفاء حریق نداریم، تنها هلال احمر و هوانیروز بالگرد دارند که این‌ها نفربر هستند، هیچ جای کشور، آتش‌نشانی بالگرد در اختیار ندارد."
حال نباید از مسئولین محترم دولت تدبیر و امید پرسید: بهتر نبود بجای دلارهای که صرف خرید ایرباس مرجوعی کردید و با کلی منت و تحقیر تحویل مان دادند کمی بیشتر تدبیر به خرج می دادید و چند فروندی هم بالگرد اطفاء حریق برای آتش نشانی می خریدید؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,
, .",
,

امید نداریم که به دست متخصصان داخلی بسازید زیرا اگر از دولتی که پخت غذای ایرانی قطارهایش را در توان ایرانیان نمی بیند و دست به دامن اتریشی ها می شود امید ساخت بالگرد اطفاء حریق داشته باشیم عین نا امیدی است، اما اجازه بدهید بگوییم: "کاش جشنی که برای ورود ایرباس مرجوعی برپا کردید برای ورد بالگرد اطفاء حریق گرفته بودید که اگر چنین بود شاید الان 25 تا 30 نفر آتش نشان عزیزی که مظلومانه در یک روز و در یک عملیات شهید شدند در بین ما و در کنار خانواده هایشان بودند.
نمی گوییم در سال اقتصاد مقاومتی چرا دلارهای که صرف خرید هواپیماهای لوکس از دشمنان مان شد خرج پیشرفت صنعت هوافضای داخلی نگردید، اما جاندارد از مسئولین محترم دولت تدبیر و امید مخصوصا وزارت راه و شهرسازی بپرسیم به چه توجیهی چندین میلیارد دلار برای خرید هواپیماهای لوکس هزینه کردید؟؟؟ شاید پاسخ بدهید برای نوسازی ناوگان هوایی و کاهش سقوط و تلفات انسانی. اما باید بدانیم طی 70 سال گذشته در کشور حدود 2000  نفر تلفات انسانی از سقوط ناوگان هوایی داشته ایم یعنی به طور میانگین کمتر از 30 نفر در هر سال در حالی که به عنوان مثال آتش نشانی در یک روز و در یک عملیات بیشتر از میانگین تلفات سالیانه سقوط ناوگان هوایی شهید تقدیم وطن می کند و از آن ددمنشانه تر، درکشوری که سالیانه بالغ بر 16000 کشته از تصادفات جاده ای دارد چرا به بهانه کاهش 30 کشته سقوط ناوگان هوایی هزینه های گزاف و تلاش های وافر می شود در حالی که برای استاندارد سازی جاده ها و صنعت خودرو و در نتیجه کاهش 16000 کشته در سال کسری از آن تلاش و هزینه ها صورت نمی گیر.  این در حالی است که بنا به آمار رسمی فقط حدود 2 درصد از 80 میلیون ایرانی دسترسی به ناوگان هوایی دارند و از آن استفاده می کنند.
اما حقیقت می تواند این باشد 30 نفری که در سال بر اثر سقوط هواپیما کشته می شوند جزء 2 درصد سرمایه دار و متمول از ما بهترین هستند که دستشان به ناوگان هوایی کشور می رسد و امروز دولت با دست کردن در جیب تمام ملت ایران کمر همت به لوکس سازی مرکب آنها بسته است. اما این که آتش نشانی در یک روز و در یک عملیات بیشتر از کشتگان یک ساله سوانح هوای تلفات بدهد ظاهرا برای دولت تدبیر و امید مهم نیست و یا اهمیتش صرفا در حد یک تسلیت خواهد بود و اگر سالیانه بالغ بر 16000 نفر هموطن در جاده ها به حالت عدم استاندارد جاده و خودرو کشته شوند برای وزارت محترم راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید اهمیتی ندارد حتی به اندازه یک تسلیت چرا که این وزارتخانه محترم تمام تدبیرش را برای لوکس سازی مرکب آن 2 درصد ایرانی گذاشته است و برای استاندارد سازی جاده ها و خودروها تدبیری ندارد و نباید به آن امید بست، تنها به این دلیل که آن 16 هزار نفر کشته سالیانه از تصادفات جاده ای و آتش نشانها از شمار آن 2 درصد از ما بهترین نبوده و جزء 98 درصد قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند که نباید به این دولت امیدی داشته باشند و دولت تدبیر و امید نیز در این چند سال نشان داده برای هیچ یک از امور آن 98 درصد تدبیری نیندیشیده است نه برای اشتغالشان نه برای مسکنشان و نه برای مهار تورمی که بیشترین فشارش بر دوش همین 98 درصد است.

, .,
, 2000 , .,
, 98 ,

 به قول معروف: "هرچی سنگه مال پای لنگه".

, ", ".,

حجت الاسلام جواد عرب اسدی

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه