اخبار داغ

متولیان فرهنگی بی برنامه هستند/ پدیده ی بدحجابی از معضلات و ناهنجاری های فرهنگی کشور در دوران حاضر است

متولیان فرهنگی بی برنامه هستند/ پدیده ی بدحجابی از معضلات و ناهنجاری های فرهنگی کشور در دوران حاضر است
پدیده ی «بدحجابی» از معضلات و ناهنجاری های فرهنگی کشور در دوران حاضر است که باید بررسی و مطالعه ی آن را در ردیف معضلات دیگری چون تورم، بیکاری، اعتیاد و... قرار داد و باید برای حل آن چاره اندیشی نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چشم نیوز، مهین تاج رضایی، مدیریت بسیج خواهران سازمان بسیج دانشجویی در گفت وگو به چند سوال درباره پدیده بی حجابی، به خبرنگار چشم نیوز، اظهار داشت: وضعیت نابه-هنجار برخی از زنان و دختران امروز، به گونه ای ست که فاصله ی کمی با بی حجابی دارد و حتی می توان آن را نوعی «کشف حجاب نوین» نامید که در روایت مربوط به علائم آخر الزمان تعبیر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

پدیده بی حجابی در حال حاضر در کشور اسلامی ما چگونه است؟

,

رشد و گسترش پدیده ی بدحجابی از یک سو و بی برنامگی متولیان فرهنگی از سوی دیگر موجب شده تا دشمنان اسلام و مخالفان نظام اسلامی روزبه-روز، از این خلاء، بهره برداری لازم را درجبهه گیری های ضدفرهنگی و ضددینی خودکرده، با تبلیغات منفی و گسترش محصولات تخریبی خود به شیوع هر چه بیشتر این معضل در جامعه بپردازند. مثلا با وارد شدن مانتو های کوتاه لباس های بد حجاب و...

,

اسلام با دستورات و احکام سازنده ی خود تدبیرات لازم را در این زمینه به خوبی اندیشیده و زن را در سایه ی حجاب و سایر فضائلش به صحنه آورده تا معلم عاطفه ها باشد و فریب خواسته های نفسانی و وسواس شیطانی و تبلیغات غرب را نخورد.متاسفانه در جامعه ی جهانی امروز خلاف جهت آن حرکت و فعالیت و تبلیغ می-شود. وقتی در شبکه های اجتماعی تبلیغ بی حجابی و انواع لباس های بد حجاب میشه. انسان نیز فریب این تبلیغات را میخورد

,

فرهنگ هر جامعه به عنوان هسته ی اصلی حیات اجتماعی، نوعاً ریشه در دین و آیین و یا آداب و رسوم آن جامعه داشته و از جنبه های گوناگون و ارزش ها و قواعد خاصی برخوردار است و در شکل گیری الگو های رفتاری و هنجارسازی ها در دل اجتماع، نقش اساسی دارد. اکنون دیگر زمان آن رسیده که شهادت طلبان دیروز در عرصه های جهاد و شهادت با عزمی جزم درصدد امر به معروف و نهی از منکر، طبق اصول لازم آن، وارد میدان شوند.  و از این اسیب ها جلوگیری شود.

,

آیا بدحجابی در جامعه، به آسیب دیدن کانون گرم خانواده منجر می شود؟

,

 وقتی مردان هر روز با انواع و اقسام خانم های بدحجاب روبرو می گردند.آن زمان است که به اشکال تراشی و بهانه گیری از همسر خود روی می آورد و زمینه برای از هم پاشیده شدن خانواده فراهم می شود.

,

بررسی ها نشان می دهد که افزایش بدحجابی در جامعه علاوه بر اینکه آمار طلاق زیاد می گردد. طبق تحقیقاتی  که به دست رسیده امروزه ازدواج بدون شناخت و از روی ظاهر صورت میگیرد که زن و شوهر هیچ شناحتی نسبت به یکدیگر ندارند و بعد از ازدواج طی مدت خیلی کوتاهی از هم جدا میشوند. بدحجابی در جامعه سبب شده که مردانی که متاهل هستند با دیدن زنان بی حجاب از همسر خود فاصله بگیرند. و رابطه ی غلطی را شروع کنند. طبق تحقیقاتی که از دادگاه ها به دست امده خیلی از اختلافات خانواده ها سر همین حجاب بد خانم ها در جامعه است. که موجب تحریک شدن اقایان میشود. وقتی زن با آرایش و بد حجابی در جامعه حاضر می شود، چشم ها به سوی او نشانه می روند و او هم دلباخته و فریفته چشم چرانان می شود و کم کم از نگاه های شوهرش لذت نبرده و از او سرد میشود و چه بسا سرانجام باعث جدایی گردد. گاهی همین امر از طرف شوهر صورت گرفته و بر اثر چشم چرانی و نگاه های هوس آلود به نامحرم، ناسازگاری با همسرش شروع می شود و تیرگی بر کانون خانواده سایه می افکند. چه بسیار طلاق هایی که شروع آن از همین نگاه های حرام بوده است.

,

تیرگی رابطه فرزندان با والدین یکی از عوامل بد حجابی است راجع به آن توضیح دهید:

,

از آنجایی که بدحجابی عاملی جهت تخریب ارزشها و فرهنگ خانواده های متدین می باشد، در این خانواده ها بدحجابی دختر باعث ایجاد تضاد بین وی و والدینش می گردد که اگر تذکرات و نصایح دوستانة والدین بر روی او مؤثر نباشد ، غالباً به درگیری لفظی و فیزیکی منجر می گردد و چه بسا دختر خانه را ترک نموده و یا اینکه پدر و مادر او را طرد نمایند و هم چنین پسرهایی که بر خلاف نظر خانوادة خود دل باخته چنین دخترانی می شود نیز عاقبتی مشابه خواهند داشت.

,

بسیار دیده شده که افرادی به خاطر شرایط نامطلوب وضعیت حجاب در جامعه تحریک شده و به خاطر نداشتن تقوی و تدین کافی دست به اعمال خلاف عفت زده اند،سپس از ترس رسوایی و هزار مسئله دیگر ، دست خود را به هر جنایت پلیدی حتی کشتن طعمه سابق هوسرانی خود آلوده کرده است. هر روز در قسمت حوادث روزنامه ها می توان نمونه ای از این موارد را مشاهده نمود و بعضاً نیز اتفاق می افتد که به خاطر عدم رعایت حریم ها، دو جنس مخالف شیفته و عاشق یکدیگر شده اما به خاطرنبودن شرایط اجتماعی مورد نظر، امکان ازدواج را پیدا نمی کنند و در صورت عدم تحمل فراغ، فرد به  خود کشی و خود آزاری و یا کنار زدن تمام بایسته های زندگی اش متوسل می شود. امروزه طی تحقیقاتی که به دست رسیده امار خودکشی در جامعه تبدیل به امار سیاه یا خاکستری شده خانواده ها برای حفظ ابروی خودشان هیچ اقدامی برای شکایت کردن نمیکنند. دختران با رعایت نکردن حجاب در جامعه همچین معضلاتی را پدید می اورند.

,

خداوند در قرآن کریم به پیامبرش (ص) می فرماید:ای پیامبر ، به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو پوششهای خود را بر خویش فروافکنند . این برای آن که شناخته نشوند و مورد آزار قرار نگیرند، نزدیکتر است .

,

بی حجابی نقطه شروع بسیاری از ناهنجاری ها و عامل مهمی در ایجاد مزاحمت های خیابانی به شمار می رود. جامعه ای که بخواهد ثبات امنیتی بیشتری داشته و از ناهنجاری ها به دور باشد، باید خود را از عواملی که باعث ناهنجاری می شود. دور نگه دارد و حجاب بهترین وسیله ای است که زنان و دختران را از اذیت محافظت می کند.

,

تاثیر بی حجابی در آفت تحصیلی و آموزشی چگونه است؟

,

بدحجابی مشغولیت فکری دختران محصل را بیشتر می کند،آنان را به سوی شناخت مدل ها گوناگون، آرایش موی سر و تقلید از مدهای متنوع سوق می دهد،آنان وقت زیادی از فرصتهای مطالعه را صرف آرایش های سر و صورت نموده و به جای رسیدگی به جنبه علمی و فکری خود، به ظواهرخود می پردازند و همچنین پسرهایی که در محیط تحصیل با ایشان همکلاس و همدرس بوده و یا در مسیر با ایشان مواجه می شوند نیز به دنبال نظر بازی های غافلانه ، دچار درگیری و مشغله روحی و فکری شده و به جای تمرکز بر روی دروس، به تصویر سازی و توهمات برخاسته از نگاه به ایشان پرداخته، که نتیجه ای جز آفت تحصیلی و کاهش رشد عقلی نخواهد داشت و یا طبق تحقیقات به دست امده دخترانی در فضاهای مجازی نیز عکس خود را پخش میکنند و یا در گروه های مختلط عضو میشوند و با گذاشتن عکس بی حجاب خود بر روی پروفایل موجب میشود که پسرها از انها  درخواست دوستی داشته باشد و رابطه ی غلطی را در فضای مجازی به وجود می اورند که از معضلاتی است که در جامعه پدید امده و امروزه جوانان ما را به بی راهه کشانده اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه