اخبار داغ

همزمان با ایام دهه مبارک فجر رونمایی شد؛

چاپ و انتشار کتاب جغرافیای شهرستان رشتخوار در ۲ جلد

چاپ و انتشار کتاب جغرافیای شهرستان رشتخوار در ۲ جلد
نویسنده و مولف رشتخواری از چاپ و انتشار کتاب جغرافیای شهرستان رشتخوار همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در 2 جلد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چهل ماه نیوز،  همزمان با آغاز بهمن ماه وسرآغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کتاب جغرافیای شهرستان رشتخوار در 2جلد شامل:  1- جغرافیای تاریخی و گردشگری2- جغرافیای طبیعی، انسانی  واقتصادی و در10 فصل وحدود450 صفحه توسط مولف فرهنگی شهرستان رشتخوار آقای حسن رحمان پور چاپ ومنتشرگردید و به زودی این کتاب در دسترس عموم و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهل ماه نیوز,

 

,

طبق گفته نویسنده این کتاب ها در راستای آگاهی بخشی واعتلای هویت وپیشینه اعتقادی، فرهنگی وتاریخی شهرستان فرهنگ پرور وفرهنگ دوست  رشتخوار تدوین وتالیف شده است و با بیان توانمندی‌ها و پیشینه هویتی، تاریخی و فرهنگی به معرفی شهرستان پرداخته تا با ثبت اثری مکتوب وماندگار در کتابخانه ملی ایران وسازمان اسناد وکتابخانه های کشور بتواند قدمی هرچند ناچیز درجهت شناساندن و حفظ این میراث گرانبها بردارد.

,

 

,

همچنین باتوجه به اینکه جایگاه فرهنگی وگردشگری شهرستان که امروزه یکی ازمولفه های مهم اقتصادی وتوسعه بخشی است در سطح کشور مغفول مانده است سعی شد با تالیف وتدوین کتاب جغرافیای گردشگری وتاریخی به این موضوع مهم پرداخته شود تا انشاالله درآینده نزدیک شاهد رونق گردشگری دربخش های اکوتوریسم ،گردشگری روستایی و...درمنطقه باشیم.

,

 

,

همچنین  در این کتب جغرافیایی  به تمامی مسائل جغرافیایی، طبیعی، انسانی، اقتصادی، تاریخی و گردشگری روستاها و شهر رشتخوار و جنگل به صورت کامل اشاره و با ارائه تصاویر و مستندات درجهت معرفی توانمندی های شهرستان کوشیده شده است.

,

 

,

این کتب که در دو جلد ، 10 فصل و450صفحه تدوین شده حاصل چندین سال تحقیق و پژوهش درحوزه جغرافیایی شهرستان رشتخوار بوده است که اطلاعات و داده های آن ازمنابع دست اوّل تهیه و برای اولین بار در سطح شهرستان به همه ابعاد جغرافیایی درمجموعه های مجزّا پرداخته شده است، بنابراین، این کُتب می تواند ازاین به بعد منبعی غنی و دایره المعارفی جامع برای شناساندن فرهنگ، تاریخ، ادبیات، هنر و پیشینه تاریخی وهویتی شهرستان برای دانشجویان، محققین وفرهنگ دوستان عزیز باشد.

,

 

,

لازم به ذکراست مراحل تدوین وتالیف این اثر در مدت سه سال (طی سال های95-1392)انجام شده است.

,

 

,

مؤلف، این کتاب ها رابه شهداء اسلام وانقلاب و خصوصا شهداء سرافراز شهرستان رشتخوار وهمه آنانی که درراه اعتلای میهن عزیزمان ایران اسلامی وخصوصا عمران وآبادانی خطّه فروغ آفتاب (شهرستان رشتخوار)ومردم غیور وفرهنگ دوست شهرستان تقدیم کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه