اخبار داغ

خطر در کمین جمهوری آذربایجان؛

کشته شدن 5 تروریست در 4 ماه اخیر/نابودی تروریست‌ها بهترین تاکتیک روز است

کشته شدن 5 تروریست در 4 ماه اخیر/نابودی تروریست‌ها بهترین تاکتیک روز است
رئیس سازمان خدمات امنیتی دولتی آذربایجان طی اظهاراتی از بکارگیری تمامی اقدامات پیشگیرانه در خصوص محافظت از تهدیدها و خطرات تروریستی در آذربایجان، ابراز داشته است: یقیناً تهدیدات دیگر دولت‌ها علیه آذربایجان بدون منافع در این کشور نمی‌باشد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، سازمان خدمات امنیتی جمهوری آذربایجان خبر از کشته شدن یک آذربایجانی تروریست با نام " جئیهون اوجاق اف " در روزهای اخیر می‌دهد. به گزارش همین سازمان در پی عملیات امنیتی مشابه در ماه‌های اخیر 55 تروریست دیگر که در آذربایجان قصد انجام اقدامات تروریستی را داشتند نیز شناسایی و کشته شده‌‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

با اتفاقات مشابه و هرچند مکرر نسبت به هفته‌های اخیر در آذربایجان، سازمان خدمات امنیتی این کشور از وضعیت موجود در منطقه و مخصوصا در داخل شهرهای آذربایجان ابراز نگرانی می‌کند.

,

طی گزارشات منتشر شده، یک تروریست با لقب " عمر " در 26 اکتبر سال 2016 ، در قصبه " اَلـَت" شناسایی و محو گردید. طبق بررسی‌های صورت یافته این تروریست 21 ساله در اتوبوس باکو - استانبول که در مسیر درحال حرکت بوده؛ قصد انجام عمل تروریستی را داشته است و در موردی دیگر نیروهای سازمان خدمات امنیتی طی اطلاعات بدست آورده، یک تروریست 44 ساله دیگری با لقب " امیر جماعت " شناسایی و دستگیر کرده بودند.

,

این فرد با تشکیلاتی که خود در یکی از روستاهای رایون خاچماز به راه انداخته بود، با جذب جوانان منطقه به گروه و با در دست داشتن سلاح های گرم و بمب های منفجره دست به آدم ربایی و دزدی دیگر اشخاص منطقه می‌زدند تا کادر آموزشی و عملیاتی خود را تکمیل نمایند.

,

همچنین بک تروریست 40 ساله دیگر با لقب " ابو جعفر " که تشکیلات " ال بدوی " را رهبری می نمود در سال 2007 طی گزارش داده شده از سوی دوست خود به سازمان خدمات امنیتی تحت تعقیب قرار گرفته و کشته می شود.

,

بدین صورت همان دوست ابوجعفر نیز در سوم دسامبر 2016، با کمربند انتحاری خود قصد تخریبات تروریستی در آذربایجان را داشت، که توسط نیروهای امنیتی محو می‌گردد.

,

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سازمان خدمات امنیتی آذربایجان، گروه‌های تکفیری در اراضی مختلف کشور در حال برنامه ریزی برای عملیات تروریستی و حمله مسلحانه می‌باشند بطوری که این گروه‌های تروریستی هیچ گونه مرکز تعلیمی و آموزشی مشخصی را ندارند لذا بیشتر آنها با تفکراتی که در این گروه‌‌های به عرصه می نشانند بیشتر با کمربندهای انتحاری در مکان های مختلفی حضور می‌یابند.

,

"آرزو نقی اف" کارمند سابق سازمان خدمات امنیتی دولت آذربایجان در این خصوص اذعان می‌کند: مدتی است که شاهد دست ساز بودن بیشتر تجهیزات تروریستی از جمله مواد منفجره در ظروف پلاستیکی ، مسی می‌باشیم. مدتی قبل گزارشات حاکی از آن بود که اعضای گروه های تکفیری به تشکیلات فعالی با نام "قفقاز جماعتی"  یا همان جماعت قفقاز در مناطق داغستان، روسیه و نیز شمال قفقاز ملحق می شدند که از سوی نیروهای امنیتی شناسایی و محو گردیدند. واضح و آشکار است که همه این تشکیلات از مرکزی واحد اداره شده و تأمین مالی می‌شوند. البته آشکارتر آنست که شبکه های اجتماعی و راه اینترنت یک واقعیتی است برای ادامه داشتن جذب افراد به این گروه‌ها.

,

, ,

وی با مهم دانستن لزوم دستگیری اعضای تکفیری به طور زنده را، برای تداوم عملیات جستجو و شناسایی مهم و مناسب دانسته و بیان کرده است: هرچند زنده دستگیر کردن این اعضا برای شناسایی های بعدی می تواند راهبردی تر و مطابق مقاصد نیروها باشد لیکن، نابودی و در جا کشته شدن چنین افرادی در مواقعی که جان دیگران در خطر می باشد راهی اجتناب ناپذیر است. بهترین روش همان روش نیروهای روسی است که در دم فرد تکفیری کشته می شود. به منظر من نیز نابودی تروریست ها درجا، بهترین و درست ترین تاکتیک روز است.

,

گفتنی است، ژنرال "مَدت قلی اف" رئیس سازمان خدمات امنیتی دولتی آذربایجان طی اظهاراتی به مطبوعات این کشور از بکارگیری تمامی اقدامات پیشگیرانه در خصوص محافظت از تهدید‌ها و خطرات تروریستی در آذربایجان، ابراز داشته است: یقیناً تهدیدات دیگر دولت‌ها علیه آذربایجان بدون منافع در این کشور نمی‌باشد!

,

, ,

وی با اشاره به صورت گرفتن عملیاتی در خصوص شناسایی جاسوسان و محو جنایتکاران در مدت کوتاه اخیر تصریح کرده است: همکاران امنیتی مان به هنگام روارویی با این گروه ها با مقاومت مسلحانه مواجه شدند ولی با قاطعیت تمام برای از پا انداختن شان به مقابله با آنها پرداختند.

,

به گفته این ژنرال، به طور کلی نیروهای امنیتی و سازمان‌‌های ویژه آذربایجان در این راستا به تنهایی کار نمی‌‌کنند بلکه با همکاری با خدمات و نیروهای ویژه دیگر دولت‌ها و کار با سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر، به مبادله اطلاعات می‌پردازیم.

,

همانطور که در اوایل ابان ماه خبرهایی از سوی رسانه‌های منطقه منتشر شد؛ سازمان خدمات امنیتی دولتی جمهوری آذربایجان طی عملیاتی در مناطق مختلف این کشور، سه نفربه نام‌‌های "رستم اف"، "قلی یف"، "گل محمداف" و چند نفر دیگر از شهروندان جمهوری آذربایجان بنا به دریافت دستوری که از طریق اینترنتی از گروه مسلح تروریستی رادیکال مذهبی فعال در کشورهای خارجی، اقدامات مقدماتی در زمینه ایجاد گروه تروریستی «جماعت قفقاز» و وقوع انفجار در بعضی از مناطق جمهوری آذربایجان را انجام داده‌‌ بودند.

,

طبق گزارشات بدست آمده و اطلاعات اعلام شده رسمی از سوی سازمان خدمات امنیتی آذربایجان، در طی چهار ماه اخیر 5 تروریست در آذربایجان شناسایی و کشته شده‌اند که این آمار موجود از وضعیت کنونی منطقه در همسایگی شمالی کشورمان، می‌تواند ابراز نگرانی مقامات ایرانی را نیز در خصوص تهدیدات امنیتی در پی داشته باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه