اخبار داغ

قیمت نفت:

بازگشت آرامش به بازار نفت

بازگشت آرامش به بازار نفت
روز سه شنبه با خبر های جدیدی از کاهش تولید کشور های عضو اوپک و دیگر تولیدگنندگان اصلی، نگرانی های حاصل از افزایش فعالیت های نفتی آمریکا، کمرنگ شد و قیمت نفت تقریبا ثابت ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، امروز (تا ساعت ۱۶) قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت دیروز ۵ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۵.۱۸۸ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۵ سنت افزایش، بشکه‌ای ۵۲.۸۰ دلار صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بازگشت آرامش به بازار نفت
, بازگشت آرامش به بازار نفت,
روز دوشنبه به خاطر انتظارات برای افزایش تولید نفت آمریکا، قیمت نفت کاهش یافت. طبق آمار چهار سال گذشته، شرکت های انرژی ایالات متحده آمریکا بیشترین دکل های حفاری را برای تولید جدید، در هفته گذشته به صنعت نفت خود اضافه کرده اند. بیکر هیوز، روز جمعه اعلام کرد که در هفته منتهی به ۲۰ ژانویه، شرکت های حفاری ۲۹ سکو اضافه کرده اند و تعداد کل سکوهای فعال را به 551 سکو رسانده اند که این رقم، بیشترین تعداد از نوامبر ۲۰۱۵ تاکنون است.
,
 
,
نماینده های وزرای نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیر عضو، روز یکشنبه در جلسه در وین گفتند که تولیدشان تقریبا روزانه ۱.۵ میلیون بشکه کاهش داشته.
,
 
,
در ماه نوامبر سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و پایان بخشیدن به عرضۀ بیش از تقاضایی که در دو سال گذشته گریبان گیر صنعت نفت شده بود، تولید خود را کاهش دهند. تا کنون چند تولید کنندۀ عضو اوپک به تعهدات خود عمل کرده اند و تولید نفتشان را کاهش داده اند.
,
 
,
در 30 نوامبر اوپک توافق کرد تا تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و به طور میانگین در شش ماه اول سال 2017 به 32.5 میلیون بشکه در روز برساند. این در حالی ست که کشورهای غیر عضو نظیر روسیه، مکزیک و عمان نیز پذیرفته‌اند تا در مجموع تولید خود را به طور متوسط روزانه 558 هزار بشکه کاهش دهند.
,
 
,
نسبت به واسط سال ۲۰۱۶، تولید نفت آمریکا ۶ درصد رشد داشته، با این حال، این میزان تولید ۷ درصد نسبت به اوج تولید سال ۲۰۱۵ کمتر است. تولید نفت آریکا هم اکنون به میزان تولید در اواخر سال ۲۰۱۴ رسیده، یعنی درست همان موقعی که آمریکا با تولید بیش از حد خود، مقدمه ساز افت قیمت نفت شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه