اخبار داغ

دم خروس بیرون زد!

چرا وزیر راه در جلسه کمیسیون عمران حاضر نشد/ ادعای بی اساس عدم وصول دعوتنامه و سبز شدن معاون وزیر در جلسه!

چرا وزیر راه در جلسه کمیسیون عمران حاضر نشد/ ادعای بی اساس عدم وصول دعوتنامه و سبز شدن معاون وزیر در جلسه!
اگر ادعای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم دریافت دعوتنامه جهت توضیح در کمیسیون عمران مجلس صحت داشته باشد، پس چگونه و از چه طریقی و با چه مبنایی، معاون او به نمایندگی از آخوندی در این جلسه شرکت کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، دوشنبه دوازدهم بهمن بود که صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون متبوعش‌ اعلام کرد که جلسه با حضور اعضاء و درخواست کنندگان استیضاح کنندگان عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اما عباس آخوندی حاضر به شرکت در این جلسه نشد و معاونش را به جلسه فرستاد.
وی گفت که از دیدگاه استیضاح کنندگان علت عدم حضور وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، به منزله قبول داشتن سئوالات استیضاح کنندگان بود و لذا درخواست استیضاح به هیات رئیسه مجلس ارجاع داده شد تا این هفته اعلام وصول شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,
,

, ,

 

,

اما بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حرکتی عجیب و غیرمنتظره اعلام کرد که طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به دلیل عدم دریافت دعوتنامه کمیسیون عمران توسط آخوندی دوباره به این کمیسیون ارجاع شد!
او افزود که هیات رئیسه مجلس به دنبال دریافت نامه وزیر راه و شهرسازی به علی لاریجانی مبنی بر این که دعوتنامه کمیسیون عمران به دست وی نرسیده است در جلسه عصر سه شنبه این موضوع را بررسی و و تشخیص صحت این ادعا، چنین تصمیمی گرفته است.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: با توجه به این موضوع، مقرر شد کمیسیون عمران طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، بار دیگر طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را با حضور شخص وزیر و متقاضیان استیضاح مورد بحث و بررسی قرار دهد، اگر امضاکنندگان استیضاح از توضیحات وزیر قانع شوند که طرح استیضاح منتفی می‌شود اما اگر قانع نشوند طبق روال آیین‌نامه داخلی پارلمان، استیضاح پس از اعلام وصول در صحن علنی، در دستور کار پارلمان قرار می‌گیرد.

,
,
,

, ,

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار سبلان‌ما، درباره اظهارات سخنگوی هیات رئیسه مجلس، عدم دریافت دعوتنامه از وزیر راه و شهرسازی را طبیعی دانست و گفت: جلسه کمیسیون عمران بعد از ایام الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.
به گزارش سبلان‌ما، اکنون پرسش این است که اگر ادعای وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم دریافت دعوتنامه جهت توضیح در کمیسیون عمران مجلس صحت داشته باشد، پس چگونه و از چه طریقی و با چه مبنا و مقرراتی، معاون وزیر به نمایندگی از او در این جلسه شرکت کرده است؟ سئوالی جدی و اساسی که بی تردید از چشم کسی پنهان نمانده و بر تردیدها درباره به فراموشی سپردن و منتفی کردن این استیضاح خواهد افزود و افکار عمومی بخش مهم این چشم پوشی و تسامح را متوجه نمایندگان مجلس می دانند.

, سبلان‌ما,
, سبلان‌ما,

 

,

, ,

 

,

استیضاح کنندگان معتقدند که برخورد دو قطار مسافری در سمنان که منجر به کشته شدن حدود 40 نفز از شهروندان تبریز شد ناشی از سوء مدیریت و عدم نظارت بوده و استعفای مدیر عامل شرکت راه آهن برای این منظور ناکافی است و اکنون که وزیر راه و شهرسازی حاضر به استعفا نشده باید از سوی مجلس استیضاح و برکنار شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه