اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی:

جایگاه اصیل ایرانی اسلامی خود را در حوزه معماری از دست داده ایم/ برخی از آسیب های اجتماعی معطوف به معماری و شهرسازی است

جایگاه اصیل ایرانی اسلامی خود را در حوزه معماری از دست داده ایم/ برخی از آسیب های اجتماعی معطوف به معماری و شهرسازی است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به یک باره هر آنچه داشتیم را در اختیار دیگران قرار داریم و تهی شدیم، گفت:بی توجهی به حوزه معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی سبب شد تا شاهد تقلید کورکورانه از دیگران در این حوزه باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجو پرس ، حسن رمضانی مدیرکل میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی امروز در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در خراسان جنوبی که در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد به شهرت ایران و ایرانیان از زمان های دور در حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: ایرانیان بنیان گذاران شهرهای بزرگی در قبل از تاریخ اسلام بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو پرس,

 
وی با توجه به اینکه پس از ظهور اسلام نیز معماری و شهرسازی ایران با مضامین اسلامی آمیخته شد، ادامه داد: شهرسازی در فرهنگ تمدن ایرانی و اسلامی همواره مانند یک جریان جوشان فرهنگی در ایران وجود داشت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در خراسان جنوبی اظهار کرد: این کنگره در مرحله استانی فرصتی برای نگاه مجدد به معماری و شهرسازی و آغاز حرکتی برای بازگشت به دوران طلایی معماری و شهرسازی ایرانی است.
رمضانی با اشاره به اینکه به یک باره هر آنچه داشتیم را در اختیار دیگران قرار داریم و تهی شدیم، افزود: ایرانیان علی رغم اینکه بنیان گذاران شهر بودند از یک مقطعی در تاریخ متوقف شدند و بی توجهی به حوزه معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی سبب شد تا شاهد تقلید کورکورانه از دیگران در این حوزه باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید به آن مقطع طلایی معماری و شهرسازی در تاریخ برگردیم، تصریح کرد: باید برای برگشت به این مقطع طلایی به بازنگری داشته هایمان بپردازیم و ما نیازمند بازگشت به این دوران هستیم.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از آسیب های اجتماعی معطوف به معماری و شهرسازی است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا احیاگران خوبی در حوزه تمدن به ویژه معماری و شهرسازی باشیم.
 
رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: همه معماران تلاش کنند تا ما جایگاه اصیل خود را در حوزه معماری و شهرسازی باز یابیم و شهرهایمان به هویت اصیل خود بازگردند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه