اخبار داغ

هشدار تکان دهنده درباره اثرات مخرب محصولات تراریخته در اردبیل

هشدار تکان دهنده درباره اثرات مخرب محصولات تراریخته در اردبیل
در حالی که در اکثر کشورهای جهان، کشت محصولات دستکاری شده ممنوع است، این موضوع مهم و خطرآفرین در ایران هنوز هم جدی گرفته نمی‌شود و این محصولات همچنان مجوز ورود می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از سبلان‌ما، گفته می شود بین سال‌های 2000 تا 2010، ورود محصولات تراریخته به ایران آغاز شد، دقیقا همان زمانی که برزیل به عنوان بزرگترین صادرکننده این محصولات به جهان معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

در دوره 12 ساله (2000 تا 2012) که برزیل بزرگترین صادرکننده محصولات تراریخته به جهان بود اعلام شد که بروز بسیاری از سرطانها در برزیل وابسته به مصرف محصولات دستکاری شده ژنتیکی است.

,

در حالی که در اکثر کشور جهان، کشت محصولات دستکاری شده ممنوع است، این موضوع مهم و خطرآفرین در ایران مورد غفلت واقع شده و روز به روز بر آمار بیماران اضافه می‎شود.

,

, ,

نعمت اله مسعودی از طبیبان طب سنتی ایرانی- اسلامی در گفتگو با خبرنگار سبلان‌ما، می‌گوید: با وجود واردات گسترده محصولات تراریخته به کشور، متاسفانه مصر هستند مردم از عوارض این محصولات آگاهی نداشته باشند.

, سبلان‌ما,

وی با اظهار تاسف از بروز انواع بیماری های ناعلاج در کشور، گفت: متاسفانه بالای 60 درصد مردم ایران مریض هستند در حالی که در گذشته به خاطر کشاورزی سالم و سنتی و استفاده از محصولات دامی و کشاورزی ارگانیک این همه بیماری نداشتیم.

,

این متخصص طب سنتی در اردبیل،  تصریح کرد: وضعیت سلامت مردم نگران کننده است متاسفانه مبتلایان به کبد چرب، و فشار خون بالا و بیماری های قلبی و عروقی چاقی در کشور غوغا می کند.

,

مسعودی تاکید کرد: متاسفانه نظارت ها سطحی است، مصرف بی رویه دارو و پایین آمدن سن درگیری بیماری، هشداری جدی به مسئولان است تا تدبیری در این خصوص اتخاذ کنند.

,

این متخصص طب سنتی ایرانی- اسلامی با تاکید بر اینکه، سبک زندگی نیاز به توجه مجدد دارد، گفت: متاسفانه سبک زندگی ایرانی اسلامی نه تنها در اردبیل بلکه در کشور فراموش شده است و باید بازترمیم شود.

,

وی با بیان اینکه گفته می شود بالای 50 درصد مواد غذایی وارد شده به ایران تراریخته است، گفت: در حالی ورود محصولات تراریخته در بسیاری از جوامع غربی ممنوع شده و در صورت عرضه این محصولات، تولید‌کنندگان ملزم به برچسب استفاده از دستکاری ژنتیکی هستند در ایران به این موضوع مهم توجهی نمی‌شود و محصولات تراریخته برچسب‌گذاری نشده به اسم محصولات ارگانیک به مردم قالب می شود.

,

مسعودی اظهار کرد: باید مردم را نسبت به آنچه که می خرند آگاه کرد متأسفانه با وجود اینکه حجم بالایی از محصولات غذایی وارداتی، تراریخته است مردم اطلاع چندانی از وجود چنین محصولاتی ندارند؛ لذاست مسئولان ذیربط با اجرای قانون برچسب‌‌گذاری محصولات غذایی، بیشتر به سلامتی مردم اهمیت دهند.

,

 

,

, ,

یک شهروند اردبیلی در این خصوص، گفت: متاسفانه اکثر مردم از آن چه که می خورند اطلاعی ندارند؛ وقتی شنیدم برنج ایرانی هم دستکاری ژنتیکی شده، شوکه شدم چون فکرش را نمی کردم که برنج ایرانی را هم دستکاری کنند؛ تنها غذایی که با خیال راحت میخوردیم همین برنج بود که فکر میکردیم ارگانیک است.

,

وی با گلایه از مسئولان ذیربط، می‌گوید: اصلا چرا باید اجازه عرضه چنین محصولاتی به فروشندگان داده شده است، حداقل مسئولان با اجرای قانون برچسب‌‌گذاری محصولات غذایی، حق انتخاب به مردم بدهند و کمی هم به سلامتی مردم اهمیت دهند.

,

این شهروند تصریح کرد: ازدحام بیماران در بیمارستان ها و درمانگاه های استان اردبیل موید آمار بالای بیماری در این استان است؛ پرسش من از مسئولان بهداشت این است که چرا در اردبیل به جای احداث کارخانه ها و مراکز تولیدی، شاهد افزایش تعداد درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی هستیم؛ در عجبم چرا مجوز ورود و عرضه محصولات مضر و بیماری‌زا در ایران صادر می‌شود و بعد هشدار می‌دهند که نخورید!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه