اخبار داغ

در اربعین آیت الله شرعی؛

یادی از خدمات ارزشمند نیروی انقلابی و مؤسس حوزه علمیه خواهران

یادی از خدمات ارزشمند نیروی انقلابی و مؤسس حوزه علمیه خواهران
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س)گفت: در زمان انقلاب و بعد از آن ، افرادی که دلسوخته واقعی انقلاب بودند شبانه روز در حال انجام فعالیت و تلاش به سر می بردند و کمتر به خود اهمیت می دادند از این سو وقتی چنین شخصی وارد خانه ما شد من را متعجب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم، محمدعلی‌ شرعی‌ در اسفند ماه‌ 1314 در داراب‌ فارس‌ به دنیا آمد، خانواده‌ او به خاطر عشق‌ و علاقه‌ به‌ اهل‌ بیت‌ (ع) از محبوبیت‌ خاصی‌ در میان‌ اهالی‌ داراب‌ برخوردار بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

آیت‌الله محمدعلی شرعی فقیه مجاهد و عالم ربانی، مؤسس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از معدود افرادی است که عمر پر برکت خود را در نشر و گسترش معارف دین و خاندان عصمت و طهارت گذراند و فعالیت های علمی، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی بسیاری را انجام داد.

,

 آیت‌الله‌ شرعی‌ یک نیروی مخلص انقلاب بود که پس‌ از آشنایی‌ با مرحوم‌ شهید مطهری‌ در زندان‌ ساواک‌ به‌ همراه‌ چند تن از فضلای‌ حوزه‌ توانست‌ مقدمات‌ حضور و تدریس‌ ایشان‌ را در قم‌ و در مدرسه‌ رضویه‌ فراهم‌ کند.

,

آیت‌الله‌ شرعی‌ با توجه‌ به‌ لزوم‌ ایجاد تشکیلات‌ منسجم‌ در حوزه‌های‌ علمیه‌ برای‌ ارتقای‌ وضعیت‌ علمی‌ و آموزشی‌ طلاب‌ و فراهم‌ نمودن‌ زمینه‌های‌ لازم‌ در مبارزه‌ با رژیم‌ طاغوت‌، مدیریت‌ مدرسه‌ رضویه‌ را بر عهده‌ گرفت‌ و سالهای‌ متمادی‌ در آنجا به‌ کار و تلاش‌ پرداخت‌.

,

آیت‌الله محمدعلی‌ شرعی‌ یکی‌ از چهره‌های‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ معاصر بود که  مبارزات مداوم‌ وی‌ بر علیه‌ نظام‌ طاغوت‌ موجب‌ شد تا در عاشورای‌ سال‌ 1342 که‌ برای‌ تبلیغ‌ به‌ مشهد اردهال‌ رفته‌ بود توسط‌ ژاندارمری‌ دستگیر شود.

,

اعتقاد راسخ‌ آیت الله شرعی به‌ حقانیت‌ مکتب‌ اهل‌ بیت‌ (ع) و پیروزی‌ حق‌ بر باطل‌ در فرجام‌ امور، رویکردی‌ آینده‌ شناسانه‌ را به‌ وی‌ ارزانی‌ داشت و در راه‌ تحقق‌ آرمان‌های‌ الهی‌ و حفظ‌ و گسترش‌ ارزشهای‌ دینی‌ به‌ انجام‌ هر گونه‌ خدمت‌ و قبول‌ هر رنج‌ و مصیبتی‌ دل‌ می‌سپرد.

,

با شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ آیت‌الله شرعی، تمام‌ توان‌ و تلاش‌ خویش‌ را برای تقویت‌ جبهه‌های‌ نبرد گذاشت و در تهیه‌ تجهیزات‌ انفرادی‌ و جمعی‌ برای‌ رزمندگان‌ و ارسال‌ آنها به‌ خطوط‌ مقدم‌ تمام تلاش خود را به کار برد.

,

از جمله خدمات آیت الله شرعی در راه اسلام و انقلاب ،زندانی‌ شدن‌ در زندان‌های‌ ساواک‌، تلاش‌ در هماهنگ‌ سازی‌ نیروهای‌ طرفدار حق‌، ایجاد امکانات‌ رفاهی‌ و آموزشی‌ برای‌ آحاد مردم‌، تشویق‌ و ترغیب‌ قشرهای‌ گوناگون‌ به‌ دفاع‌ از اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامی‌، شهادت‌ فرزندش‌ حجت‌الاسلام‌ شهید محمدتقی‌ شرعی‌ در جبهه‌های‌ جنگ‌ تحمیلی‌ و... را می توان نام برد.

,

 

,

زهرا تاجیک عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار سایت خبری زنان قم، در رابطه با خدمات ارزنده آیت الله شرعی به حوزه علمیه زنان اظهار داشت: ایشان مسئول راه اندازی حوزه علمیه خواهران بودند و از سال 76-77 به فکر راه اندازی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان افتادند.

, سایت خبری زنان قم,

وی اضافه کرد: در آن زمان بعضی از افراد فمنیسم خارج از کشور برعلیه حقوق اسلامی فعالیت های بسیاری داشتند و به طور مداوم در رادیوهای بیگانه صحبت می کردند که این مسائل باعث نگرانی آیت الله شرعی می شد و به همین جهت اقدام به راه اندازی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان کردند تا خانم های طلبه بتوانند در این زمینه فعالیت داشته باشند و پاسخگوی این نوع فعالیت های برون مرزی علیه انقلاب و حقوق اسلامی باشند.

,

تاجیک افزود: آیت الله شرعی در راستای راه اندازی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان تلاش های بسیاری انجام دادند تا افرادی را که فعال در زمینه فرهنگی و سیاسی بودند را در این دفتر گرد هم بیاورند تا سرانجام دفتر مطالعات از سال 78 آغاز به کار کرد.

,

وی با بیان خاطره ای از آیت الله شرعی گفت: بنده در آن زمان بعد پیروزی انقلاب اسلامی با فعالیت های آیت الله شرعی آشنایی داشتم و اسم ایشان را بسیار شنیده بودم تا اینکه  روزی در منزل ما یک جلسه ای بود که ایشان هم به آن جلسه دعوت بودند و به یاد دارم در آن روز یک روحانی با لباس بسیار ساده ای که بر تن داشت وارد خانه شد که حتی جوراب هم به پا نداشت و مشاهده این گونه مسائل در آن زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی بسیار دلچسب بود.

,

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در زمان انقلاب و بعد از آن ، افرادی که دلسوخته واقعی بودند شبانه روز در حال انجام فعالیت و تلاش به سر می بردند و کمتر به خود و ظاهر و جسم شان اهمیت می داند از این سو وقتی چنین شخصی وارد خانه ما شد من را متعجب کرد و از همسرم سؤال کردم ایشان کیست؟ وقتی که معرفی کردند ایشان آیت الله شرعی هستند ، باورم نشد طوری که مجدد سؤالم را تکرار کردم و گفتم یعنی همان کسی که حوزه علمیه خواهران را تأسیس کرد؟

,

همسرم وقتی تعجب من را دید توضیح داد که ایشان در اثر مشغله کاری و تلاش بسیار ،خود را فراموش کرده است.

,

وی افزود: آیت الله شرعی در قبل از انقلاب جزء انقلابیون فعال بودند و آن طور که تعریف کرده اند انقلاب برای ایشان مثل معشوقی می مانند که به آن رسیده بود و به صورت مداوم و شبانه روزی مشغول فعالیت انقلابی بود به طوری که به ظاهر خود بها نمی داد.

,

تاجیک با اشاره به اینکه آیت الله شرعی زندگی بسیار ساده ی طلبگی داشتند، افزود: وی از نیروهای مخلص و عاشق امام و انقلاب بود که برای انجام فعالیت های انقلابی از جان و آبرو مایه می گذاشت.

,

وی اضافه کرد : آیت الله شرعی در راه اندازی دانشگاه فاطمیه که یک دانشگاه زنانه در رشته های مختلف پزشکی بود فعالیت ها و تلاش های بسیاری انجام داد و از اسم و رسم،حیثیت و آبروی خود در انجام کارها استفاده کرد.

,

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا (س) در پایان با ابراز ناراحتی در از دست دادن این نیروی انقلابی ، گفت: متأسفانه بعد از تمام شدن افرادی مانند آیت الله شرعی که نیروهای خاص انقلاب بودند کمتر شاهد این مُدل افراد در جامعه خواهیم بود که مثل ایشان در انجام کارها از خودگذشته، وارسته و اهل تقوای بسیار باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه