اخبار داغ

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور:

ارزش میراث ملموس فرهنگی را برای جوانان تبیین کنیم/ امروز تاریخ بستر اصلی حفظ ارزش هاست/ تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی

ارزش میراث ملموس فرهنگی را برای جوانان تبیین کنیم/ امروز تاریخ بستر اصلی حفظ ارزش هاست/ تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی
عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه در طول تاریخ تمام آثاری که انسان ساخته است نیاز به بررسی دارد و تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی است، گفت: اگر بخواهیم جایگاه آثار برجسته را برای نسل آینده روشن کنیم عمده ترین کار بررسی و تبین ارزش های میراث ملموس فرهنگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجو پرس ، علیرضا انیسی عضو هیئت  علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صبح امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه سه عامل توسعه اقتصادی، عدالت اجتماعی و محیط زیست موجب پایداری توسعه می شوند، گفت: این موضوع بسیار در جوامع غربی مورد توجه قرار گرفته است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو پرس,

 

,

وی اظهار کرد:از اوایل قرن 21 فرهنگ مورد توجه قرار گرفت و در سال2012 فرهنگ به عنوان محور توسعه پایدار مطرح شد.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بنیان و محور اصلی بخش فرهنگ به میراث فرهنگی بر می گردد، ادامه داد: انسان ها همواره در طول تاریخ دارای اشتراکات فرهنگی بسیاری در جوامعه بوده و امروز می خواهند بر پایه گذشته، آینده خود را بسازند.

,

 

,

انیسی با اشاره به اینکه امروز کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در سراسر کشور برگزار می شود و این قدمی مبارک است، گفت: اما شاید بهتر بود بعد از چندین سال وقفه ابتدا کنگره به صورت منطقه ای می بود و بعد به استانی می رسیدیم تا توجه مخاطبان را بیشتر جذب کنیم.

,

 

,

وی بیان داشت: در 22 سال گذشته رشته های معماری و مرمت و مطالعات معماری در کشور افتتاح شده است و دانشجویان بسیاری به تاریخ معماری می پردازند بنابراین باید امروز با دیدگاه جدیدی به این حوزه پرداخته شود.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: امروز توان علمی و نسل جوان قادر است که چشم انداز روشنی در مورد تاریخ معماری و شهرسازی فراهم کند و امیدواریم این کنگره توجهات را جلب کند.

,

 

,

انیسی افزود:  با برگزاری این کنگره ها در دراز مدت قادر هستیم میراث معماری و شهرسازی را به صورت دقیق بیان و کمک کنیم ارزش آن برای همه روشن شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه با پیشرفت دانش و کسب اطلاعات و آگاهی از اتفاقاتی که در حوزه معماری و شهرسازی کشور افتاده می تواند کمک کند به این موضوع منسجم تر نگاه و اظهارنظر کنیم.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور میراث فرهنگی را به دو بخش ملموس و ناملموس تقسیم کرد و گفت: در بخش میراث ملموس ساخته های دست انسان و آنچه در طول قرن ها باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

 

,

انیسی تاکید کرد: در طول تاریخ تمام آثاری که انسان ساخته است نیاز به بررسی دارد و تبیین ارزش ها رکن اصلی در امر پژوهشی است.

,

 

,

وی افزود: اگر بخواهیم جایگاه آثار برجسته را برای نسل آینده روشن کنیم عمده ترین کار بررسی و تبین ارزش های میراث ملموس فرهنگی است.

,

 

,

عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه امروز تاریخ بستر اصلی حفظ ارزش ها است، گفت: بررسی تاریخ معماری و شهرسازی می تواند راه گشا برای آینده باشد.

,

 

,

انیسی با بیان اینکه هر اثر تحت تاثیر دو عامل برونی و درونی شکل گرفته است، ادامه داد: عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و ... ناخودآگاه بر اثر تاثیر می گذارد.

,

 

,

به گفته وی عوامل درونی عناصری مانند طراحی و روش ساخت و ساز است که بنیان و شاخص اثر  را تبیین می کند. و باید در بررسی تاریخ معماری و شهرسازی به دنبال کشف عوامل درونی و بیرونی باشیم و روابط آن را بیان کنیم.

,

 

,

انیسی افزود:  با برگزاری این کنگره ها در دراز مدت قادر هستیم میراث معماری و شهرسازی را به صورت دقیق بیان و کمک کنیم ارزش آن برای همه روشن شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه