اخبار داغ

بیراهه مجازی؛

سبقت در جذب مخاطب به سوی پرتگاه

سبقت در جذب مخاطب به سوی پرتگاه
رسانه ها و پایگاه های خبری باید به رسالت خویش پی برده و راه و مسیری را که تعریف شده است، دریابند و برای رسیدن به هدف پوچ جذب مخاطب به سمت مطالب زرد و بی پشتوانه ی علمی و مدرک لازم نروند و زبان گویای جامعه برای بیان مشکلات و پایبند به اخلاق باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دزفول امروز: گمانه زنی، شایعه پراکنی و درج مطالب بدون سند و فاقد پشتوانه موضوعی است که روزانه در فضای سایبری و اینترنت اتفاق می افتد و تمام سطوح اجتماع را در برمی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دزفول امروز,

ولی مسئله زمانی دارای اهمیت می شود که از طرف یک پایگاه خبری با مجوز رسمی از سوی نهاد مسئول به آن پرداخته شود. افراد ممکن است در طول روز اخبار فروانی بشنوند یا مطالعه کنند که برای اطلاع از صحت آن به سراغ منابع شناخته شده و مورد تایید بروند. اما برخی پایگاه های خبری ظاهرا هدف اصلی تربیون در اختیار خود که مطالبه حق مردم و طرح مشکلات و ارائه ی راه حل برای آنهاست را فراموش کرده و رقابت با دیگر سایت ها و کانال ها در جذب مخاطب را محور اصلی فعالیت خود قرار داده اند. این رسانه ها از استفاده هر ترفندی برای جذب مخاطب ابایی ندارند.

,

رسانه ها باید خود را  متعلق به متن جامعه بدانند، نقش صدای مردم را ایفا کنند و دغدغه و مشکلات آنها را به تصویر بکشند، نه اینکه مشکلی شوند افزون بر مشکلات آنها.

,

دادن آدرس غلط به مخاطب و سردرگم شدن در میان انبوه اخبار ضد و نقیض باعث می شود تا مخاطب برای اطلاع از اخبار، به دنبال رسانه ای به غیر از رسانه های مورد تایید بگردد. اشتباه رسانه ی داخلی این فرصت را به شبکه های معاند می دهد که از آب گل آلود ماهی بگیرند. این شبکه ها در ادامه، اخبار جهت دار خود را به مخاطب تزریق می کنند و سعی می کنند مسیر حرکت جامعه را به نفع خود تغییر دهند.

,

خلاء قانونی و عدم نظارت بر فعالیت پایگاه های اینترنتی و کانال های اجتماعی باعث اعلام حضور برخی افراد شده است که  اطلاع چندانی از فعالیت تشکیلاتی و عرصه ی فضای مجازی ندارند و خود را صاحب نظر در این مسیر تلقی می کنند. این افراد با ورود به عرصه ی فضای مجازی باعث عدم اعتماد مخاطب به رسانه های داخلی  می شوند.

,

رسانه ها و پایگاه های خبری باید به رسالت خویش پی برده و راه و مسیری را که تعریف شده است، دریابند و برای رسیدن به هدف پوچ جذب مخاطب به سمت مطالب زرد و بی پشتوانه ی علمی و بدون مدرک نروند و زبان گویای جامعه برای بیان مشکلات و پایبند به اخلاق باشند.

,

سعید نصیرگلی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه