اخبار داغ

جشنواره ملی شتر با معرفی برترین ها در سیریک به پایان رسید+ تصاویر

جشنواره ملی شتر با معرفی برترین ها در سیریک به پایان رسید+ تصاویر
دومین جشنواره ملی شتر به میزبانی شهرستان سیریک با شرکت 22 استان شتر خیر کشور به مدت دو روز در سواحل مکران شهر بندر سیریک برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، این جشنواره  با شرکت 64 نفر شتر  در بخش های گوشتی ، شیری ، هیبرید ، جمازه و ارزیاب  برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

در بخش جمازه در دو سطح زیر 6 سال و بالای 6 سال برگزار شد که مقام های اول تا سوم به شتران سیریک و جاسک رسید.

,

در بخش ارزیاب در سه کلاس نر بالای 3 سال ، نر زیر 3 سال  و اروانه ( شتر ماده) برگزار شد  که شتران استان های سمنان و یزد اول تا سوم شدند.

,

در کلاس جمازه شیری( شتر ماده)  مقام های اول تا سوم به شهرستان سیریک رسید و در  لوک جمازه مقام های اول به سیریک و دوم و سوم به بندرعباس رسید.

,

 در مسابقه کلاس هیبرید مقام های اول تا سوم به استان سمنان رسید.

,

در حاشیه برگزاری  دومین جشنواره ملی شتر  نمایشگاههای محصولات و فرآوردهای شتر، صنایع دستی  و بومی و محلی منطقه مکران در 12 غرفه  همراه با نواختن  موسیقی محلی برپا شده بود که مورد توجه و استقبال  بسیاری از شرکت کنندگان قرار گرفته بود.

,

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مطالعات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، جغرافیایی ، امنیتی ، ورزشی ، اکو توریسم ، بهداشت و پیشگیری بیماری های شتر و کاهش حوادث و تلفات جاده ای ناشی از برخورد وسیله نقلیه با شتر از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی شتر بود.

,

محمد پور طرق ابراز کرد: توسعه شتر نیمه صنعتی ، اقتصادی کردن شتر داری ،  جذب سرمایه گذاری ، شناسایی بازار های هدف  و ترویج شتر داری در مناطق بیابانی و بیابانهای ساحلی  و انتخاب نژاد برتر شتر و مسابقه شتردوانی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی شتر در سیریک  و سواحل بکر و زیبای این شهرستان بود.

,

رئیس هیات مدیره انجمن علمی شتر ایران  نیز گفت:برگزاری این جشنواره و جشنوارهایی مشابه آن در خصوص شتر  در ارتباط با های لات کردن شتر ، نشان دادن زیبایی های شتر ، محصولات شتر ، به روز کردن فرهنگ شتر  و اعتلای فرهنگی عمومی مردم درباره شتر  و شتر داری و استفاده بهینه از محصولات فرا سودمند ، اشتعال زایی و اشتغال پایدار  بسیار موثر دانست.

,

دکتر سعید زیبایی افزود: برگزاری جشنواره های ملی می تواند در راستای  کمک به زیرساخت  پرورش شتر ، ارائه بحث های علمی و تخصصی درباره شتر ، بیمه نمودن شتران ، جابه جایی ، مقابله با تصادفات جاده ای ، کمک به حفظ و ذخیره ژنتیکی شتر  و عمومی کردن فرهنگ شتر و صنعت شترداری موثر و ارزشمند باشد.

,

وی اضافه کرد: شهرستان سیریک دارای 5 هزار نفر شتر  و یکی از بهترین و مهمترین زیستگاه های پرورش صنعت شتر و شترداری است و همجواری این شهرستان با کشور عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس این شهرستان را منظقه ای بکر برای توسعه و اشتغال زایی و اشتغال پایدار تبدیل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه