اخبار داغ

آخرین آمار از خشونت‌های معیشتی در جمهوری آذربایجان؛

کودکان بی‌سرپرستی که قربانی می‌شوند/ افراد بیکار بیشترین عامل خشونت در جامعه

کودکان بی‌سرپرستی که قربانی می‌شوند/ افراد بیکار بیشترین عامل خشونت در جامعه
طبق بررسی‌ها و گزارشات منتشر شده از آخرین وضعیت خشونت‌های خانگی در آذربایجان، 90 درصد درخواست رسیدگی در خصوص مراجعات به ثبت رسیده، خشونت‌های فیزیکی در آذربایجان است که خود شامل درگیری‌های اقتصادی و خشونت‌های جنسی می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، با بررسی‌های صورت گرفته در طی سال های اخیر، وضعیت روحی و روانی در جوامع ممالک امروز در جهان وضعیت خوب و قابل قبولی را از خود نشان نمی‌دهد به طوری که بیشتر هنجارهای موجود در جامعه، اعم کمبود درآمدهای ناشی از بحران‌های مالی و اقتصادی موجود در بیشتر کشورها، افزایش بیماری‌های روحی و افسردگی در بین جوانان ناشی از نادرست بودن تغذیه خانوارها و حتی فشارهای رایج مالی عواملی است که به افزایش خشونت‌ها دامن می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج, با بررسی‌های صورت گرفته در طی سال های اخیر، وضعیت روحی و روانی در جوامع ممالک امروز در جهان وضعیت خوب و قابل قبولی را از خود نشان نمی‌دهد به طوری که بیشتر هنجارهای موجود در جامعه، اعم کمبود درآمدهای ناشی از بحران‌های مالی و اقتصادی موجود در بیشتر کشورها، افزایش بیماری‌های روحی و افسردگی در بین جوانان ناشی از نادرست بودن تغذیه خانوارها و حتی فشارهای رایج مالی عواملی است که به افزایش خشونت‌ها دامن می‌زند.,

تحلیل‌های صورت گرفته در خصوص قدرت معیشت مردم آذربایجان و تمامی مشکلات حول این موضوع از افزایش خشونت‌های خانگی در این کشور خبر می‌دهد. "ائل گون صفراف " رئیس مرکز مطالعات تحلیلی و اطلاعات کمیته دولتی امور زنان، خانواده و کودکان آذربایجان طبق آخرین گزارش اعلام شده از سوی این کمیته، ابراز داشته است: طی یک سال و نیم گذشته، 85.5 درصد زنان و 14.5 درصد مردان آذربایجان در زندگی روزانه در معرض خشونت خانگی  قرار گرفته‌اند.

,

افزایش آمار مردان در معرض خشونت

, افزایش آمار مردان در معرض خشونت, افزایش آمار مردان در معرض خشونت,

در پی بررسی‌های صورت گرفته 346 مورد درگیری در سال 2015 و 184 مورد نیز در نیم سال اول 2016 به ثبت رسیده است. با توجه به آنالیزهای آماری برای 530 مورد ثبت شده 9.2 درصد خشونت خانگی و معیشتی متوجه پسران زیر 18 سال، 3.2 درصد متوجه سالمندان و 2.1 درصد نیز متوجه مردان 25 الی 45 ساله می‌باشد. با این حساب در دو سال اخیر افزایش تعداد مردان در معرض خشونت معیشتی از سوی زنان قرار می‌گیرند را می‌توان نتیجه گرفت.

,

, ,

با توجه به متدهای مختلف و نوع زندگی‌های متفاوت موجود در آذربایجان بعضا برخی از مردان نیز در معرض خشونت‌های فیزیکی از سوی اعضای خانواده قرار می‌گیرند. البته این خشونت‌ها تنها متوجه خانواده‌هایی دارای عقد رسمی بین زن و مرد نمی‌باشد چرا که برخی از خشونت‌ها علیه مردان از سوی یکی از اعضای خانواده نیز امکان پذیر است.

,

صفراف با بیان اینکه خشونت‌های روحی و روانی بیشتر برای مردان اتفاق می‌افتد، ابراز داشته است: این خشونت‌های شایع در خانواده‌ها می‌تواند بین دو مرد و یا یک زن و یک مرد صورت بگیرد. لیکن خشونت‌های فیزیکی نیز در آمار کلی متوجه زنانی است که از سوی مردان در معرض این عمل قرار می‌گیرند. اما در برخی از گزارشات نیز، شاهد قتل مردانی بودیم که از سوی زنان در خانه اتفاق افتاده است.

,

مردان 25- 34 بیشتر در معرض خشونت روانی قرار دارند

, مردان 25- 34 بیشتر در معرض خشونت روانی قرار دارند, مردان 25- 34 بیشتر در معرض خشونت روانی قرار دارند,

" رئیس مرکز مطالعات تحلیلی و اطلاعات کمیته دولتی امور زنان، خانواده و کودکان آذربایجان بیان کرده است: بیشترین خشونت‌های روانشناختی و روحی در بین مردان جوان و در محدوده سنی 25 الی 34 سال صورت می‌گیرد که این افراد کمترین تعداد مردانی را تشکیل می‌دهند که در معرض خشونت فیزیکی قرار می‌گیرند.

,

99 درصد خشونت‌های روانشناختی و جنسی گزارش نمی‌شود!

, 99 درصد خشونت‌های روانشناختی و جنسی گزارش نمی‌شود!, 99 درصد خشونت‌های روانشناختی و جنسی گزارش نمی‌شود!,

با توجه به روحیه افرادی که در معرض چنین خشونت‌های ناخواسته در جامعه قرار می‌گیرند، بیشتر افراد در مراجعه به ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه، خواستار سرپوشیده ماندن برخی مسائل مرتبط می‌باشند که از این رو 99 درصد این نوع خشونت‌ها به طور رسمی گزارش و ثبت نمی‌شود.

,

طبق بررسی‌ها و گزارش‌های منتشر شده از آخرین وضعیت خشونت‌های خانگی در آذربایجان، در حالت کلی می‌توان نتیجه گرفت 90 درصد از درخواست رسیدگی در خصوص مراجعاتی که به ثبت می‌رسد خشونت های فیزیکی در جامعه آذربایجان است که این خشونت خود شامل درگیری‌های اقتصادی و خشونت ‌ای جنسی می‌شود.

,

 آمار ها نشان می دهد، 40.3 درصد از عاملان خشونت ها افراد بیکار، 34 درصد شامل کارگران، 1 درصد شامل معلمان، 22.7 درصد شامل افراد شغل آزاد و 2 درصد نیز شامل افراد بازنشسته است.

,

این تحلیل‌ها گواه از آن دارد؛ از نظر سطح تحصیلی جامعه، 91.9 درصد عاملان خشونت معیشتی را افرادی با تحصیلات متوسطه، 3.2 درصد را افرادی با تخصص‌های متوسط، 3.8 درصد را افرادی با تخصص های حرفه‌ای و 1.1 درصد را افرادی با تحصیلات عالیه تشکیل می‌دهند.

,

, ,

همچنین بیشتر قربانیان خشونت‌های خانگی کودکان بی‌سرپرست و زنان خانه دار خود سرپرست می‌باشند و نیز 74.3 درصد متأهلان و 25.7 درصد مجردهای جامعه جمهوری آذربایجان در معرض خشونت‌های خانگی قرار می‌گیرند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه