اخبار داغ

مسئول شرکت تعاونی دست آفرینان قهستان :

صنایع دستی بهترین گزینه برای اشتغال بانوان است/ اشتغالزایی برای 10 نفر در این شرکت تعاونی

صنایع دستی بهترین گزینه برای اشتغال بانوان است/ اشتغالزایی برای 10 نفر در این شرکت تعاونی
مسئول شرکت تعاونی دست آفرینان قهستان گفت: در جامعه کنونی زنان نیز می خواهند در بخش اقتصادی خانوار موثر باشند و به نظرم صنایع دستی و مشاغل خانگی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای یک خانم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان شرقی ، هنر حوله بافی یکی از هنرهای دستی اصیل خراسان جنوبی است که توجه به آن می تواند صادرات خوبی را در بخش صنایع دستی استان به همراه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان شرقی,

 

,

 عصمت آسیابان یکی از بانوان هنرمند استان که در این حوزه فعالیت دارد در گفتگو با زنان شرقی، اظهار کرد: از سال 91 آموزش‌های لازم  در مورد حوله بافی را به طور عمومی فرا گرفتم و از سال 93 به سمت دوره های پیشرفته در این حوزه متمایل شدم.

, زنان شرقی,

 

,

وی افزود: افراد شرکت کننده  در کارگاه های آموزشی 14 نفر بودند که من به همراه 6 نفر از دیگر دوستان کار را جدی گرفتیم و  مشغول به کار شدیم.

,

 

,

این بانوی هنرمند با بیان اینکه شرکت تعاونی دست آفرینان قهستان را نیز تاسیس کردیم، گفت: در ابتدا کارهای هنری مختلفی در این شرکت عرضه می شد و پس از مدتی گلیم بافی و پارچه بافی نیز به کارها افزوده شد.

,

 

,

آسیابان ادامه داد: اگر هر روز کار کنیم درآمد خوبی داریم و البته این درآمد وابستگی زیادی به وجود بازار فروش دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی بازار فروش زیادی وجود ندارد و تنها متکی به نمایشگاه‌ها هستیم و باید همواره به دنبال بازار فروش در استان‌های دیگر باشیم.

,

 

,

مسئول شرکت تعاونی دست آفرینان قهستان که زمینه اشتغال حدود 10 نفر را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که برای رونق فروش صنایع دستی اقدامات لازم را انجام دهند و کاری شود که مردم خود استان نیز به جای خرید صنایع دیگر استان‌ها به محصولات هم استانی‌های خود بها دهند.

,

 

,

آسیابان با اشاره به اخذ وام 30میلیونی برای این شرکت تعاونی ، گفت: اگر فروش بالا باشد برای پرداخت اقساط مشکلی نداریم.

,

 

,

وی اضافه کرد: در جامعه کنونی زنان نیز می خواهند در بخش اقتصادی خانوار موثر باشند و به نظرم صنایع دستی و مشاغل خانگی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای یک خانم باشد.

,

 

,

انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه