اخبار داغ

امام جماعت شهر تاتارعلیا عنوان کرد:

نقش جامعه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی

نقش جامعه روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی
امام جماعت مسجد جامع شهر تاتارعلیا گفت: روحانیون و طلاب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند و سرآغاز مبارزه با استبداد و ظلم ‌رژیم طاغوت به همت روحانیون و مراجع معظم تقلید بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گل رامیان، حجت الاسلام «محمد عادل» امام جماعت مسجد جامع و امام حسین (ع) شهر تاتارعلیا از توابع شهرستان رامیان در گفتگو با  خبرنگار ما ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و ایام الله 22 بهمن گفت: روحانیون و طلاب در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند و سرآغاز مبارزه با استبداد و ظلم ‌رژیم طاغوت به همت روحانیون و مراجع معظم تقلید بود و حضرت امام (ره) که خود یک روحانی برجسته و مرجع تقلید در خط مقدم  مبارزات حضور داشتند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گل رامیان، , گل رامیان، , گل رامیان, خبرنگار ما, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی اظهار کرد: از آنجایی که مردم دیندار و حتی کسانی که خیلی پایبند به دین هم نیستند به لباس مقدس روحانیت احترام و اعتماد ویژه و خاصی دارند و براین باور رسیده اند و تاریخ نیز گواه این است که غالب ملبسین به این لباس درپی آزادی و رهایی از ظلم و ستم هستند و تلاش میکنند تا حق و عدالت در جامعه حاکم باشند و با توجه به اینکه غالب سخنان و سخنرانی ها برگرفته از کلام الهی و کلام ائمه معصوم (ع) است آرامشی را بدنبال دارد که توده های عظیمی از مردم را به دنبال خود می کشاند.

,

عادل افزود: این را در کلام و عمل حضرت امام (ره) به عینه دیدیم که یک روحانی بدون اسلحه و توپ و تانک و نه سرمایه مالی توانست با یاری پروردگار و قدرت کلام وحی که بر زبانش جاری بود مردم را به سمت آرمانهای خود بکشاند و مردم رهبری او را در انقلاب پذیرفتند و همراه او به مبارزه پرداختند تا به پیروزی نهایی انجامید.

,

وی درباره نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد : مساجد یکی از مهمترین سنگرهای یک شهر و یک محله است حضور روحانی در هر مسجد و نشستن اقشار مختلف جامعه پای منبر و سخنان یک روحانی دینی میتواند تاثیرگذاری بسیار قوی در رفتار و اخلاق و منش زندگی آن جامعه داشته باشد.

,

امام جماعت مسجد جامع شهر تاتارعلیا  اضافه کرد: روحانیون از این پتانسیل بزرگ به خوبی در پیشبرد اهداف و پیروزی انقلاب استفاده کردند و شاهد هستیم و تاریخ گواه است که اکثر مبارزان انقلابی از همین جوانان مسجدی برخاستند و اکنون پس از پیروزی انقلاب سالهاست که  در کنار سایر اقشار جامعه همین جوانان همراه با روحانیون مساجد در پیشبرد اهداف و فرهنگ انقلابی تلاش میکنند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در زمان طاغوت رسانه ایی جهت تبلیغ و رساندن اطلاعیه ها و سخنان امام راحل در اختیار انقلابیون نبود مساجد بهترین نقطه و بهترین مرکز نشر اطلاعیه ها بود.

,

حجت الاسلام عادل اضافه کرد: مراسمات مذهبی از قبیل محرم و ماه رمضان که جمعیت زیادی در مساجد جمع می شدند روحانی مسجد مردم را به همبستگی در این راه و مبارزه با طاغوت فرا میخواند و طلاب و جوانان مسجدی اطلاعیه ها را در بین حاضرین پخش میکردند و این ارتباط ها و رساندن پیام ها غالبا توسط روحانیون مساجد در سطح کشور انجام می شد.

,

وی گفت: از جمله تأثیرگذارترین روحانیون آیت الله مطهری و شهید بهشتی  بودند که با توجه به تحصیل و تدریس در حوزه و تدریس در دانشگاه توانستند رابطه فکری بین طلاب و حوزویان برقرار کنند و همچنین شهید دکتر مفتح که توانستند با نوشتن چندین مقاله نشریه و تلاشهای فراوان با برقراری وحدت را بین  دانشجویان و حوزویان آنها  را با هم و در کنار هم به  صحنه مبارزات ضد طاغوت بکشانند.

,

روحانیون محتواسازی ارزشی کنند

, روحانیون محتواسازی ارزشی کنند,

امام جماعت اسبق مسجد جامع شهرستان آزادشهر با بیان اینکه این روزها با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و سرمایه گذاری استعمارگران و تلاش در رسیدن به اهدافشان با جنگ نرم، تصریح کرد: باید خاکریزها را قوی تر کنیم و روحانیون بزرگوار همچنان که در هشت سال دفاع مقدس و در جنگ سخت، 6 برابر سایر اقشار جامعه شهید تقدیم انقلاب کردند در این  جبهه هم حضور خود را پررنگتر کنند و با مصادره این فضا به نفع خود و پاسخگویی به شبهات، محتواسازی ارزشی کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولین حکومتی دغدغه بیشتری نسبت به مسائل فرهنگی از خود نشان دهند و خدا قوت به روحانیون و مبلغینی که با همسر و فرزند در دورترین نقاط محروم به صورت جهادی خدمت میکنند.

,

وی از مردم فهیم  و بیدار ایران زمین دعوت کردند بار دیگر در جشن بهار انقلاب اسلامی همانند سالهای گذشته باشکوه بیشتر شرکت کنند و با حفظ وحدت و یکپارچگی خود حول محور، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و هم پیماننش بکوبند .

,

مصاحبه از رحمت گلستانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه