اخبار داغ

تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/ ازضبط 22 تن سبوس برنج قاچاق در چابهار تا کشف لباس های قاچاق در سراوان

تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در هفته ای که گذشت/ ازضبط 22 تن سبوس برنج قاچاق در چابهار تا کشف لباس های قاچاق در سراوان
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار از کشف و ضبط 22 تن سبوس برنج قاچاق در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دادمردان، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دادمردان,

کشف 22 تن سبوس برنج قاچاق در چابهار

,

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار از صدور رأی  برای پرونده کشف بیش از 22 تن سبوس برنج در این شهرستان خبر داد.
محمود میرشکار ادامه داد: مأمورین انتظامی در سطح حوزه استحفاظی خود در بازرسی از یک دستگاه خودروی تریلی مقدار 22 تن سبوس برنج به ظن قاچاق کشف نمودند.
وی افزود: در ادامه پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار تشکیل شد.
 
میرشکار گفت: با توجه به اظهارات بلاوجه متهم و اینکه متهم به خروج کالای قاچاق از منطقه آزاد به سرزمین اصلی بدون اخذ مدارک قانونی اقرار نمود شعبه رسیدگی کننده تخلف را محرز دانست و رأی بر ضبط کالای مکشوفه و جزای نقدی به میزان 90 میلیون ریال صادر کرد.

,
,
,
,
,

 

,

محکومیت میلیاردی قاچاقچی 25 تن لوبیا

,

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان از صدور رأی پرونده 25 تن لوبیای قاچاق خبر داد و گفت: مأمورین انتظامی مستقر در ایست و بازرسی حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان ایرانشهر به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک و در بازرسی از آن مقدار 25 تن لوبیا به ظن قاچاق کشف کردند.
 
محمد حسین اشرفی ادامه داد: در ادامه پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالاو ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر تشکیل و با بررسی های شعبه مشخص شد که مدارک ارائه شده توسط حامل کالا جعلی بوده است.
 
وی افزود: شعبه رسیدگی کننده با توجه به استعلام صورت گرفته از گمرک و جعلی بودن پته و بارنامه گمرکی و براساس سایر مدارک و مستندات موجود در پرونده و همچنین اظهارات بلاوجه متهم تخلف را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه رأی بر جزای نقدی متخلف به میزان 1 میلیارد و 400 میلیون ریال صادر کرد.

,
,
,
,
,

 

,

کشف بیش از یک تن لباس قاچاق در سراوان

,

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان گفت: ماموران پاسگاه آسپیچ حین گشت زنی و انجام ماموریت های محوله به یک دستگاه خودروی وانت تویوتا مشکوک شدند که راننده خودرو بعد از صدور دستور ایست از محل متواری شد.

,

موسی عباس زاده محمودی ادامه داد: با تعقیب ماموران خودرو در حالی متوقف شد که راننده آن متواری شده بود و در بازرسی به عمل آمده از این خودرو یک هزار و 60 کیلو لباس مستعمل و 190 کیلوگرم پارچه کشف و پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

,

وی با بیان این که کالاهای مکشوفه به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه، 259 میلیون و 911 هزار ریال تعیین شد.

,

عباس زاده محمودی خاطر نشان کرد: پرونده توسط شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این اداره رسیدگی شد که با توجه به این که کالاهای مکشوفه بدون صاحب بود، شعبه طبق قوانین و مقررات حکم به ضبط کالاها و خودرو وانت تویوتا توقیفی به نفع ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) را صادر کرد.

,


جریمه265 میلیونی برای قاچاق چی لوازم جانبی موبایل

,
,

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان در این رابطه گفت: مأمورین پلیس آگاهی از یک دستگاه خودرو زانتیا مقادیری کالا شامل انواع لوازم جانبی موبایل مشکوک به قاچاق کشف کردند که پس از تنظیم صورت جلسه و تحویل کالاها به اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی پرونده متشکله را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

,

حسن حاجی نژاد افزود: پس از تشکیل پرونده، شعبه اقدام به رسیدگی نمود که با احضار متهم و تفهیم اتهام، با توجه به دفاعیات متهم و براساس استعلامات صورت گرفته و مدارک و مستندات موجود در پرونده تخلف محرز دانسته شد و متخلف علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به پرداخت مبلغ 115 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

,

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از یکصد میلیون ریال اعلام شده باید خودروی توقیفی به عنوان وسایل نقلیه سبک موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز به نفع دولت ضبط می شد اما از آنجایی که مالک خودرو فردی غیر از متخلف قاچاق بود، شعبه حکم به استرداد خودرو به مالک و افزودن مبلغ 150 میلیون ریال معادل ارزش وسیله نقلیه به جزای نقدی محکوم علیه صادر کرد و متخلف جمعاً به پرداخت 265 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه