اخبار داغ

راه سخت انقلابی ماندن / چگونه از فتنه‌ها بسلامت عبور کنیم

راه سخت انقلابی ماندن / چگونه از فتنه‌ها بسلامت عبور کنیم
خواص هر انقلاب می‌توانند تعیین‌کننده بقای یک انقلاب باشند و هر چه این خواص از اهداف انقلاب دورتر شوند به‌مرور مردم که حامیان اصلی انقلاب هستند هم از هسته اصلی انقلاب دور می‌شوند و زمینه فروپاشی انقلاب فراهم می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ترنم دشتی  هر انقلابی پس از تولد و نمو اولیه نیاز مبرم به شکوفایی برای پابرجا ماندن دارد و این پابرجا ماندن هزینه‌هایی برای انقلاب دارد که باید گردانندگان انقلاب آن را بپردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ترنم دشتی ,

اینکه چه کسی یا چه کسانی و با چه خصوصیاتی می‌توانند انقلاب را نگه‌داشته و آن را به نسل آینده برسانند از مهم‌ترین و اصولی‌ترین کارهایی است که باید در بدنه انقلاب انجام داد.

,

نیروهای مؤثر در هر تحول اجتماعی در طول دوران مقابله خود با مناسبات ناسالم حاکم بر جامعه به شناخت روزافزونی از عوامل زیاده‌خواه و راهکارهای پیچیده‌اش، یعنی همان دشمن در برابر آن عوامل تقویت‌کننده انسجام ملی نائل می‌آیند.

,

خواص هر انقلاب می‌توانند تعیین‌کننده بقای یک انقلاب باشند و هر چه این خواص از اهداف انقلاب دورتر شوند به‌مرور مردم که حامیان اصلی انقلاب هستند هم از هسته اصلی انقلاب دور می‌شوند و زمینه فروپاشی انقلاب فراهم می‌شود.

,

نمونه بارز خواص انقلابی و غیرانقلابی را می‌توان در فتنه 88 جستجو کرد، جایی که برخی خواص توانستند با حمایت قاطع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بقای آن را تضمین کنند و آن را از این گرداب بزرگ خودساخته نجات دهند.

,

اما متأسفانه برخی از خواص که اتفاقاً ظاهر امر انقلابی بودند با آب ریختن به آسیاب فتنه دشمن فتیله این فتنه را بالا کشیدند و در مسیر خلاف جهت آرمان‌ها حرکت کردند و خواستند انقلابی جدید به وجود آوردند.

,

نکته‌ای که باید برای ماندن و ضمانت یک انقلاب در نظر گرفت نقش بارز و بالای مردم در هر انقلاب است، یعنی هر چه انقلاب به مردم تکیه بیشتری داشته باشد و عوامل انقلاب خود را به مردم نزدیک‌تر کنند ضمانت پیروزی این انقلاب بیشتر است.

,

انقلابی ماندن از خواص مهم خواص هر جامعه است و هرکسی نتواند آرمان و هرچه خواص بتوانند آرمان‌های انقلاب را سرمشق زندگی خود قرار داده و با مردم تعامل بیشتری داشته باشند ماندن و ریشه‌دارتر شدن انقلاب را خواستار شده‌اند.

,

ازجمله آفات برای انقلاب‌ها تغییر مفهوم «انقلابی ماندن» است، برخی فعالان سیاسی به‌منظور جایگزین کردن برداشت‌های خویش با اصول و آرمان‌ها، روش انقلاب در انقلاب را ترویج می‌کنند؛ به‌عبارت‌دیگر به‌جای پایبند ماندن به آنچه ملت آن را مبنای وفاق جمعی خود قرار داده و همچنین قوانینی که بر این اساس وضع‌شده خودمحورانه ساختارشکنی خویش را رنگ انقلابی می‌دهند. حال‌آنکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن به معنی متعهد و پایبند ماندن به آرمان‌های اولیه انقلاب است که 97 درصد جامعه در سال 1358 به آن رأی مثبت دادند.

,

حال با این تفسیر باید برای انقلابی ماندن آرمان‌های اولیه انقلاب را که به خاطر آن خون هزاران شهید بر زمین ریخته را به‌درستی بازخوانی کنیم و آن را برای نسل حاضر تشریح کنیم تا از گرداب حوادث و فتنه‌ها بتوانند به‌سلامت عبور کنند.

,

در این راه پرپیچ‌وخم داشتن یک‌قطب نما یک نعمت است و بصیرت انقلابی می‌تواند چراغ راه خواص و عوام برای انقلابی ماندن باشد، چراغی که همانا در دستان پیرمراد رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش به‌سوی اعتلای این سرزمین و انقلاب همچنان به‌پیش می‌رود.

,

وحید ابراهیمی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه