اخبار داغ

سفیر پیشین ایران در عراق:

بصورت جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی نشده ایم/اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی به برجام و برداشتن تحریم هاندارد

بصورت جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی نشده ایم/اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی به برجام و برداشتن تحریم هاندارد
سفیر پیشین ایران در عراق گفت:هنوز بصورت جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی نشده ایم اقتصاد مقاومتی مختص دولت هم نیست اما باید الویت اول دولت اقتصاد مقاومتی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  چشمه لر، حسن کاظمی سفیر سابق ایران در عراق گفت:بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای جریان مقابل با محوریت آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد؛ هرچند کشورهای اروپایی به جز انگلیس در تلاش هستند که با ما ارتباط برقرار کنند اما سلطه آمریکا بر ساختار پولی، مالی و امنیتی اروپا  باعث شده تا انها نتوانند خارج از این مدار قدم بگذارند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه لر,

کاظمی قمی  با بیان اینکه بعد از برجام تحریم های جدید هم حاکم شده است افزود: آمریکا نمی خواهد شرایط اقتصادی ایرن بعد از برجام تغییر بکند و همواره می خواهد برجام های جدید را هم به ایران تحمیل کند که این مسئله در اظهارات مقامات آمریکایی مشهود و صراحت دارد.

,

 

,

http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/13930407_0326807.jpg

, http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/13930407_0326807.jpg,

سفیر پیشین ایران در عراق ادامه داد:در مسایل داخلی امریکایی ها مخالف نیروی سپاه، مرجعیت قانون و اسلام و شورای نگهبان هستند و با این شرایط می بینم که آمریکا حد یقیفی برای تفاهم ندارد.

,

وی ادامه داد: تا زمانی که این موضوعات حل نشود نباید انتظار داشت که آمریکایی ها به راحتی به ایران اجازه دهند که به روابط اقتصادی خود در جهان ادامه دهند که این امر بعد از برجام هم مشهود است.

,

کاظمی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص برجام گفت: در موضوع برجام و اقتصاد دونکته مهم وجود دارد؛ اولا در مورد برجام رفتارهای طرف مقابل را برای مردم روشنگری کنیم و توجیهی هم برای عدم اجرای تعهدات آمریکایی ها نداشته باشیم و مسئله بعدی که مورد تاکید رهبری است این است که خارج از بحث تحریم و برجام، در مسیر اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

,

*ذات اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است

,

وی با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی به برداشتن تحریم ها و برجام ندارد تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان ملی تبدیل شود و اقتصاد را شرطی نکرده و چشم به خارج از کشور ندوزیم؛ چرا که در حقیقت  ذات اقتصاد مقاومتی  تکیه بر توان داخلی است.

,

سفیر پیشین ایران در عراق گفت: هنوز بصورت جدی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی نشده ایم؛ در اقتصاد مقاومتی باید میدان دار رییس جمهور باشد و لباس رزم اقتصاد مقاومتی را به تن کند.

,

وی تصریح کرد: وقتی گفته می شود ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، یعنی باید مثل دوران دفاع مقدس استراتژی و قوانین و نظارت های حاکم متناسب با این شرایط مقرر شود.

,

 

,

اقتصاد مقاومتی مختص دولت نیست /دولت مسئول اقتصاد مقاومتی است

,

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مختص دولت هم نیست و تمام بنگاه اقتصادی و...، باید به این عرصه ورود کنند؛ البته دولت محور و مسئول اقتصادمقاومتی است و الویت اول دولت اقتصاد مقاومتی باید باشد.

,

سفیر پیشین ایران در عراق اظهار کرد: واگذاری این مسئولیت سنگین تنها به معاون اول، کار اقتصاد مقاومتی را کند می کند و خارج از قدرت و شخصیت معاون اول است؛ وقتی رییس جمهور لباس رزم اقتصاد مقاومتی می پوشد یعنی ماموریت مهمی پیش رو است و تمام وزرا به چیزی جز اقتصاد مقاومتی نمی اندیشند این بزرگترین پیام برای امیداورای مردم و نا امید کردن دشمن است.

,

وی با بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقتدار ملی را در سه رکن؛ پیشرفت علمی و فناوری، اقتصاد مقاومتی، حفظ تقویت روحیه حماسی و مقاومت ملت می دانند گفت: در حوزه سیاسی و مدیرتی امروز امریکایی ها  می خواهند در عرصه تصمیم سازی وارد شوند و در حوزه فرهنگی بدنبال تغییر ذائقه  از روحیه حماسی به بی تفاوتی هستند.

,

 وی در پایان گفت: برخی معتقد هستند که برجام سایه جنگ را از کشور برداشته در حالی که اگر ایران به این مرحله از اقتدار و ثبات که دنیا نیز بر این باور است نرسیده بود مطمئا  مذاکره ای در کار نبود و اگر با ابران مذاکره می شود  بدلیل مقاومت بوده و این قدرت مقاومت حاصل وحدت ملت و رهبری و وحدت دولت ملت است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه